جام جهانی 2014

آرژانتین با شکست بلژیک به نیمه نهایی رفت

تیم ملی آرژانتین با شکست تیم ملی بلژیک به مرحله نیمه نهایی رقابت های جام جهانی 2014 برزیل صعود کرد و چهارشنبه همین هفته با برنده دیدار تیم های ملی هلند و کارستاریکا برای صعود به فینال این مسابقات دیدار خواهد کرد.
کد خبر: ۶۹۲۳۶۵
آرژانتین با شکست بلژیک به نیمه نهایی رفت

این دو تیم راس ساعت 20:30 به وقت تهران (شنبه شب) در ورزشگاه ناسیونال شهر برازیلیا به دیدار یکدیگر رفتند و در پایان یاران مسی با نتیجه یک برصفر از سد تیم بلژیک گذشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد.

دقایق ابتدایی نیمه نخست بازیکنان دو تیم درحال ارزیابی یکدیگر بودند این در حالی بود که توپ و میدان دراختیار تیم آرژانتین بود و ملی پوشان بلژیک نیز دریک سوم دفاعی خود در فکر دفاع بودند.

هنوز دقایق زیادی از آغاز این بازی نگذشته بود که بازیکنان تیم ملی آرژانتین با تیزهوشی لیونل مسی فوق ستاره خود به پشت خط دفاعی بلژیک صاحب موقعیت شدند و گونزالو هیگوایین در دقیقه هشتم یک توپ باد آورده را به گل تبدیل کرد و تیمش را پیش انداخت اما این گل باعث نشد شاگردان مارک ویلموتس از بازی زیبای خود غافل شوند و بازنده محض باشند در این دقایق بازیکنان بلژیک حملاتی را به روی دروازه تیم ملی آرژانتین طراحی کردند اما موفق به گلزنی نشدند.

شاگردان آلخاندرو سابیا درادامه بار دیگر توپ و میدان را دراختیار گرفتند و بازی را درکنترل خود گرفتند و بازیکنان این تیم با حرکات تکنیکی مسی و دی ماریا خط دفاعی تیم حریف را برهم ریختند اما به گل های بیشتر دست نیافتند.

بلژیکی ها در نقطه مقابل بارها به دروازه آرژانتین نزدیک شدند و مهم ترین حمله آن ها دراین دقایق شوت زیبای دی بورین بود که با دفع به موقع سرخیو رومرو فرصت گلزنی از این تیم گرفته شد.

آنخل دی ماریا هافبک هجومی تیم ملی آرژانتین دردقیقه 28 شوت دی بورین را پاسخ داد و دروازه تیم ملی بلژیک را با خطر جدی مواجه کرد که با هوشیاری وینسنته کمپانی مدافع تیم ملی بلژیک این موقعیت از آلبی سلسته گرفته شد.

دی ماریا درادامه ودر دقیقه 33 دچار مصدومیت شد و انزو پرز جایگزین دی ماریا شد.

دقیقه 39 خطای بازیکنان بلژیک در پشت محوطه جریمه این تیم آرژانتین را صاحب یک ضربه ایستگاهی کرد که مسی این ضربه را به بیرون زد و تغییری درنتیجه حاصل نشد.

میرالاس دراواخر نیمه نخست در موقعیت گلزنی قرار گرفت اما موفق نبود و این نتیجه تا پایان باقی ماند و بازیکنان به رختکن رفتند.

نیمه دوم را بازیکنان آرژانتین آغاز کردند و توپ را به گردش درآوردند یاران مسی دقایق ابتدایی نیمه دوم با استفاده ازحرکات تکنیکی خود بارها دفاع بلژیک را به هم ریختند و مهم ترین حرکت آن ها در این دقایق شوت سنگین هیگواین و اصابت آن با دیرک افقی دروازه حریف بود.

دراین صحنه هیگواین از نیمه زمین حرکت انفرادی خود را آغاز کرد و با فضا سازی دیگر مهاجمان آرژانیین به مرکز دفاع بلژیک حمله کرد و با یک حرکت تکنیکی سه مدافع این تیم را از پیش رو برداشت و شوت سنیگنی را به سمت دروازه بلژیک زد که این تیم با خوش شانسی کورتوا این توپ به دیرک افقی دروازه برخورد کرد و به بیرون رفت.

مارک ویلموتس که همه چیز را از دست رفته می دید درادامه از هر سه تعویض خود استفاده کرد و تیمش کمی جلوتر آمد اما مهاجمان این تیم برخلاف سایر دیدار های این تیم که بعد از دقیقه 75 به گل می رسیدند امشب موفق نبودند و به گل نرسیدند.

سابیا نیز درادامه دست به تغییراتی زد تا با استفاده از بازیکنان تازه نفس کنترل میدان را دراختیار بگیرند که در این مورد موفق بودند.

دی بروین بهترین موقعیت تیم ملی بلژیک را در دقیقه 85 از دست داد و توپش پس از برخورد با مدافعان آرژانتین به کرنر رفت و به گل تبدیل نشد.

دقایق پایانی این دیدار بازیکنان آرژانتین با دفاعی منطقی چشم به ضد حملات داشتند و توپ را بیشتر درنیمه زمین بلژیک به جریان انداختند تا بازیکنان حریف صاحب موقعیت گلزنی نشوند و نتیجه نیمه نخست پا برجا بماند که با خوش شانسی آن ها از یک طرف و بی دقتی مهاجمان بلژیک این نتیجه پا برجا ماند تا تیم ملی آرژانتین باز هم با یک برد خفیف و حداقلی برابر رقبای خود در جام جهانی به مرحله نیمه نهایی صعود کند.

البته مسی فوق ستاره تیم ملی آرژانتین در دقایق وقت های اضافه با کورتوا دروازه بان تیم ملی بلژیک تک به تک شد اما نتوانست دروازه این تیم را برای با دوم باز کند و در ادامه این صحنه بازیکنان بلژیک نیز توپ برگشتی را نتوانستند به گل تبدیل کنند و با قبول شکست یک برصفر برابر آرژانتین از گردونه این رقابت ها کنار رفتند.

تیم ملی هلند در آخرین دیدار مرحله یک چهارم نهایی راس ساعت 30: 00 بامداد یکشنبه با یکدیگر دیدار می کنند درهمین چارچوب جمعه شب تیم ملی آلمان و بامداد شنبه تیم ملی برزیل صعودشان را به مرحله نیمه نهایی این مسابقات قطعی کردند.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها