متهم با ورود به سیستم دانشگاه نمرات 120 دانشجو را تغییر داد

انتقامگیری اینترنتی دانشجوی‌ کینه‌جو

پسر دانشجویی که با نفوذ به رایانه استادش، نمره‌های تجدیدی خود و هفت نفر از همکلاسی‌هایش را دستکاری کرده بود، از سوی پلیس فتای استان خراسان‌رضوی دستگیر شد.
کد خبر: ۶۹۲۹۳۸
دانشجوی خطاکار به همکلاسی‌هایش نمره می‌داد

رییس پلیس فتای استان خراسان‌رضوی در این باره به جام‌جم گفت: چند روز پیش یک استاد دانشگاه با حضور در این مرکز و ارائه شکایتی عنوان کرد، فردی به رمز رایانه‌ام دسترسی پیدا کرده و نمره‌های دانشجویانم را دستکاری می‌کند.

سرهنگ سید محسن عرفانی افزود: با دستور قضایی و تحقیقات، ماموران فتا متوجه شدند از یک رایانه خانگی این کار انجام شده است. با شناسایی متهم، وی تحت تعقیب قرار گرفت و دستگیر شد.

متهم با انتقال به مرکز پلیس اظهارات متناقضی را بیان کرد و با احضار شاکی و مواجهه حضوری او با متهم، استاد دانشگاه مرد بازداشت شده را یکی از شاگردانش معرفی کرد که در امتحان نمره مردودی گرفته بود.

وی یادآور شد: در مرحله بعدی تحقیقات، متهم جوان به دستکاری در نمره‌های خود و هفت دانشجوی دیگر اعتراف کرد و گفت: یک روز از غفلت استاد استفاده کرده و رمز رایانه‌اش را به‌دست آوردم.

چند روز بعد با اطلاع از این که من و هفت نفر از همکلاسی‌هایم نمره تجدیدی از درس استاد گرفته بودیم، تصمیم گرفتم با نفوذ به رایانه‌اش نمره‌ها را دستکاری کنم. ابتدا نمره خودم و دو نفر از دوستانم را تغییر دادم؛ سپس با دریافت 300 تا 500 هزار تومان از دیگر همکلاسی‌هایم، نمره‌هایشان را تغییر دادم.

با اعتراف متهم، تحقیق از او ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها