تحلیل گران سیاسی ، معتقدند که در حال حاضر قرائنی وجود دارد که جناح اصلاح‌طلب مایل است رقابتی بین احمدی نژاد و روحانی ایجاد کند. در این خصوص قرائن نشان می دهد که رسانه‌های متمایل به جناح اصلاحات نیز برای این امر زمینه سازی می کنند که دایره رقابت را اینگونه شکل دهند.
کد خبر: ۶۶۸۴۶۱
واکنش اصلاح طلبان به بازگشت احمد‌ی‌نژاد

به گزارش سایت «فردا»؛ با نگاهی کلی به فضای سیاسی کشور می توان به وضوح مشاهده کرد که گروه‎ها و طیف‌های مختلف سیاسی در پی ایجاد نظم ساختاری برای شرکت در دو رویداد مهم سیاسی کشور یعنی انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی هستند.از این میان اصلاح‌طلبان که برای این دو رویداد مهم سیاسی در حال برنامه ریزی هستند جلسات مختلفی برگزار می کنند. موضوعی که این روزها در جریان اصلاح‌طلب مورد توجه قرار گرفته است، مساله بازگشت احمدی‌نژاد به عرصه سیاست است.

محمود احمدی‌نژاد در هفته‌های اخیر فعالیت خود را گسترش داده و حتی سفرهای استانی نیز داشته است. موضوع قابل توجه در این زمینه مباحثی است که حول بازگشت احمدی‌نژاد بر عرصه سیاست در این جریان مطرح می شود.

گفته شده که در در جلسه رسانه ای اصلاح طلبان مطرح شده است که ما نباید رقیب را فراموش کنیم. اصولگرایان از خواب زمستانی بیدار شده اند. احمدی نژاد پتانسیل خوبی برای بر هم زدن بازی اصولگرایان دارد. باید بازی او را خوب پوشش بدهیم. اصولگرایان هر چه فعال تر شوند انشقاق در میان آنها بیشتر می شود.

شکست ژنرال های تن پروردرافغانستان

یک روزنامه انگلیسی با اشاره به اینکه ژنرال های تن پرورموجب شکست ما درافغانستان شدند نوشت: ما در هلمند از چند هزار مرد دمپایی پوش که در یک دست کلاشینکف و در دست دیگر قرآن داشتند، شکست خوردیم. در این جنگ، 448 سرباز انگلیسی کشته و 2173 نفر زخمی شدند وهزینه ای برابر با حدود 37 میلیارد پوند برای مالیات دهندگان به ارمغان آمد. همه اینها برای هیچ بوده است، چرا که در طول چند سال آینده همان طور که خواهید دید طالبان دوباره کنترلِ این منطقه را به دست خواهد گرفت.

روزنامه week افزود: این موضوع برای ما یک مشکل اساسی به همراه خواهد داشت . چگونه ما از این جنگ و سربازان جان بر کف تجلیل خواهیم کرد؟برگزاری چنین مراسمی آسان نخواهد بود.پس چگونه برای ناکامی و افتضاح به بار آمده در افغانستان عزاداری خواهیم کرد؟ اگرچه تبلیغات وزارت دفاع در طول هفته های اخیرسعی کرده است که (جنگ) افغانستان را به عنوان یک پیروزی جلوه دهد، اما این کار برای این که احساسات کسانی که در آنجا خدمت کرده و یا کشته شده اند و یا احساسات خویشاوندانشان خدشه دارد نشود و به جوش نیاید، هیچ سودی ندارد. به قول معروف «حنایشان دیگر رنگی ندارد».

آن فرماند هانی که در سنگرها جا خوش کرده اند هنر نظامی را در طول زندگی آموزش دیده اند و از طریق یک سیستم رقابتی برای رتبه های بالا انتخاب شده اند ولی اشتباهات نابخشودنی ای را در هلمند مرتکب شدند. آنان نیروهای خود را به مکان هایی فرستادند که دفاع در آنجا سخت بود و از کافی و مناسب بودن مهمات آنان مطمئن نبودند. آنها حتی از نوشتن یک بیانیه مشخص و واضح برای عملیات ها و ماموریت ها عاجز بودند.

گام بلند تهران- لندن برای بازسازی روابط

رسانه های انگلیسی به بازتاب خبر یک روزه سفیر سابق این کشور در تهران به ایران پرداخته و آن را گامی بلند در مسیر بهبود شرایط تهران- لندن خواندند.

روزنامه تلگراف انگلیس در گزارشی با عنوان «ایران و انگلیس درباره بازگشایی سفارت‌خانه‌ها مذاکره کردند» به سفر کوتاه مقام عالی رتبه دولت انگلیس به ایران اشاره کرده و می نویسد: با سفر دیپلمات عالی‌رتبه وزارت خارجه انگلیس به ایران، تهران و لندن گام دیگری به سمت بازسازی کامل روابط خود برداشتند. این عالی رتبه‌ترین مقام رسمی انگلیس است که طی دو سال و نیم گذشته به تهران سفر می‌کند.

تلگراف می نویسد: «سایمون گس» سفیر سابق انگلیس در ایران و رئیس دفتر امور سیاست خارجی وزارت خارجه این کشور روز دوشنبه در پایتخت ایران با «مجید تخت روانچی» معاون اروپایی آمریکا وزیر خارجه ایران دیدار و گفت‌وگو کرد. در میان موضوعات مطرح شده میان طرفین در نشست روز دوشنبه، موضوع بازگشایی سفارت‌خانه‌های دو کشور در تهران و لندن نیز مطرح شده است.

روزنامه وال استریت ژورنال نیز در گزارشی در همین باره با عنوان «دیپلمات ارشد انگلیسی از تهران دیدار کرد» نوشت: بهبود تدریجی روابط ایران و انگلیس با سفر روز دوشنبه دیپلمات ارشد لندن به تهران گام بلندی برداشت. این برای نخستین بار پس از قطع روابط سیاسی دو کشور در سال 2011 بود که یک مقام ارشد دولت انگلیس به تهران سفر می کند.

نگرانی رژیم صهیونیستی از توافق هسته ای

رژیم صهیونیستی به شدت نگران توافقی است که اجازه دهد ایران راکتور آب سنگین را حفظ کند، هزاران سانتریفیوژ برای غنی سازی در اختیار داشته باشد، ذخائر اورانیوم غنی شده خود را نگه دارد و به توسعه همزمان برنامه موشک های بالستیک ادامه دهد.

سفیر اسراییل در آمریکا از توافق احتمالی بین ایران و گروه 1+5 با حفظ قابلیت های هسته ای ایران ابراز نگرانی کرد.سفیر اسراییل در آمریکا: به شدت از توافق قدرت های جهانی با ایران نگرانیم

به گزارش تایمز اسراییل، ران درمر سفیر رژیم صهیونیستی در آمریکا در اجتماع یک گروه حامی اسراییل (ADL) در شهر واشنگتن با ادعای اینکه ایران هیچ نیازی به برنامه هسته ای ندارد، مدعی شد هدف ایران از توسعه همزمان قابلیت های غنی سازی و توسعه برنامه موشک های قاره پیما دست یابی به سلاح هسته ای است.

این دیپلمات رژیم صهیونیستی با اشاره به اینکه دولت تل آویو به شدت نگران توافق گروه 1+5 با ایران بدون تغییری اساسی در قابلیت ها و توان هسته ای ایران است،افزود: سیاست ما روشن است اجازه دهیم ایران تنها به کاربرد صلح آمیز انرژی هسته ای و نه چیزی بیش از آن دسترسی داشته باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
حسنزاده
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۹
۰
۰
به نظر من اقای احمدی نجاد در عرصه سیاست باقی بماند فكر می كنم بسیار خوب است شاید یك انتخاب رقابتی دیگری بوجود بیایدواینیك باز نگری سیاسی خوبی باشد برای اینده كشور ایشان انصافا زحمت زیادی برای پیشرفت كشور كشیدن امیدوارم دراینده ای نزدیك هم بتوا ند ادامه دهند

نیازمندی ها