برخی مقام‌های سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) از احتمال برگزاری نشست این سازمان زودتر از موعد مقرر در صورت اختلال در صادرات نفت عراق خبر دادند.
کد خبر: ۶۸۶۳۴۶

به گزارش شانا و به نقل از روزنامه وال استریت ژورنال، چند مقام کشورهای عربی حوزه خلیج فارس اعلام کردند سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) ممکن است در صورت اختلال در صادرات نفت عراق به دلیل بحران این کشور زودتر از موعد تعیین شده نشست برگزار کند.

در پایان آخرین جلسه اوپک که هفته گذشته برگزار شد، اعضای این سازمان تصمیم گرفتند سقف تولید برای سال 2014 همچنان 30 میلیون بشکه در روز باشد و قرار شد جلسه بعدی بیست و هفتم نوامبر (ششم آذر ماه) برگزار شود.

اما هم‌اکنون احتمال تغییر این برنامه در صورت اختلال در صادرات نفت عراق وجود دارد.صادرات نفت عراق اکنون حدود روزانه دو میلیون و 700 هزار بشکه است.

یکی از مقام‌های اوپکی حوزه خلیج فارس گفت: تاثیر روانی ناآرامی در عراق بر بازار شدید بوده است و ما زمانی که تصمیم گرفتیم سقف تولید بدون تغییر بماند، انتظار چنین رخدادهایی را نداشتیم.

شبه نظامیان داعش کنترل چند شهر و شهرستان در شمال عراق را طی هفته گذشته به دست گرفته‌اند، اما اقدام‌های آنان تاکنون بر تولید و صادرات نفت این کشور تاثیر چندانی نداشته؛ زیرا بیشتر سرمایه‌های نفتی عراق در جنوب این کشور واقع شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها