آیت الله آملی لاریجانی در همایش بین‌المللی دکترین مهدویت تشریح کرد

تفکرات لیبرالی و خطرات رسوخ آن در جامعه اسلامی

آملی لاریجانی: محدودیت‌های قانونی، منافاتی با آزادی ندارد

رئیس قوه قضاییه با تاکید بر این‌که ضوابط و محدودیت‌های قانونی، منافاتی با آزادی ندارد، گفت: برخورد سلیقه‌‌ای بر اساس نگاه مثبت یا منفی افراد به مقوله ارتباطات و فضاهای نوین ارتباطاتی مناسب نیست.
کد خبر: ۶۷۶۳۱۵

به گزارش روابط عمومی قوه قضاییه، آیت‌الله آملی لاریجانی در جلسه مسئولان عالی قضایی با بیان این‌که باید با ورود مراکز تصمیم‌گیر و شورایی مانند شورای عالی فضای مجازی و شورای عالی انقلاب فرهنگی و تدوین ویژگی‌ها و شرایط استفاده از این فناوری‌ها، از این فرصت برای پیشرفت و توسعه اجتماعی متناسب با جامعه اسلامی بخوبی بهره ببریم، افزود: فناوری‌های نوین اطلاعاتی و ارتباطاتی، اهمیت فراوانی برای تمام کشورها دارد و تحولات در این عرصه، وضع عجیب و روابط و اتصالات گسترده‌ای پدید آورده است.وی گفت: اکنون به مدد فضای سایبر، پیام‌ها در چند ثانیه در حجم وسیعی رد و بدل می‌شود و ما با انفجاری از اطلاعات علمی و غیرعلمی که دائم نیز در حال تحول است، روبه‌رو هستیم.

آملی لاریجانی توجه به پیامدهای ظهور و بروز فناوری‌های ارتباطاتی را ضرورتی اجتناب ناپذیر خواند و افزود: همزمان با گسترش فضای سایبری، مسائل و تبعات جدیدی ایجاد می‌شود که هم فرصت و هم تهدید است و البته بدیهی است که نمی‌توانیم جلوی ورود و رشد فناوری‌های نوین را بگیریم، زیرا فرصت‌های عظیمی را در اختیار افراد جامعه از جمله پژوهشگران و محققان قرار می‌دهد.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به این‌که صحبت درباره تهدیدهای مربوط به گسترش فضای سایبری و ارتباطات و فناوری‌های نوین و ضرورت تدوین راهکارهای مناسب برای مقابله با آن به معنی بی‌اعتمادی به مردم و بویژه جوانان نیست، تأکید کرد: اینترنت و تلفن همراه و فناوری‌های مرتبط با آن، فرصت های بسیار مهمی برای محققان پدید می‌آورد ولی در عین حال فرصتی مغتنم برای دشمنان نیز خواهد بود تا براحتی و فارغ از مرزهای جغرافیایی و فقط با زدن یک کلید تا پستوی خانه‌های مردم ورود پیدا کنند.

رئیس دستگاه قضا با اشاره به این‌که «سیم خاردار کشیدن اطراف یک باتلاق» معنایش بی‌اعتمادی به مردم و جوانان نیست، گفت: اگر می‌گوییم که جوانان ما مورد اعتمادند و خودشان بخوبی همه چیز را می‌فهمند پس با این استدلال چرا با مواد مخدر مقابله می‌کنیم؟ با چنین استدلالی باید پخش و استفاده از مواد مخدر را نیز آزاد بگذاریم.

آملی لاریجانی تأکید کرد: اعتماد به جوانان با هوشیار بودن و بستن راه‌های خطر و نفوذ دشمنان به فضاهای امن خانه‌ها منافاتی ندارد و کسانی که مسموم بودن فضاهای مجازی را قبول ندارند معلوم است که این فضاها را نمی‌شناسند.وی گفت: حفره‌های امنیتی و امکانات جاسوسی از طریق همین ارتباطات اینترنتی و تلفن همراه با امنیت ملی ما ارتباط وثیق دارد.

رئیس قوه قضاییه افزود: در چـــــگونگی مقابله با سوء استفاده دشمن از معصومیت جوانان و خانواده‌ها همه باید تابع قانون باشیم و این‌طور نباشد که یکی بگوید خوشم می‌آید و یکی بگوید بدم می‌آید.

آیت‌الله آملی لاریجانی به مسئولان توصیه کرد در مواجهه با امور ارتباطاتی و سایبری و امور فرهنگی سخنانی موجه و منطقی بر زبان بیاورند و از حرف های هیجانی، موردی و احساسی بپرهیزند تا راه برای تدوین راهکارهای مناسب هموارتر شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها