وزیر دارایی فرانسه از پیشنهاد کشورش برای جایگزین کردن واحدی به جای دلار در معاملات بین‌المللی و بویژه معاملات بزرگ اروپایی خبر داد.
کد خبر: ۶۹۳۲۴۷
فرانسه: دلار را از معاملات بین‌المللی حذف کنید

به گزارش تسنیم به نقل از روزنامه فرانسوی لو فیگارو، میشل ساپن اعلام کرد: در نشست وزرای دارایی اتحادیه اروپا در بروکسل، فرانسه پیشنهاد ایجاد توازن ارزی را در مبادلات بین‌المللی ارائه می‌کند.

این پیشنهاد در حالی مطرح می‌شود که جریمه سنگین بانک فرانسوی «ب ان پ پاریبا» به جرم نقض تحریم‌های اقتصادی اعمال شده از سوی آمریکا، بتازگی فرانسه را متوجه سوء استفاده واشنگتن از برتری پولی دلار در بازار بین‌المللی کرده است.

دادگستری آمریکا در اول ژوئیه (دهم تیر) حکم نهایی خود را در مورد بانک فرانسوی اعلام کرد. این بانک به پرداخت جریمه هشت میلیارد و 900 میلیون دلاری و تعلیق یک ساله عملیات بانکی با واحد پولی دلار در زمینه معاملات بازار نفت و گاز محکوم شد.

ساپن معتقد است انجام مبادلات این بانک با واحد دلار، ردیابی آن را ممکن کرده بوده است.

وی در مصاحبه با نشریه فایننشال تایمز گفت: ما اروپایی‌ها حتی در مبادلاتی که در حوزه اروپا صورت می‌گیرد همچون خرید هواپیما از واحد دلار استفاده می‌کنیم. معتقدم که این امر ضرورتی ندارد. می‌توان گفت که توازن ارزی نه تنها در حوزه یورو بلکه در سایر واحدهای پولی امری ممکن و حتی ضروری است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها