معاون سیاسی اجتماعی استاندار تهران:

گشت‌های موتوری نیاز به مجوز دارند

معاون سیاسی اجتماعی استاندار تهران با تأکید بر این‌که تذکر لسانی وظیفه همگانی است اما در حوزه عمل و وظیفه بر عهده دولت است به اظهارات برخی گروه‌ها در مورد اجرای طرح گشت موتوری اشاره کرد و گفت: همه کسانی که در لوای جمهوری اسلامی زندگی می‌کنند باید به قانون التزام داشته باشند.
کد خبر: ۷۰۸۶۰۲
گشت‌های موتوری نیاز به مجوز دارند

سیدشهاب‌الدین چاوشی معاون سیاسی اجتماعی استانداری تهران در نشست خبری که صبح امروز در استانداری برگزار شد به تشریح عملکرد دولت تدبیر و امید در استان تهران پرداخت.

وی در پاسخ به پرسشی در مورد آمار درخواست‌های برگزاری تجمع‌های مختلف در استان تهران با بیان این‌که طی یک سال اخیر 67 درخواست تجمع به استانداری ارجاع داده شده است، اظهار کرد: از این تعداد تنها با دو مورد برگزاری تجمع آن هم به دلیل نداشتن توجیه کارشناسی مخالفت شد. در مورد این موضوع مسئولیت برگزاری تجمع مشخص نبود بر عهده چه کسی است.

چاوشی با اشاره به برگزاری تجمعی در حمایت از حجاب و عفاف در محدود میدان فاطمی با تأکید بر این‌که مسائل عمومی از جمله بدحجابی دغدغه تنها 500 یا 700 نفر از مردم نیست، افزود: در مورد برگزاری تجمعی در دفاع از مسأله حجاب ما تأکید کردیم که باید یک گردهم‌آیی از طریق شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی صورت بگیرد ولی عده‌ای با کج‌سلیقگی این موضوع را نپذیرفتند.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار تهران با بیان این‌که باورهای فرهنگی و فکری جامعه نباید صرف هزینه‌های سیاسی گروه‌هایی خاص شود، خاطرنشان کرد: برگزاری تجمعات قانونی یک سری الزامات قانونی دارد که باید از طرف برگزارکنندگان آن رعایت شود.

وی خاطرنشان کرد: استانداری و وزارت کشور در مورد مجوز برگزاری تجمعات قانونی نگاهی به مواضع سیاسی ندارد.

چاوشی همچنین در پاسخ به پرسش خبرنگار دیگری مبنی بر این‌که آیا برای اجرای طرح گشت ارشاد موتوری که از سوی برخی جریانات تندرو مطرح می‌شود، مجوزهای لازم صادر شده است، با تأکید بر این‌که اتکا به قانون تعیین‌کننده بسیاری از موضوعات است، گفت: دولت تاکنون توانسته است در طی یک سال اخیر بسیاری از گروه‌های خودسر را مهار کند. امروز نیز موارد اندکی از رفتارهای خودسرانه مشاهده می‌ کنیم که این گروه‌ها هیچ‌گاه نخواهند توانست قانون را دور بزنند.

وی با بیان این‌که همه کسانی که در لوای جمهوری اسلامی زندگی می‌کنند باید به قانون التزام داشته باشند، گفت: افراد و گروه‌هایی که احساس مسئولیت بیشتری در جامعه می‌کنند در مواردی که به قلمروی اجرا و برخورد می‌رسند حتما" باید از دولت مجوزهای لازم را داشته باشند. چرا که تذکر لسانی وظیفه همگانی است اما در حوزه عمل و اجرا وظیفه بر عهده دولت است.

وی در بخش دیگری از صحبت ‌های خود با اشاره به فرار رسیدن هفته دولت، خاطرنشان کرد: شهیدان رجایی و باهنر هر دو مظهر اخلاص، تدبیر و مردم‌داری بودند.

چابکی با تأکید بر این‌که این دو شهید بزرگوار برای همیشه الگوهای ماندگار دولت‌های جمهوری اسلامی خواهند بود، اضافه کرد: مهمترین ویژگی که حافظه ملت ما از این دو بزرگوار و الگو به یاد دارند مردم‌داری آنها است.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری تهران با تأکید بر این‌که از نظر شهیدان رجایی و باهنر مردم اصالت داشتند، اظهار کرد: امروز پس از گذشت 35 سال از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد بازگشت عقلانیت و تدبیر رجایی و باهنر به جامعه هستیم. امروز اکثر گروه‌ها و جریان‌های سیاسی دوستدار انقلاب و کشور به این نتیجه رسیده‌اند که باید همواره بر قانون پایبند باشند و از افراط و تفریط پرهیز کنند.

وی با تأکید بر این که جمهوری اسلامی در بسیاری از عرصه‌ها قابلیت درخشش را دارد گفت: اگر نگاه‌های تیره و یأس‌آلود را از ویترین‌های جمهوری اسلامی پاک کنیم ارزش‌های اعتقادی ما همگی قابل دفاع خواهند بود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: دولت معتقد است که آنچه را که برای خود می‌پسندد برای دیگران نیز بپسندد در همین راستا اگر دولت می‌خواهد محبوب بماند؛ محبوبیت جامعه نیز برای او حائز اهمیت است و چنان‌چه می‌خواهد خود را مقتدر جلوه دهد مردم نیز باید از این اقتدار برخوردار باشند. دولت تدبیر و امید با دو بال تعهد و تخصص قصد دارد که نظام را به اوج و پیشرفت برساند.

چاوشی با بیان این‌که شعار امروز دولت تدبیر و امید تعهد بر پایه تخصص و تخصص همراه با تعهد است.(ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها