آیا ستاره برزیل جام جهانی را از دست داد؟

یک برزیل نگران نیمار

یکی گریه می‌کرد و دیگری فریاد می‌زد. این سرنوشت دو شماره 10 دوست‌داشتنی فوتبال دنیا در پایان بازی کلمبیا و برزیل بود؛ اگرچه برزیل به راه خود تا نیمه نهایی ادامه می‌دهد و کلمبیا برای اولین بار به جمع هشت تیم برتر جام رسیده بود، اما هر دو با مسابقات، وداع تلخی داشتند. رودریگز شش گله شد و صدرنشین جدول گلزنان باقی ماند، در حالی که نیمار می‌خواهد به این صدرنشینی شماره 10 کلمبیایی پایان دهد، اما مهره کمرش نمی‌گذارد.
کد خبر: ۶۹۲۳۵۳

برزیل با دو گل پیش بود و فقط به ضدحملات فکر می‌کرد، اما کلمبیا برای رسیدن به گل دوم و کسب تساوی، سراپا حمله بود. خشونت فوتبال آمریکای لاتین در لحظات پایانی موج می‌زد. اما این موج بیش از هر بازیکن دیگری، فوق‌ستاره برزیلی‌ها را با خود برد؛ کسی که رویای قهرمانی ششم سله‌سائو با او کلید خورده بود. حمله زونیگا از پشت برای تصاحب توپ فقط یک شکستگی مهره برای نیمار به همراه داشت و دیگر هیچ. نیمار فقط از درد فریاد می‌زد، اما پیش‌بینی نمی‌شد این ضربه چنین فاجعه‌ای برای فوتبال برزیل و هوادارانش در پی داشته باشد. حالا پزشک تیم ملی برزیل اعلام کرده است نیمار به علت آسیب‌دیدگی از ناحیه کمر نمی‌تواند تیم ملی را در بازی مقابل آلمان و همچنین در صورت صعود این تیم به فینال در جام جهانی همراهی کند. مهره سوم کمر این بازیکن شکسته و باید قید دو بازی آینده تیم ملی کشورش را بزند.

پزشک تیم ملی برزیل، نیمار را به آرامش دعوت می‌کند، اما بعید است او بتواند آرام باشد: «خوشبختانه شکستگی کمر او خوش‌خیم است، اما مسلم است تا پایان جام نمی‌تواند پا به توپ شود. نیازی به جراحی نیست و باید دوره درمانی‌اش طی شود. نیمار باید آرام باشد تا دردش زودتر خوب شود.»

حالا برزیل باید در شرایطی مقابل آلمان مدعی قرار بگیرد که نه ستاره‌اش را دارد و نه کاپیتان. با این حال برای برزیلی‌ها نیمار با سایر بازیکنان تفاوت زیادی دارد. این اتفاق می‌توانست به حدی برایشان تلخ باشد که حتی شیرینی پیروزی و حضور در نیمه نهایی را فراموش کنند. هواداران پرتعداد این تیم بلافاصله پس از پایان بازی به بیمارستان فورتالزا رفتند تا از آخرین وضعیت ستاره خود مطمئن شوند. بیش از 300 هوادار بعد از پایان بازی مقابل این بیمارستان حاضر شدند تا وضعیت نیمار را بدانند و برای سلامت ستاره سله‌سائو دعا کنند. ابتدا هواداران از خود می‌پرسیدند میزان آسیب‌دیدگی‌ نیمار چقدر است؟ یک نفر می‌گفت خیلی جدی نیست و یک نفر دیگر می‌گفت شاید به بازی با آلمان نرسد، اما دو سه ساعت بعد بود که خبر نهایی آمد و اعلام شد نیمار چهار تا شش هفته‌ از میادین دور است. موج ناراحتی و گریه بود که بعد از این اتفاق در جمع هواداران حاضر در مقابل بیمارستان به راه افتاد. حالا شاید برزیلی‌ها با خود بگویند ای کاش اسکولاری فقط یک بازیکن خلاق با خود به جام‌جهانی نمی‌آورد.

زونیگا دشمن شماره یک ملت برزیل

خوان زونیگا اکنون از نگاه مردم برزیل یک دشمن است. دشمنی که مانند همه دشمن‌های دیگر رویای یک ملت را می‌تواند بر باد دهد. این هافبک تیم ناپولی بر حسب نوع بازی خود، مقابل برزیل به میدان رفت که نتیجه آن پایان کار نیمار در جام جهانی بود. تلاش زونیگا برای گرفتن توپ، چهره همه هواداران برزیل را در هم برد و جز حسرت برای آنها چیزی باقی نگذاشت. در حالی که برزیل تنها دو پیروزی تا قهرمانی فاصله دارد، نمی‌تواند نیمار را در اختیار داشته باشد. پس از بازی در خیابان‌های فورتالزا و به دنبال آن در شبکه‌های اجتماعی، زونیگا تحت شدیداللحن‌ترین شعارها و خشونت‌های برزیلی‌های عصبانی قرار گرفت، هرچند خودش می‌گوید نمی‌خواست چنین اتفاقی برای نیمار بیفتد. ما می‌خواستیم گلزنی کنیم. واقعا بازی سختی داشتیم. برزیلی‌ها همه ما را مهار کرده بودند. امیدوارم مصدومیت نیمار جدی نباشد و برایش دعا می‌کنم. در زمین من از پیراهن کشورم دفاع می‌کنم، اما در آن لحظه اصلا انتظار نداشتم مهره کمرش شکسته شود. او یک استعداد بزرگ برای برزیل و جهان است. اصلا به فکر ضربه زدن به نیمار نبودم. من فقط داشتم از حیثیت تیم کشورم دفاع می‌کردم. برخورد ما در آن لحظه کاملا طبیعی بود. با این حال اتفاقی است که افتاده و امیدوارم او هر چه زودتر خوب شود.

آرزوی سلامت مسی برای نیمار

کاپیتان تیم ملی فوتبال آرژانتین برای بازیکن برزیلی آرزوی بهبود کرد. ساعتی پس از آن که تیم‌های ملی برزیل و کلمبیا در مرحله یک‌چهارم نهایی جام جهانی به میدان رفتند و طی آن پس از برخورد زونیگا و نیمار، مهره کمر ستاره برزیلی‌ها شکست، لیونل مسی برای وی آرزوی سلامت و بهبود سریع کرد. مسی در صفحه خود در یکی از شبکه‌های اجتماعی از گلزن برزیلی‌ها خواست برای بازگشت سریع به مستطیل سبز تلاش کند. وی گفت:‌ دوست و هم‌تیمی‌ عزیزم امیدوارم هرچه زودتر خوب بشوی!

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها