امروز شنبه تعداد کشته های گروه تروریستی داعش در سطح مسئولان و فرماندهان گروه در کنار سایر اعضا، افزایش چشمگیری را به نسبت روزهای گذشته نشان می دهد.
کد خبر: ۶۹۴۹۲۴
روز کشتار سران داعش

به گزارش جام جم آنلاین بررسی گزارش های رسانه های عراقی از تلفات گروه تروریستی داعش حاکی از کشته شدن صدها تن از اعضای داعش و تعداد قابل توجهی از سرکردگان و فرماندهان این گروه است.

بارزترین خبر که پایگاه الانصار عراق آن را منتشر کرد حکایت از کشته شدن 313 داعشی در حمله پهپادی نیروی هوایی ارتش عراق به تجمعی از داعش در منطقه العضعاضیه تلعفر دارد که هنوز آمار دقیقی از تعداد سرکردگان کشته شده منتشر نشده است.

پایگاه خبری الاتجاه عراق می نویسد مسئول اداری، مالی گروه تروریستی داعش که با نام ابورحمه شناخته می شود به همراه دو معاونش در درگیری های مسلحانه امروز فلوجه کشته شده است.

به گزارش این پایگاه، عملیات مذکور با استناد به اطلاعات دقیق امنیتی اجرا شد. همچنین نیروهای ویژه عراقی با کمک گردان زرهی 30 عراق طی حملاتی در منطقه الصقلاویه شمال فلوجه توانستند سه فرمانده داعش را به نام های ابوعقرب، نجم ابوصاحب و حامد رمانه به هلاکت برسانند.

السومریه نیوز گزارش داد که نیروهای امنیتی عراق صبح امروز موفق شدند میسم خالد عبدالحسین یکی از امرای سازمان تروریستی داعش را در شهر موصل مرکز استان نینوا به هلاکت برسانند.

ابوصهیب نام یکی دیگر از فرماندهان بلندپایه داعش و امیر منطقه ینکجه و روستاهای تابعه آن در طوزخورماتو (90 کیلومتری شرق تکریت) است که پایگاه خبری البغدادیه نیوز به نقل از منابع امنیتی از کشته شدن وی در حمله ای هوایی خبر داده است.

نیروی هوایی ارتش عراق باز هم به استناد اطلاعات دقیق منزل وی را هدف قرا داده که در آن 26 نفر دیگر از اعضای داعش هم حضور داشتند و کشته شدند.

القرطاس نیوز به نقل از یک منبع در سازمان مبارزه با تروریسم عراق خبر داد که روز شنبه (امروز) ده ها تن از عناصر و سران داعش در عملیات امنیتی شمال غرب الانبار کشته شده اند.

این حمله که با هماهنگی و پشتیبانی آتش هوایی ارتش عراق انجام شد به یک گردهمایی داعشی ها در ساختمان قدیم مخابرات نزدیک گمرک الانبار صورت گرفت.

ابومعاویه السوری، ابوعلی السامرایی، احمد عوض السلیمانی، ابوعبدالرحمن الافغانی، مازن عیاش السلیمانی و ابوعبدالله العدنانی نام فرماندهان داعش است که در این حمله کشته شدند.

پایگاه خبری الغدپرس عراق نیز از کشته شدن قاضی شرع داعش به همراه 4 معاونش موسوم به حکیم شلال در الحویجه کرکوک خبر داد.

داعش در 10 ژوئن 2014 (20 خردادماه 1393) توانست بخش هایی از خاک عراق از جمله تمام استان نینوا به مرکزیت موصل را اشغال کند. پس از این پیشروی داعش با فتوای مرجعیت شیعه نیروهای امنیتی عراق و هزاران داوطلب مردمی به جنگ با گروه تروریستی داعش شتافتند، بسیاری از مناطق را بازپس گرفتند و با هدف قرار دادن لانه تروریست ها، ضربات سنگینی را به این گروه تروریستی وارد کردند.

جواد ارشادی-جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها