یواشکی روزنامه‌ها

زیبا‌کلام محکوم شد

شما هر روز چقدر بابت خرید روزنامه پول می پردازید؟ چند تا روزنامه را می توانید بخرید؟ چند تا از آن روزنامه ها را فرصت می کنید، بخوانید؟ بیشتر مشتری کدام روزنامه هستید؟ اگر از شما بپرسند آیا دلتان می خواهد بدانید روزنامه های دیگر چه نوشته اند احتمالا سرتکان می دهید و می گویید «کاشکی ممکن بود ...» ما از آرزوهای شما خبر داریم و به همین علت می خواهیم به جای تان، هر روز همه روزنامه ها را بررسی کنیم و جالب ترین خبرهای شان را برای تان دستچین کنیم و به نقل از آن روزنامه ها در ستون « یواشکی روزنامه ها» بنویسیم.
کد خبر: ۶۸۴۵۵۹
اعتراض محمد مطهری به افشای هویت کلارک

کیهان:خرده ‌فرمایشات افراطیون به رئیس‌جمهور و دولت

در حالی که دولت یازدهم در دهمین ماه تشکیل خود بسر می‌برد، سخنگوی کارگزاران از رئیس‌جمهور خواست برخی وزرا و استانداران را برکنار کند!

حسین مرعشی در مصاحبه با روزنامه اعتماد با ادعای اینکه برخی وزرا در برابر نمایندگان مجلس صلابت ندارند، گفته است به طور کلی دولت در مقابل مجلس امتیاز بیجا می‌دهد و حتما در سال دوم من به آقای روحانی توصیه می‌کنم که برخی از وزرا و استانداران را که نتوانسته‌اند در کلاس و شأن دولت ظاهر شوند تغییر دهد و این ترمیم در کابینه و استانداری‌ها باید در جهت افزایش یکدستی و صلابت دولت انجام شود.

یادآور می‌شود افراطیون مدعی اصلاحات و طیف‌های فرصت‌طلب این مجموعه پس از امتیازگیری بر سر برخی وزارتخانه‌ها، تمرکز خود را روی مهره‌چینی در حوزه معاونت‌ها و مدیرکل‌ها و سپس استانداری‌ها و فرمانداری‌ها گذاشتند و با وجود موفقیت‌های نسبی براساس یک تاکتیک اعلام نشده برآنند که همواره خود را طلبکار از دولت و دولت را بدهکاری که هنوز به مسئولیت خود در قبال آنان عمل نکرده، نشان دهند. آنها مدعی‌اند روحانی به واسطه فعالیت مدعیان اصلاح‌طلبی روی کار آمده و در حقیقت می‌کوشند ورشکستگی به تقصیر دوره حاکمیت خود را کاملا گران به دولت بفروشند!

ذکر این نکته نیز گفتنی است که برخی وزرای ضعیف کابینه در حوزه ناکارآمدی دست بر قضا از نزدیکان حزب کارگزاران هستند و اگر قرار باشد در دولت تغییرات معطوف به کارآمدی صورت گیرد، طیف آنها در اولویتند.

همزمان با اظهارات مرعشی، قدرت‌اله علیخانی از مشاورین هاشمی‌رفسنجانی خواستار برکناری برخی وزرا شد. وی به روزنامه آرمان گفته است: در عرصه سیاسی برخی گلایه‌هایی مشاهده ‌می‌شود که بیشتر به خاطر عدم همراهی برخی وزراست که بعضا همراه با شعارهای دولت نیستند.

وی آنگاه خود را جای مردم می‌نشاند و می‌گوید: مردم به رفتارهای بعضی وزرا خوشبین نیستند و شاید اکنون زمان مناسبی باشد تا رئیس‌جمهور در انتخاب این افراد، تجدیدنظر کند و هر کس را که همراه این دولت نبوده و خوب عمل نکرده و نتوانسته مردم را به سوی برنامه‌های این دولت جذب کند، کنار بگذارد. وی خواستار تغییر همه بخشداران و فرمانداران در سراسر کشور شد!

از سوی دیگر احمد شیرزاد از افراطیون مجلس ششم در مصاحبه با «آریا» گفت رحمانی‌فضلی راننده مناسبی برای لکوموتیو وزارت کشور نیست و باید تغییر کند.

بولتن‌سازی علیه منتقدان دولت

در حالی که رئیس‌جمهور، نقد عملکرد قوه مجریه را «نعمت» و «از وظایف اصلی رسانه‌ها» می‌داند، برخی نزدیکان دولت به صورت روزانه بولتنی از مطالب گزینشی و تقطیع شده را روی میز می‌گذارند که از رسانه‌‌های منتقد، تصویر غیر واقعی مخالف دولت ارائه می‌دهد!

به گزارش جهان به نقل از پارس این روزها در پاستور، تیمی با مسئولیت اسماعیل-س که ریاست مرکز مشاوران جوان ریاست جمهوری را برعهده دارد، بولتنی با عنوان تأمل‌برانگیز «صدای مخالف» را به صورت روزانه تهیه می‌کند که با انتشار گزینشی مطالب رسانه‌ها، تلاش می‌کند منتقدان را مخالفین سازمان‌یافته دولت معرفی کند.

در این بولتن که روزنوشته‌‌های هنرمندان و ورزشکاران در خصوص عملکرد برخی دستگاه‌ها که در فضای مجازی و شبکه‌‌های اجتماعی منتشر می‌شود نیز به عنوان مخالفت با دولت ذکر می‌شود، مطالب انتقادی رسانه‌های غیردولتی - اعم از اصولگرا و اصلاح‌طلب - را به‌گونه‌ای منعکس می‌کند که از آنها عنادورزی با رئیس‌جمهور منتخب ملت برداشت شود.

جالب اینجاست که در بولتن مذکور، حتی برخی خبرها و نقل‌قول‌‌های مقامات دولتی که در رسانه‌‌های وابسته به دولت منتشر و توسط نشریات اصولگرا یا بخش‌‌های ویژه خبری سیما بازنشر می‌شود، به صورت تقطیع شده و با عناوینی جهت‌دار نظیر «تعریض به دولت»، «اعتراض به دولت» و «تلاش برای القای...» ذکر می‌شود.

گمان می‌رود برخی مواضع عجیب و غریب رئیس‌جمهور همچون «بی‌سواد خواندن»، «عصر حجری» و «جیب‌بر خواندن» منتقدان، ناشی از القائات چنین بولتنی است که توسط عناصر رادیکال تهیه شده و در اولین ساعات یک روز کاری روی میز آقای روحانی قرار می‌‌گیرد.

این گزارش‌ می‌افزاید: احتمالا اگر رئیس‌جمهور که بارها تأکید کرده «وعده‌های انتخاباتی خود را فراموش نمی‌کنم»‌و یکی از وعده‌های او تعامل دوسویه دولت تدبیر و امید با رسانه‌‌هاست، مطالب نقادانه رسانه‌ها را بدون پیش‌داوری بررسی کرده و بی‌واسطه با اصحاب رسانه به گفت‌وگو بنشیند، نظرش نسبت به منتقدان تغییر کرده و با آنها آشتی می‌‌کند.

روحانی در جریان تبلیغات انتخاباتی خود نیز بارها «نقد دلسوزانه، سازنده و منصفانه» را به مثابه «نعمت» دانست و با تاکید بر اینکه «نقاد بهترین خدمت را به کشور و دولت خواهد کرد»، گفته بود: «نقد می‌تواند موجب تصحیح خطا و اشتباه دولت شود... عدالت یعنی هر کسی بتواند انتقاد کرده و حرف خود را بزند که چنین جامعه‌ای، جامعه علوی خواهد بود.»

وی همچنین با تاکید ویژه بر آزادی رسانه‌های منتقد، گفته بود: «اینکه شخصی در مورد موضوعی نظری مغایر نظر رئیس‌جمهور یا انتقادی در خصوص موضوعی داشته باشد، امری طبیعی است... رابطه دولت و رسانه نباید جاده یک‌طرفه باشد و دولت هر چه می‌پسندد، انتظار داشته باشد از رسانه تبلیغ و اعلام شود... وظیفه رسانه ملی تنها بلندگو و بوق خالی دولت بودن نیست.»

یادآور می‌شود حسین-ب بولتن‌نویس حزب مشارکت در دفتر خاتمی در دوران ریاست جمهوری، از کشور گریخته و هم‌اکنون برای شبکه دولتی انگلیس کار می‌کند.

برنز و شرمن قبل از مذاکره با عراقچی با مقامات اسرائیل هماهنگ کردند

ویلیام برنز و وندی شرمن معاونین وزیر خارجه آمریکا پیش از مذاکرات دوجانبه اخیر با معاون وزیر خارجه ایران، با مقامات اسرائیل هماهنگی کردند.

روزنامه هاآرتص باانتشار این خبر نوشت: مقامات تل‌آویو قبلاً از طرح آمریکا مبنی بر برگزاری دیدارهای مستقیم در هفته جاری با ایران در ژنو مطلع بوده‌اند.

این روزنامه می‌افزاید: «مقامات اسرائیل بر این باورند که تل‌آویو و واشنگتن تفاهمی دارند که براساس آن در چارچوب مذاکرات جاری بین ایران و شش قدرت در تلاش برای رسیدن به توافق نهایی در مورد برنامه هسته‌ای تهران، سیاست «غافلگیر کننده» وجود نخواهد داشت. براساس این تفاهم، کاخ سفید پیش از طرح خود برای برگزاری مذاکرات مستقیم دوجانبه با ایران در ژنو در این هفته موضوع را پیشتر به مقامات تل‌آویو اطلاع داده است.

هاآرتص خبر داد: «ویلیام برنز معاون وزیر خارجه آمریکا و یووال اشتاینیتس وزیر امور راهبردی اسرائیل هفته گذشته در خصوص اهداف واشنگتن از مذاکرات مستقیم با تهران با هم گفت‌وگو کردند. برنز در مذاکرات ژنو در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه گذشته هدایت هیئت نمایندگی ایالات متحده را به عهده داشت. همچنین وندی شرمن معاون وزیر امور خارجه که ریاست هیئت نمایندگی ایالات متحده در مذاکرات چند جانبه با ایران را به عهده دارد هفته گذشته، پیامی مشابه به مقامات ارشد اسرائیل داده بود.»

یک مقام ارشد اسرائیل در گفت‌وگو با هاآرتص اظهار داشت: زمانی که مذاکرات برای توافق نهایی با ایران فوریه گذشته آغاز شد، کاخ سفید به حفظ شفافیت کامل در خصوص تماس‌های خود با ایران بر سر برنامه هسته‌ای این کشور متعهد شد. آمریکا مدام مواضع خود را با اسرائیل هماهنگ می‌کند.

یک مقام ارشد دولت آمریکا نیز در این باره گفت: ما قبل از نشست دو جانبه، با تمام شرکای خود از جمله اسرائیل و شرکای دیگر منطقه هماهنگی کردیم.

مقام صهیونیست به هاآرتص گفت: «این واقعیت که ایالات متحده و قدرت‌های دیگر موضعی سخت در پیش گرفته‌اند و از ایران در مورد غنی‌سازی اورانیوم درخواست‌های سختگیرانه‌ای دارند موجب خشنودی اسرائیل شده است. آمریکایی‌ها برای ایرانی‌ها روشن کرده‌اند که در صورت عدم وجود امتیازات قابل توجه در مورد مسئله غنی‌سازی اورانیوم، توافقی وجود نخواهد داشت.»

اعتراض محمد مطهری به افشای هویت کلارک

هفته قبل در خبری به ماجرای سفر جیمز کلی کلارک به ایران و اعتراض علما و مردم مشهد به حضور وی در آن شهر پرداختیم. در آن خبر به ادبیات سخیف، غیراخلاقی و غیرعلمی یک تشکل دانشگاهی که کلارک را به مشهد دعوت کرده بود و نیز به سوابق، اظهارات و تألیفات کلارک اشاره شده بود. در متن خبر، وی با عناوینی همچون «استاد دانشگاه و نویسنده آمریکایی»، «محقق ارشد مؤسسه مذاهب کافمن» و عباراتی مشابه معرفی شده و در عین حال بخشی از اظهارات وی در لزوم حمایت از حقوق همجنس‌گرایان و نیز دغدغه‌های جدی وی برای امنیت اسرائیل آمده بود و در آخر پرسش شده بود که چنین فردی با چنین گرایش و عقاید سیاسی و اخلاقی برای تبیین کدام نکته غامض از اندیشه‌های شهید مطهری به ایران دعوت شده است !؟ شاید استفاده از نام آن متفکر شهید- که بدون انحراف و ترس پاسدار مرزهای عقیده و اندیشه اسلامی بود- سبب شده تا فرزند ایشان، طی نامه‌ای مطالبی تند و عناوینی ناروا را خطاب به روزنامه نثار و از کلارک دفاع کند!

محمد مطهری در نامه‌ای- که معلوم نیست بر چه اساسی انتظار انتشار آن را دارد- در مقام توجیه(!) علت حمایت کلارک از عمل شنیع هم‌جنس‌بازی می‌نویسد:«این نگاه، یک سکه رایج در غرب است- و البته از نظر اسلامی نامقبول- که حقوق اقلیت‌ها با هر نوع اعتقاد و عملکرد، ولو همجنس‌بازی باشد، باید محترم شمرده و به رسمیت شناخته شودو اکثر متفکران غربی به شدت به آن اعتقاد دارند. کلارک نیز همجنس‌بازی را تقبیح می‌کند ولی معتقد است باید به حقوق آنان احترام گذاشت. اتفاقا او این امتیاز را با یک انگیزه دینی می‌دهد تا امتیازی بگیرد؛ یعنی اینجا کوتاه می‌آید تا در عوض، مسیحیانی که در جوامع مختلف غیرمسیحی در اقلیت هستند، به صرف اقلیت بودن، حقوقشان تضییع نشود. این نگاه- که البته نادرست است- به معنای دفاع مطلق از حقوق هر نوع اقلیتی، اعم از مسلمان و مسیحی و رنگین‌پوست و ملحد و شیطان‌پرست و همجنس‌باز و... است.»

این توجیهات تا آن حد غیرقابل قبول است که شخص نویسنده هم ضمن تائید خبر کیهان درباره اصل حمایت وی از همجنس‌بازان، در دو جا به نادرستی و غیرقابل قبول بودن چنین عقیده‌ای اذعان و تصریح می‌نماید! که باید پرسید شما که خود بر این امر و نادرستی اعتقاد چنین فردی واقفید از چه کسی و چه چیزی دفاع می‌کنید!؟ و چرا با ادبیاتی دور از شأن فرزند یک شهید، می‌پرسید:‌«چرا تا کسی را جاسوس و هم‌جنس‌باز و... ننمایید روزتان شب نمی‌شود»! آیا درک سخنان ثبت شده و مدافعات بی‌پرده و بی‌پروای وی تا این حد برای شما سخت و غامض است یا دلبستگی‌های حاصل از سال‌ها زندگی و تحصیل در غرب فرزند شهید مطهری را به اتخاذ چنین مواضع ضعیف و غیرقابل قبولی در برابر حامیان عقاید شنیع و غیرانسانی رسانده!؟

نویسنده محترم سپس به نیت‌خوانی و تفتیش عقیده دست زده و گفته: «قاطعانه و بی‌تأمل بر این باورید که محروم کردن کسی که به نوعی تفکر لیبرالی دارد از ورود به ایران و تماس با متفکران ایرانی، خدمت به اسلام و انقلاب است»! عجبا کسی که خود داعیه‌دار اخلاق است به انگیزاسیون و نیت‌خوانی روی آورده و برای اثبات سخن خود، به جمع‌آوری ریسمان و گره آن بر آسمان روی می‌آورد! آیا به واقع فکر می‌کنید کیهان از حضور مدام و مستمر اساتید و برجستگان اندیشه‌های غیراسلامی و حتی مخالف اسلام، در محضر بزرگان و دانشمندان مطلع نیست!؟ یا نه اگر می‌دانید که می‌دانیم، چرا به خود زحمت اندکی اندیشیدن را نمی‌دهید!؟ آیا دعوت از یک اندیشمند- با هر نوع تفکر و عقیده‌ای- و مناظره و مواجهه وی با اصحاب اندیشه دغدغه ماست یا نه، پیگیری پروژه «دیپلماسی عمومی و دیپلماسی آکادمیک» و حضور چنین افرادی در جمع دانشجویان؟! به یقین ما هم از مناظرات ائمه معصومین(ص) با ملحدین و مشرکین و حتی برپایی مجالس بحث و فحص مطلعیم اما این کجا و ترویج چنین افرادی در بین عامه جوانان و ساده‌سازی اموری مثل همجنس‌بازی و حمایت از آن در قالب پوشش غلط‌انداز «حمایت از حقوق اقلیت‌ها» کجا؟! آیا به راستی متوجه این تفاوت نمی‌شوید؟ مگر در همه قطعنامه‌های به اصطلاح حقوق بشری، جمهوری اسلامی به دلیلی جز محدودکردن حقوق این اقلیت‌ها و یا بهائیان محکوم می‌شود؟

در بخشی دیگر از نوشتار ایشان آمده است: «ظاهرا در پیش فرض کیهان هر انسان غربی که به سرزمین‌های اشغالی می‌رود برای دهن‌کجی به مسلمانان است، در حالی که سفر به آن سرزمین از نظر مسیحیان معتقد، از آن جهت که فضایی است که حضرت عیسی در آن زندگی کرده، یک سفر معنوی محسوب می‌شود. بنابراین طبیعی است که یک متدین مسیحی به سرزمین‌های اشغالی رفته باشد.»

جناب مطهری! آیا به راستی به این سخنان باور و اعتقاد دارید؟! با اندک توضیح متوجه می‌شوید برای توجیه عملکرد وی، سخنانی گفته‌اید که مرغ پخته را به خنده وا می‌دارد! یک مطالعه ساده- و نه یک تحلیل پیچیده- در آثار کلارک، صدق این مدعا را روشن می‌کند اما به همان چند جمله مختصری که در خبر کیهان آمده بود به مصداق العاقل یکفیه الاشاره بسنده می‌کنیم.

کلارک معتقد است: «اگر حقوق برابر به عرب‌ها داده شود، چگونه اسرائیل می‌تواند دولتی یهودی باقی بماند؟ اگر سرزمین‌های اشغالی حائلی میان اسرائیلی‌ها و عرب‌های مسلح و بی‌شمار ‌]!![ نداشته باشد، چگونه اسرائیل کوچولو نسبت به امنیت خود امید داشته باشد؟»

جناب مطهری عزیز، فرزند استاد شهیدی که چند سال قبل از تولد شما، درباره ماهیت جنایت‌بار و پلید رژیم غاصب اسرائیل آتشین‌ترین سخنان را به زبان آورده و یادگاری جاوید به جای گذاشته، یک لحظه بیندیشید؛‌آیا کلارک با این سخنان، به عنوان یک مسیحی متدین و معتقد به سرزمین‌های اشغالی رفته است؟! آیا او برای زیارت اماکن متبرک به تل‌آویو سفر می‌کند؟! و آیا انتظار دارید با این سخنان، جوانان کشورمان به شما به چشم پدربزرگوارتان و اندیشمندی که وارث نام پدر است نگاه کنند و از شما طلب فیض و بصیرت کنند؟

از بقیه نوشتار جناب محمد مطهری، که حاوی تمسخر، کنایه، نیش و متلک است فقط به حرمت پدر بزرگوارشان که متأسفانه از افکار بلند ایشان کمترین نشانه‌ای در آقای محمد مطهری نیست، می‌گذریم و به ایشان یادآور می‌شویم که حرمت متفکر بزرگ، شهید مطهری برای ما و مردم ما، بیش از این است که با چنین نامه‌ای به آن خدشه‌ای وارد شود. هم شما و هم ما می‌دانیم که اگر نام آن دانشمند فرزانه در میان نبود، پرداختن به چنین نامه‌ای، اساسا موضوعیتی پیدا نمی‌کرد.

خراسان:مجوز روحانی برای واگذاری ساختمان نفتی به نهاد ریاست جمهوری

بر اساس تصمیم وزیران عضو کمیسیون لوایح دولت که به استناد ماده ۸۹ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت به تایید حجت الاسلام روحانی رییس جمهور کشورمان نیز رسیده است، مقرر شده حق استفاده از ساختمان متعلق به شرکت نفت فلات قاره ایران برای مدت یک سال به نهاد ریاست جمهوری واگذار شود تا بخشی از فعالیتهای ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در این ساختمان متمرکز شود.

هشدار درباره مجوز ویژه به یک شرکت مشهور

بر اساس گزارش کارشناسان یک نهاد نظارتی، طبق ابلاغیه یکی از مسئولان ارشد اجرایی در هفته های اخیر مقرر شده مبالغ پرداختی یکی از شرکت های مشهور دولتی بابت خسارت تاخیر در پرداخت قراردادهای خود از بخش خصوصی به عنوان هزینه قابل قبول مالیاتی تلقی شود که این اقدام ضمن آنکه جلوی اقدام کارشناسی در بررسی دقیق علل تاخیر در این پرداخت ها را خواهد گرفت، مستمسکی برای درخواست دیگر شرکتهای دولتی برای استفاده از این مجوز خواهد شد که از نظر اداری و حقوقی با اشکالات مختلفی همراه است.

جمهوری اسلامی:شیخ قطر دست به دامان قرضاوی شد

شیخ نشین قطر، برای حمایت از داعش و خنثی کردن فتوای آیت‌الله سیستانی که دفاع از عراق در برابر تهاجم تروریست‌های داعش را واجب اعلام کرده، دست به دامن شیخ یوسف قرضاوی شد. اتحادیه جهانی علمای مسلمین مستقر در دوحه قطر،‌ که ریاست آن با قرضاوی است، با "انقلابی" خواندن اعضای داعش فتوای آیت‌الله سیستانی را مورد انتقاد قرار داده و آن را یک "انقلاب علیه اهل تسنن" خواند. در بیانیه اتحادیه که یوسف قرضاوی آن را امضاء کرده،‌ ادعا شده است: "فروپاشی کامل نیروهای نظامی، امنیتی و پلیس در عراق از "هیچ" به وجود نیامده و تنها می‌توان علت آن را انقلابی مردمی دانست." به گزارش خبرگزاری فرانسه این اتحادیه در بیانیه خود تاکید کرده است: "اقدامات شبه نظامی تنها توسط یک گروه افراطی به وقوع نپیوسته است. این یک انقلاب علیه شیعیان نیست. بلکه هدف آن احیای حقوق مشروع است." در مقابل، خالد الملا، رئیس جماعت علمای عراق با تاکید بر این که داعش در هنگام ورود به موصل به زنان تجاوز کرده و اموالی را ربوده است، به بیانیه اتحادیه جهانی علمای مسلمین پاسخ داده و اعلام کرد: این که رخدادها در عراق یک انقلابی مردمی به حساب آیند، امری مغایر با واقعیت است. وی تاکید کرد: آن چه در عراق رخ داده است، خیانتی از سوی استاندار موصل و برخی از نظامیان بوده است. داوطلبان بسیاری در مناطق مختلف درصدد مبارزه با داعش هستند. استقبال گسترده‌ای از هر دعوت برای دردست گرفتن سلاح و جنگیدن در کنار ارتش صورت گرفت.

مجروحان داعش در بیمارستان‌های ترکیه

دولت ترکیه، مجروحان داعش را در بیمارستان‌های خود درمان می‌کند. روزنامه حریت چاپ ترکیه با انتشار عکس‌‌هائی از تعدادی از رهبران مجروح داعش که در بیمارستان دولتی استان هاتای ترکیه بستری شده و درحال معالجه هستند، نوشت: دو تن از نمایندگان مجلس ترکیه از دولت اردوغان به خاطر این اقدام انتقاد کردند. آنها از احمد داود اوغلو وزیر خارجه ترکیه خواستند درباره بستری شدن رهبران داعش که در تهاجم به عراق مجروح شده‌اند توضیح دهد. سران ترکیه در سفر هفته گذشته رئیس‌جمهور ایران معاهده‌ای را با وی امضا کردند که در آن تصریح شده است ترکیه با ایران برای ریشه کن ساختن تروریسم در منطقه همکاری خواهد کرد.

قدس:متهم پرونده ستاد سوخت در دادسرا

ایرنا: یکی ازمتهمان پرونده ستاد سوخت که اخیراً بازداشت شد ه بود، صبح دیروز - یکشنبه - در شعبه 15 دادسرای کارکنان دولت حضور یافت.

دستور رهبرانقلاب درباره آثار حدیثی

فارس: حجت‌الاسلام هادی صادقی سرپرست دانشگاه قرآن و حدیث گفت: مقام معظم رهبری تأکید داشتند، تمام آثار مؤسسه دارالحدیث را برای کتابخانه‌‌های مهم جهان ارسال کنید؛ چرا که ما نیاز داریم آثار خوب را در معرض دید محققان سراسر جهان قرار دهیم.

بازداشت اراذل و اوباش در قم

عصر ایران: مجتبایی فرمانده انتظامی استان قم از شناسایی و دستگیری جمعی از اراذل و اوباش قم خبر داد وگفت: مهمترین هدف این قرارگاه تأمین امنیت روانی مردم است.

قطع انگشتان رأی‌دهنده ها توسط طالبان

ایرنا: یک منبع امنیتی در ولایت هرات افغانستان اعلام کرد: نیروهای طالبان انگشت جوهری دست 11 تن را به دلیل شرکت در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری این کشور بریدند.

فلافل‌فروشی قهرمان جهان!

قدس آنلاین: صادق پاکدامن ورزشکار جوان برازجانی با چندین مقام قهرمانی کشور و مدال طلای جهانی در رشته نجات غریق این روزها به دلیل مصدومیت و مشکلات مالی فلافل فروشی می‌کند. پاکدامن از سال گذشته و پس از مصدومیت و مشکلات مالی مغازه خود را از دست داده و اکنون در خیابان فلافل می فروشد.

مقصد پنجمین سفر استانی روحانی

ایسنا: رئیس‌جمهور و هیأت دولت در قالب پنجمین سفر استانی پنجشنبه، 29 خرداد، به استان لرستان سفر می‌کنند.

از این پروژه بی خبریم

بولتن نیوز: مرضیه جهان آرا، خواهر شهید جهان آرا با اشاره به بی اطلاعی کامل خود و خانوادۀ جهان آرا از پروژۀ تلویزیونی «کیمیا»، گفت: من و دیگر اعضای خانواده جهان آرا به طور اتفاقی و از طریق رسانه ها از آغاز به کار این پروژۀ تلویزیونی که گویا بخشی از آن به زندگی شهید محمد جهان آرا می پردازد، با خبر شدیم.

دفاع ‌واعظی از اقدامهایش

جهان: واعظی وزیر ارتباطات با اشاره به اظهارات دبیر شورای عالی فضای مجازی مبنی بر تعلل این وزارتخانه برای اجرای پروژه شبکه ملی گفت: این اظهارات زیبنده وی نیست و باید این مباحث را با همکاران من پیگیری کنند.

پرونده هنوز مختومه نیست

باشگاه خبرنگاران: حجت‌الاسلام و‌المسلمین ابراهیم حمیدی رئیس کل دادگستری استان سیستان و بلوچستان گفت: پرونده ترور دادستان زابل هنوز مختومه نیست و هشت نفر دیگر از متهمان این پرونده تحت تعقیب هستند، که پرونده آنها در شعبه بازپرسی دادسرای عمومی وانقلاب زاهدان در حال رسیدگی است.

احتمال سهمیه‌بندی آب در تهران

قدس آنلاین: عیسی فرهادی فرماندار تهران گفت: متأسفانه علی رغم تبلیغات صورت گرفته از ابتدای سال جاری تاکنون، نه تنها با کاهش مصرف مواجه نبوده‌ایم، بلکه سه درصد نیز میزان مصرف آب در تهران افزایش یافته است.
وی افزود: اگر جلوی مصرف بی‌رویه فعلی گرفته نشود، قطعاً سهمیه بندی آب را خواهیم داشت.

باغهای فسا در آستانه نابودی

جهان: خبرها حاکی است که اکثر باغهای شهرستان فسا در 130 کیلومتری جنوب شرقی شیراز در سالهای اخیر به دلیل خشکسالی از بین رفته اند.

چیت چیان: نگرانیم

مهر: حمید چیت‌چیان وزیر نیرو در دیدار با نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: خشک شدن دریاچه ارومیه از 15 سال پیش آغاز شده و امروز به وضعیت نگران کننده رسیده است.

روحانی همیشه گفته اعتدال گراست

تابناک: یونسی دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی در نشست با حامیان دولت تدبیر و امید در کرمانشاه گفت: رئیس‌جمهور خود بارها عنوان کرده که اعتدال‌گراست و هیچ موقع نگفته که اصلاح‌طلب است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها