عطاران در ماه رمضان به سینماها رونق داد

در حالی تماشاگران سراسر کشور از طرح ویژه اکران ماه رمضان استقبال کرده‌اند که به نظر می‌رسد بار اصلی این اقبال عمومی و رضایت بر دوش رضا عطاران، بازیگر و کارگردان فرش قرمز (رد کارپت) باشد.
کد خبر: ۶۹۴۰۷۵
عطاران در ماه رمضان به سینماها رونق داد

به گزارش جام‌جم، فیلم عطاران با فروش 800 میلیونی در سراسر کشور پس از 12 روز نمایش، توانسته گوی سبقت را از دیگر فیلم‌های روی پرده برباید و به‌تنهایی بر صدر جدول فروش فیلم‌های ماه رمضان تکیه بزند. فروش این فیلم کمدی در تهران 600 میلیون تومان و در شهرستان‌ها نیز 200 میلیون تومان بوده است.

فرش قرمز به کارگردانی رضا عطاران و بازی خود او، سوسن پرور، امیر نوری، حسین سلیمانی و علی سرتیپی داستان هنروری است که به قصد موفقیت در سینما راهی جشنواره معتبر و مشهور فیلم کن در فرانسه می‌شود تا طی دیداری با استیون اسپیلبرگ، کارگردان سرشناس جهان، فیلمنامه‌ای را که نوشته به‌دست او برساند. فیلم برف ساخته مهدی رحمانی و بازی محمدرضا غفاری، رویا تیموریان، افشین هاشمی، میلاد کی‌مرام، آناهیتا افشار، مینا ساداتی، رابعه مدنی و شیرین یزدانبخش هم پس از 13 روز نمایش 75 میلیون تومان در مجموع فروش داشته که از این میزان 60 میلیون مربوط به تهران و 15 میلیون متعلق به شهرستان است.

تجریش ناتمام نیز فیلمی به کارگردانی پوریا آذربایجانی است که بعد از هشت روز نمایش در تهران 35 میلیون تومان فروش کرده؛ این در حالی است که اکران این فیلم در شهرستان‌ها هنوز آغاز نشده است.محمدرضا فروتن، شقایق فراهانی، افشین هاشمی و سیامک صفری بازیگران این فیلم هستند.

رهاتر از دریا هم نام فیلمی به کارگردانی حمید طالقانی است که پس از یک هفته نمایش هفت میلیون تومان در تهران فروش داشته است. نسرین مقانلو، حمید طالقانی و سمانه جهانبخش بازیگران این فیلم هستند.

فیلم دربست آزادی به کارگردانی مهرشاد کارخانی و بازی امید علومی، حسام شجاعی، سحر قریشی، رضا ناجی، سروش صحت، کرامت رودساز، ذبیح افشار، مانی حیدری و شهره قمر که از بیست‌وهشتم خرداد اکران خود را آغاز کرده، در مجموع تهران و شهرستان‌ها 50 میلیون تومان فروش کرده است.

اینجا شهر دیگری است به کارگردانی احمدرضا گرشاسبی نیز فیلمی است که بتازگی در گروه فرهنگ روی پرده رفته، اما میزان دقیق فروش آن اعلام نشده است. در این فیلم داریوش ارجمند، پژمان بازغی، پریوش نظریه و ..بازی می‌کنند. شاید مهم‌ترین نکته این فیلم مناسبت مضمونی آن با ماه مبارک رمضان باشد. فیلمنامه اینجا شهر دیگری است را حمید امجد نوشته و داستان آن در زمان پس از ضربت خوردن حضرت علی علیه‌السلام روایت می‌شود.فیلم‌های طبقه حساس، زندگی مشترک آقای محمودی و بانو، پنج ستاره و متروپل نیز آثار باقیمانده از نوبت‌های قبلی اکران هستند که هنوز در برخی پردیس‌ها و سینماهای تهران و شهرستان‌ها به نمایش خود ادامه می‌دهند.

اکران تا 2 بامداد

مدیر پردیس سینمایی ملت، استقبال تماشاگران در ماه مبارک رمضان را بسیار خوب توصیف کرد و گفت: با توجه به طرح بلیت نیم‌بها از ساعت 12 شب به بعد، مخاطبان برای دیدن فیلم‌ها به سینما می‌آیند و به‌همین دلیل تا ساعت 2 بامداد به اکران فیلم‌ها ادامه می‌دهیم.

مازیار رضاخانی درخصوص محبوبیت فیلم‌های درحال اکران پردیس ملت هم گفت: الان فیلم‌های رد کارپت و زندگی مشترک آقای محمودی و بانو بیش از بقیه فیلم‌ها با استقبال تماشاگران مواجه شده‌اند. شرایط اقبال عمومی نسبت به طرح ویژه اکران ماه رمضان تنها مختص به پایتخت نیست و مردم در شهرستان‌ها نیز استقبال خوبی از فیلم‌های روی پرده کرده‌اند.

سیدمصطفی حسینی، مدیر سینما سپاهان اصفهان با تائید اکران موفق فیلم‌ها در شهرستان‌ها بیان کرد: خوشبختانه شاهد استقبال خیلی خوبی از سوی تماشاگران هستیم. این شرایط هم فقط مربوط به ماه رمضان نیست و از اسفند سال گذشته مردم اقبال خوبی به فیلم‌های اکران شده داشته‌اند. او درباره اعمال طرح بلیت نیم‌بها در ماه رمضان هم گفت: سینمای ما مثل سینماهای تحت پوشش حوزه هنری بعد از افطار بلیت فیلم را به‌صورت نیم‌بها ارائه ‌می‌کند؛ یعنی تا پیش از افطار قیمت معمولی بلیت همان 4000 تومان و دو سئانس بعد از افطار 2000 تومان است. اما شرایط فروش همه سینماهای تهران و شهرستان‌ها مثل پردیس‌های معتبر و سینماهای مجهز و شناخته شده نیست.مدیر سینما آفریقا که یکی از مهم‌ترین و سرشناس‌ترین سینماهای کشور است، از جمله افرادی است که از میزان فروش فیلم در مجموعه سینمایی خود رضایت ندارد. او در همین ارتباط به جام‌جم گفت: متاسفانه هیچ استقبالی از فیلم برف در سینما آفریقا نمی‌شود و ما روزها و شب‌های خوبی را به لحاظ رونق سینما سپری نمی‌کنیم.سیروس یگانه در چنین شرایطی اجرای طرح بلیت نیم‌بها را هم موثر ندانست و گفت: ما طبق مصوبه شورای صنفی نمایش، بعد از افطار بلیت را به‌صورت نیم‌بها ارائه می‌کنیم، اما وقتی استقبالی نمی‌شود، این راهکار چه فایده‌ای دارد؟ ما حتی حاضریم بلیت فیلم را نیمِ نیم‌بها هم بفروشیم، اما تماشاگر به سینما بیاید.

علی رستگار‌ /‌ گروه فرهنگ و هنر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها