معاون سیاسی اجتماعی استاندار تهران:

گشت‌های موتوری نیاز به مجوز دارند

تجمعی که قرار بود در حمایت از مصوبه عفاف و حجاب شورای عالی انقلاب فرهنگی در میدان فاطمی تهران برگزار شود به خواست تجمع‌کنندگان لغو شد.
کد خبر: ۶۷۱۲۴۹
تجمع عفاف و حجاب مقابل وزارت کشور لغو شد

به گزارش فارس، این تجمع قرار بود امروز برگزار شود که به گفته عیسی فرهادی، فرماندار تهران به دلیل انصراف کتبی طلاب حوزه علمیه آیت‌الله ایروانی، این تجمع منتفی شد و برگزار نمی‌شود.

بازداشت رویانیان

خبرگزاری ایرنا به نقل از یک منبع آگاه، با اعلام خبر بازداشت محمد رویانیان، مدیر عامل سابق باشگاه پرسپولیس و رییس سابق ستاد سوخت، نوشت: وی در ارتباط با پرونده ستاد سوخت بازداشت شده است.

به گفته این منبع آگاه، قرار بازداشت رویانیان از سوی شعبه 15 دادسرای کارکنان دولت صادر شده است.

بر اساس این گزارش، رویانیان پیشتر در ارتباط با پرونده ستاد سوخت به شعبه 15 دادسرای کارکنان دولت احضار و تفهیم اتهام شده بود.

غلامحسین محسنی‌اژه‌ای، سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری خود درباره پرونده ستاد سوخت گفته بود تاکنون سه نفر در این خصوص بازداشت شده‌اند و بقیه با قید وثیقه آزاد هستند.

به گزارش ایرنا، رویانیان نیز پیشتر درباره احضار خود به دادسرا در ارتباط با پرونده ستاد سوخت گفته بود: به دادسرا رفتن جرم نیست و قوه قضاییه و دادسرا خانه من است.

انصاری: از حضور در جلسات فراکسیون‌های مجلس استقبال می‌کنیم

مجید انصاری، معاون امور مجلس رییس‌جمهور در پاسخ به پرسشی درباره حضور اخیر برخی اعضای کابینه در مجمع عمومی فراکسیون رهروان مجلس و این‌که آیا امکان برگزاری چنین جلساتی با دیگر فراکسیون‌های مجلس نیز وجود دارد، گفت: ما کاملا از این گفتگوها استقبال می‌کنیم و دولت آمادگی دارد با دیگر فراکسیون‌های مجلس هم در صورت تمایل و درخواست آنان، جلسات مشابهی داشته باشد.

وی در گفت‌وگو با ایرنا افزود: برنامه فراکسیون اکثریت چون از سوی هیات رئیسه این فراکسیون پیگیری شد، انجام گرفت.

روایت مصلحی از نحوه عزل خود

حیدر مصلحی، وزیر پیشین اطلاعات درباره ماجرای عزلش از سوی محمود احمدی‌نژاد گفت: روز یکشنبه که این اتفاق افتاد نزدیک ظهر با من تماس گرفت و به من گفت بیا کاری دارم؛ من هم روز قبل، مسئولی را که با آقای مشایی رفاقت و دوستی داشت، جابه جا کرده بودم. احمدی‌نژاد به من گفت اینطور نمی‌شود و ما هرچه گفتیم تو گوش نکردی و من تصمیم خود را گرفتم و «شما استعفا بده». من به او پاسخ دادم «من استعفا نخواهم داد و اگر شما به این نتیجه رسیده‌اید که من را عزل کنید، این کار را بکنید.»

مصلحی در گفت‌وگو با فارس ادامه داد: بعد از ظهر همان روز جلسه هیات دولت بود و یکی از زرنگی‌های احمدی‌نژاد این بود که اگر می‌خواست کاری کند می‌گذاشت برای آخر جلسه تا کسی کاری نکند، لذا آخر جلسه اعلام کرد که بنده از این به بعد مشاور اطلاعاتی هستم. پس از پایان جلسه، وقتی خواستم بروم دیدم یک نفر از بیت کنار در نهاد ریاست جمهوری ایستاده و نامه‌ای را از طرف آقا آورده است.

وزیر سابق اطلاعات در پاسخ به این‌که آیا این نامه پیش از فضاسازی رسانه‌ای به دست دولت رسیده بود، گفت: بله همان شب، دقیقا جلسه دولت که تمام شد آن نامه از بیت رهبری آمد که این کار نباید انجام شود. البته آنها زرنگی کردند و این موضوع را در دولت مطرح کرده و این قضیه رسانه‌ای شد و آن را برای بعد از جلسه نگذاشتند.

وی درباره شروط احمدی‌نژاد برای پایان خانه‌نشینی گفت: هر کس در ایام خانه‌نشینی با احمدی‌ نژاد صحبت می‌کرد او توضیح می‌داد که چه اتفاقاتی افتاده است، شکی نیست که او نسبت به آقای جلیلی و بنده، حرف داشت و درباره معاون اولی آن شخص (مشایی) و برای این‌که دست آن فرد باز شود، حساسیت نشان می‌داد.

توضیحات واعظی درباره جلسه اسفندماه بابت واتس آپ

محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره خبر مربوط به دستور رییس جمهور بابت سرویس واتس آپ گفت: در اسفند ماه گذشته، کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه، بحث مسدودسازی سرویس «واتس آپ» را مطرح کرد که نقصانی در رای‌گیری به وجود آمد.

واعظی در خصوص چگونگی تصمیم‌گیری برای فیلتر شدن شبکه اجتماعی واتس آپ افزود: وقتی این موضوع در کار گروه تعیین مصادیق مجرمانه مطرح شد، فردی که از سمتش برکنار شده و آن روز برای خداحافظی در این کمیته شرکت کرده بود، اقدام به رای دادن می‌کند، اما با توجه به این‌که این فرد حق رای دادن نداشته است، وقتی دستگاه مربوط متوجه شد وزیر آن دستگاه اعلام کرد که این فرد نباید در رای‌گیری شرکت می‌کرده است.

وزیر ارتباطات اظهار کرد: این موضوع با رییس‌جمهور به عنوان رییس شورای عالی فضای مجازی مطرح شد و ایشان فرمودند تا در کمیسیون‌های مختلف مرکز ملی فضای مجازی موضوع مطرح و بررسی شود و هر آنچه در شورای عالی فضای مجازی تصمیم‌گیری شود، لازم‌الاجراست.به گزارش فارس، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید براین‌که دولت موافق نیست برخی شبکه‌های اجتماعی خارجی که مخرب نیستند و به اخلاق و عفت عمومی لطمه‌ای نمی‌زنند، مسدود شوند، افزود: تا زمانی که جایگزینی برای این شبکه‌ها در کشور نداشته باشیم، دولت موافق مسدود کردن آنها نیست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها