گزینه‌های واشنگتن بر ضد ایران

یکی از مقامات ارشد کاخ‌سفید به یکی از روزنامه‌های رژیم‌صهیونیستی گفت که اگر گفت‌وگوهای هسته‌ای با ایران به نتیجه نرسد، دولت این کشور گزینه‌های متعددی را در برابر ایران در دست دارد.
کد خبر: ۶۶۹۳۲۸
گزینه‌های واشنگتن بر ضد ایران

به گزارش فارس، یکی از مقامات ارشد دولت آمریکا اعلام کرد که «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا تهیه مجموعه گسترده‌ای از گزینه‌ها را در صورتی که مذاکرات هسته‌ای با ایران به شکست منتهی شود در دستور کار قرار داده است.

«جیک سالیوان»‌ معاون دستیار رئیس جمهور در این مورد به جروزالم‌پست گفت: « در صورتی که مذاکرات به شکست منتهی شود و ایران در مسیر درست مذاکره نکند، ما برای همکاری با کنگره در زمینه اعمال تحریم‌های بیشتر آمادگی داریم.»

شرط ایران برای واردات برنج هندی

برخی مطبوعات هند تایید کردند که ایران به عنوان بزرگترین وارد کننده برنج باسماتی محدودیت هایی را بر سرراه صادرات این محصول ایجاد کرده است .

به گزارش ایرنا، گزارش ها می افزاید، تهران اصرار دارد که صادرکنندگان برنج باسماتی هند که دربین آنان دلالان ایرانی نیز دیده می شوند بایست گواهی تاییدیه بهداشتی از سازمان های کنترل کیفیت داشته باشند.

روزنامه فایننشال اکسپرس دراین رابطه افزود: صادرات برنج باسماتی از ماه ژانویه امسال به ایران به شدت کاهش یافته است.

براساس آمار انجمن صادرکنندگان برنج هند، میزان صادرات از 130 هزارتن درماه ژانویه به 89 هزار تن در ماه فوریه و به 55 هزار تن در ماه مارس کاهش یافته است.

علاوه براین صدور گواهینامه اصلاح ژنتیکی «سطح قابل قبول » آرسنیک موجود در برنج از 150 پی پی ام ( قسمت در میلیون ) به 120 پی پی ام تجدید نظر و از صادرکنندگان هندی خواسته شده تا با قرار دادن برچسب در هر بسته از محموله ها، قابلیت ردیابی کنترل کیفیت را فراهم آورند .

استقرار ناوهای ناتو در سواحل روسیه

سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در راستای تشدید فشار بر روسیه به خاطر مواضع این کشور در مساله اوکراین تعدادی از ناوهای خود را در دریای بالتیک در سواحل نزدیک روسیه مستقر کرد.

به گزارش ریانووستی، پنج ناو متعلق به کشورهای عضو ناتو روز جمعه در بندر کلایپدا در لیتوانی مستقر شدند.

این ناوها به کشورهای نروژ، هلند، بلژیک و استونی تعلق دارند که چهار فروند از آن رزمی و مین روب و یک فروند هم کشتی پشتیبانی است.

این ناوگروه دریایی برای افزایش سطح امنیت دریای بالتیک و تامین آمادگی رزمی ناتو در این دریا مستقر شده است.

رژیم صهیونیستی چگونه به تروریست‌ها کمک می‌کند

رژیم صهیونیستی برای کمک تسلیحاتی به افراد مسلح درحال نبرد با نظام سوریه پایگاههایی را در نزدیک مرز با سوریه احداث کرده است.

منابع خبری رژیم صهیونیستی فاش کردند: دولت بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل پایگاههایی را در منطقه اشغالی جولان سوریه احداث کرده است که ماموریت آنها کمک رسانی نظامی به افراد مسلح در سوریه است.

این منابع خبری رژیم اسرائیل افزودند: این پایگاهها دارای یگان های اطلاعاتی است که ماموریت آن ارایه اطلاعات به گروههای مسلح مخالف نظام سوریه و تامین امنیت تحرکات آنها در مناطقی در جنوب درعا و القنیطره است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها