جنگنده های ارتش عراق با هماهنگی اداره اطلاعات نظامی این کشور، پایگاه تروریستهای داعش را در بیمارستان بیجی و مسجد جامع الفتاح هدف قرار دادند و ۹۰ تروریست را به هلاکت رساندند.
کد خبر: ۶۹۵۹۹۷
هلاکت ۹۰ تروریست داعش در بیجی

شبکه تلویزیونی العراقیه اعلام کرد در این حملات دهها تروریست داعش نیز زخمی شدند.

غارت منازل منطقه سعدیه بدست عناصر داعش

یکی از مقامات محلی در منطقه سعدیه استان دیاله اعلام کرد، عناصر گروه های مسلح منازل خانواده هایی را که از این منطقه به مناطق امن تر گریخته اند غارت کردند.

به گزارش مونیتورینگ اخبار خارجی واحد مرکزی خبر، خبرگزاری آناتولی به نقل از منابع آگاه عراقی در بغداد اعلام کرد: ائتلاف دولت قانون به ریاست نوری مالکی نخست وزیر عراق با نامزدی سلیم الجبوری نامزد گروه های سنی عراقی برای تصدی سمت ریاست پارلمان جدید عراق موافقت کرد.

هلاکت بیش از ۷۰ تروریست داعش در الانبار و ضلوعیه

یک منبع امنیتی عراق اعلام کرد در حملات ارتش عراق به شهرحدیثه در غرب استان الانبار و شهر ضلوعیه بیش از ۷۰ تروریست وابسته به گروه داعش کشته شدند.

به گزارش پایگاه موسوعه العراق، این منبع امنیتی گفت: ارتش عراق با حمایت عشایر محلی در درگیری با عناصر داعش در شهر حدیثه دست کم 39 تن از آنان را به هلاکت رساند و هشت خودروی آنان را منهدم کرد.|

منبع امنیتی افزود: 9 نیروی امنیتی عراق از جمله یک افسر ارتش در درگیری با عناصر داعش کشته شدند.

قاسم عطا سخنگوی نیروهای مسلح عراق روز یکشنبه گفت نیروهای امنیتی عراق حمله تروریست های داعش و دیگر گروههای مسلح را به شهر حدیثه در غرب استان الانبار دفع و تلفات سنگینی به آنان وارد کردند .

همچنین در درگیرهایی دیروز شهر ضلوعیه در شمال عراق سی و دو نفر از تروریستهای داعش کشته شدند. پانزده غیرنظامی عراقی نیز دیروز در این منطقه کشته شدند. این درگیری ها بین ستیزه جویان داعش و نیروهای دولتی ارتش عراق بود.

منابع امنیتی مسئول در عملیات الانبار بااعلام این خبر افزودند: نیروهای امنیتی درعملیاتی نظامی در مرکز شهر الرمادی یکی از فرماندهان داعش به نام «اسعد الریشاوی » را کشتند.همچنین فهد‌ مشهور به «ابو جعفر» یکی از سرکردگان گروهک تروریستی دولت اسلامی در عراق و شام (داعش) به همراه ابوعمر معاون وی که تابعیت تونس را داشت، در جنوب شهر تکریت عراق کشته شدند.

به گزارش العالم، دهها تروریست وابسته به داعش نیز درحمله هوایی به منطقه «الحدباء» و «17 تموز» درموصل به هلاکت رسیدند.

پاکسازی شهر ضلوعیه از عناصر داعش

یک عضو شورای استان صلاح الدین عراق از تسلط کامل ارتش و عشایر محلی بر منطقه ضلوعیه در جنوب تکریت خبر داد.

علی الدجیلی گفت یک روز پس از حمله عناصر داعش به منطقه ضلوعیه و تصرف بخشهایی از این شهر ، نیروهای ارتش و عشایر محلی داوطلب جنگ با افراد مسلح موفق شدند این شهر را از حضور تروریست های داعش پاکسازی و تحت کنترل کامل خود درآورند.

به گزارش پایگاه خبری الوسط، مروان متعب معاون فرماندار شهر ضلوعیه گفت تروریستهای داعش با یورش به شهر ضلوعیه بخش های وسیعی از این شهر از جمله مرکز پلیس و برخی ساختمان های دولتی را به تصرف کامل خود درآوردند.

تروریستهای داعش 25 خانه را در شمال دیاله در عراق منفجر کردند

به گزارش خبرگزاری الیوم الثامن از دیاله ،‌ منابع امنیتی از استان دیاله روز دوشنبه با اعلام این خبر افزودند :« تروریستهای داعش پس از آنکه 25 خانه را در منطقه عظیم در شمال دیاله بمب گذاری کردند، آنها را منفجر کردند.»یک منبع امنیتی عراق گفت عناصر داعش روز یکشنبه 40 نفر از مردان قبیله البونمر را در محله الجلولان بازداشت کردند و آنان را به مکان نامعلومی انتقال دادند .

20 میلیون دلار، هزینه هر جلسه بی نتیجه مجلس عراق

پایگاه خبری کنوز مدیا در گزارشی با اشاره به دو نشست بی فایده پارلمان جدید کشور برای انتخاب روسای جمهوری، پارلمان و نخست وزیر، هزینه برگزاری جلسات بی نتیجه پارلمان را برای کشور بسیار سرسام آور خواند. در این گزارش آمده است، با آنکه پارلمان نتوانست در جلسات آغاز به کار خود درباره سه پست کلیدی اما خالی کشور، تصمیم گیری کند یا حتی نتوانست اختلافات موجود در این زمینه را حل کند اما هزینه ای که فقط نشست 25 دقیقه ای جلسه افتتاحیه بر کشور تحمیل کرد 24 میلیارد دینار معادل 20 میلیون دلار بر آورد می شود.

نماینده آیت الله سیستانی خواستار افشای توطئه تجزیه عراق شد

شیخ عبدالمهدی کربلایی از مراجع شیعه عراق، از رسانه ها خواست واقعیتهای طرح تجزیه عراق را برای مردم آشکار سازند.

به گزارش پایگاه السومریه نیوز، کربلایی برخی از رسانه ها را متهم کرد که خیر مردم عراق را نمی خواهند به همین دلیل سعی می کنند درگیری های اخیر با ترویستهای خارجی در کشور را درگیری های مذهبی معرفی کنند.

وی افزود: آنچه این روزها در عراق می گذرد نبرد میان تکفیری ها و مردم عراق است در نتیجه از رسانه ها میخواهیم براساس تعهدات حرفه ای، واقعیتها را بیان کنند، برخی رسانه ها در پی زشت جلوه دادن چهره کشورند. (واحد مرکزی خبر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها