کپسول

اختلافات ریشه‌دار

من و همسرم چند سالی است ازدواج کرده‌ایم و مشکل خیلی حادی با هم نداریم جز همین اختلافات طبیعی بین زن و شوهرها. اما رابطه ما زمانی دچار بحران می‌شود که پای ارتباط با خانواده‌هایمان در میان باشد.
کد خبر: ۶۹۵۸۴۱

من و خانواده همسرم خیلی رابطه خوبی با هم نداریم و ترجیح می‌دهم به خاطر رفتارهای نامناسب خانواده‌اش بخصوص مادرخانمم، با آنها رفت و آمد نکنم، اما منعی برای همسرم نمی‌گذارم و او می‌تواند هر زمان که بخواهد به منزل پدری‌اش برود، اما همسرم به دلیل این‌که از این موضوع ناراحت است، رفتارش را با خانواده من تغییر داده و او هم تمایلی به رفت و آمد با آنها از خود نشان نمی‌دهد. در صورتی که رفتار مادر و پدر من با همسرم بسیار خوب و محترمانه است. این مشکلات در روابط بین ما دو نفر تاثیر منفی گذاشته. چگونه این مشکل را بر طرف کنیم؟

پاسخ مشاور: وقتی دو نفر با هم ازدواج می‌کنند در حقیقت با یک فرد خاص روبه‌رو نیستند بلکه برای رسیدن به آرامش و خوشبختی باید بدانند با خانواده، اطرافیان و دوستان همسرشان چگونه رفتار کنند. بخصوص در فرهنگ ما به سبب این‌که وابستگی فرد به خانواده‌اش بعد از ازدواج هم وجود دارد.

اما این‌که می‌گویید خانواده همسرتان و مادر همسرتان رفتارش خوب نیست باید بررسی شود. خیلی از مردها نسبت به مادر زن دچار پیشداوری هستند و همین موضوع باعث می‌شود با دیدن کوچک‌ترین رفتاری، آن را به پای دخالت مادر همسرشان بگذارند. پس دقت کنید که شاید شما هم بی‌دلیل نسبت به خانواده او بدبین هستید و همین موضوع همسرتان را آزار می‌دهد.نکته بعدی هم که باید به آن توجه کنید در اکثر مواقع رفتار نزدیکان ما به دلیل علاقه‌ای که به آنها داریم و ​ در طول زمان به ادبیات و رفتارشان عادت کرده‌ایم، در نظر ما طبیعی و خوب جلوه می‌کند در حالی که ممکن است از نظر همسرمان چنین نباشد.

بیشتر مشکلات ارتباطی زوج‌ها با خانواده طرف مقابل از همین دو اشتباه سرچشمه می‌گیرد: ما رفتارهای بد خانواده همسرمان را پررنگ می‌کنیم و رفتارهای بد خانواده خودمان را نمی‌بینیم.برای آن که مشکل شما حل شود، بهتر است با همسرتان در این باره گفت‌وگو کنید. شاید او هم از خانواده شما دلخورشده و این رفتارش یک تلافی در مقابل برخورد شما نباشد، اما در هر صورت هیچ کسی دوست ندارد همسرش با خانواده‌اش قطع رابطه کند. قطع رابطه اصلا کار درستی نیست بلکه شما باید رابطه‌تان را با مادر خانم‌تان اصلاح کنید. می‌توانید خیلی رفت و آمد نداشته باشید، اما در صورت نیاز و با رعایت احترام حتما به دیدار آنها بروید و از آمدن آنها به منزلتان استقبال کنید.

به همسرتان بگویید این کار را بخاطر او انجام می‌دهید و امیدوار هستید با کمک هم بتوانید مشکلات ارتباط با خانواده‌هایتان را بر طرف سازید.

اگر همسر شما متقاعد شود خصومت شخصی در میان نیست و شما با مادر او مشکل ندارید، می‌تواند با رفتار و مدیریت خوب کاری کند که ارتباط شما باهم بهتر شود. از طرفی همین تغییر رفتار شما در کنار رفتار مناسبی که در برخورد با مادر و همسرتان در پیش می‌گیرید می‌تواند به بهتر شدن روابط همسر شما با خانواده‌تان منجر شود.

سعی کنید خانواده دو نفره خود را یک تیم ببینید و به‌جای گروکشی از هم به سمت کمک کردن برای رسیدن به آرامش و تفاهم گام بردارید.

ندا داوودی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها