درباره نخستین حضور یک بازیگر مشهور در تلویزیون

نجاتی هستم؛ امیر نجاتی!

رسول نجفیان می‌گوید: شبکه‌ی نمایش خانگی باید به عنوان یک اثر ارزشمند جای خودش را باز کند، آقای میرباقری همیشه به من می‌گفتند ابتذال دارد شبکه خانگی را می‌گیرد.
کد خبر: ۶۸۱۱۵۳
رسول نجفیان: خرید فیلم همراه با کشک و دوغ خیلی زیباست

بازیگر سریال طنز «شاهگوش» بیان کرد: به ندرت اثری در شبکه نمایش خانگی می‌بینیم که ارزش‌ هنری داشته باشد. میرباقری همیشه می‌گفت، ابتذال دارد شبکه نمایش خانگی را می‌گیرد و باید خودش بیاید کاری طنز آن هم در اوج ارزش والا ارائه دهد. چنین کاری خطرناک است، برای همین است که میرباقری در کارش وسواس دارد و معتقد است که اگر وارد شبکه نمایش خانگی می‌شود، باید از نظر فرهنگی و ارزشی کاملا مسلح باشد.

این بازیگر همچنین درباره‌ی تولید نیمه‌کاره‌ی برخی سریال‌های نمایش خانگی از جمله «قهوه تلخ» مهران مدیری خاطرنشان کرد: جناب مدیری از عزیزان من و از شخصیت‌های ملی و میهنی ما هستند، ایشان هیچ بدقولی‌ای نکردند. روند کار باعث شد که چنین اتفاقی بیافتد و به قرارهایی که گذاشته شده بود جامعه عمل پوشیده نشود. ما زمانی می‌گوییم آقای مدیری قصور کرده که جایزه را برداشته و در جیب خودش گذاشته باشد که هرگز چنین نیست. ایشان اصلا احتیاجی به این حرکت نداشت چون او محبوبیت خودش را دارد.

این بازیگر نسبت به اینکه برخی با فروش فیلم و سریال‌ها در سوپر مارکت‌ها مخالفند، انتقاد کرد و گفت: برخلاف تصور برخی از روشن‌فکر نماها، خیلی زیباست که خانواده‌ای در کنار کشک و دوغ و پفک، آثار فرهنگی را هم در سبد خریدش بگذارد.

رسول نجفیان در ادامه گفت‌وگوی خود کمبود بودجه را علت کاهش آثار طنز خوب در تلویزیون دانست و افزود: مدیران با دست بسته نمی‌توانند کاری کنند، در چنین شرایطی چطور صداوسیما می‌تواند کار ارزشمندی بسازد؟ اما با این همه از دوستان عزیزم که به هر طریقی چه با کمک اسپانسر چه به تنهایی آثار باارزشی می‌سازند، تقدیر می‌کنم.

وی درباره‌ی لزوم تأسیس شبکه‌های جدید در شرایطی که صداوسیما مشکل کمبود بودجه دارد، نیز گفت: قطعا دوستان این درایت و آگاهی را دارند که توضیح قانع‌کننده‌ای برای این سوال داشته باشند اما برای من هم این اقدام علامت سوال است. البته این مساله هم درست است که ماهواره‌ها مردم ما را مثل خوره می‌خورند و به راحتی می‌توان به سریال‌های مبتذل دست پیدا کرد؛ متأسفانه بسیاری از خانواده‌ها شبکه‌های تلویزیونی خودمان را نمی‌بینند و این خیلی تلخ است.

بازیگر «شاهگوش» تاکید کرد: فقط و فقط با برنامه‌سازی و عبور از بسیاری وسواس‌ها و سانسورهای سلیقه‌ای، تلویزیونِ ما باید به جایی برسد که مخاطب به طرف ماهواره نرود و سریال‌های خودمان را نگاه کند. ان‌شاءالله با رسیدن بودجه و با تولید آثار فاخر پیشرفتی در صداوسیما ایجاد شود که دیگر مخاطب به طرف ماهواره و ابتذال ماهواره‌ای نرود.

نجفیان که در سریال «شاهگوش» میرباقری در نقش یونس بازی می‌کند، درباره‌ی چگونگی ورودش به این کار و همچنین درباره‌ی نقش خود توضیح داد: از اوایل انقلاب که وارد تلویزیون شدم، افتخار دوستی آن هم از نوع خانوادگی با آقای میرباقری داشتم، در نتیجه به نوعی در جریان همه‌ی کارهای او هستم؛ منتهی از آنجایی که من گرفتار کارهای کارگردانی خودم شدم سعادت نداشتم در بعضی از کارهایش حضور داشته باشم.

وی یادآور شد: درباره‌ی «شاهگوش» نیز چند ماه قبل از شروعش وارد بحث نگارش و طرحش شده بودم و قرار بود که این کار با دو دوربین تصویربرداری شود که بخشی از کار را من و بخشی را هم میرباقری برعهده بگیرد اما به دلیل مشکلاتی که پیش آمد در نهایت با یک دوربین کار کردیم اما من در سمت مشاور کارگردان با ایشان همکاری کردم.

نجفیان با اشاره به نقش خود در این سریال نیز گفت: شخصیت یونس خیلی به دل من نشست و دقیقا از آن نقش‌هایی بود که با آن ارتباط برقرار کردم، آقای میرباقری وقتی که دیدند من این شخصیت را دوست دارم، لطف کردند این نقش را به من دادند. (ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها