در حالی که طی روزهای گذشته اخبار ضد و نقیضی درخصوص اعضای جدید هیات مدیره باشگاه پرسپولیس مطرح می‌شد، وزارت ورزش و جوانان سرانجام اعضای جدید هیات مدیره باشگاه پرسپولیس را اعلام کرد.
کد خبر: ۶۶۷۸۰۵

بر این اساس حمید استیلی، محمد زادمهر، حمیدرضا سیاسی، مصطفی سلیمی، علی اصغر مونسان، حسین کاظم‌پور و مهدی خواجه‌وند به عنوان اعضای هیات مدیره باشگاه پرسپولیس معرفی شدند. این نفرات در حالی از وزیر ورزش و جوانان حکم عضویت در هیات مدیره باشگاه پرسپولیس را گرفتند که قبل از این پیش‌بینی می‌شد، علی پروین سرپرست ماه‌های اخیر این باشگاه جزو اعضای هیات مدیره باشد، اما این اتفاق رخ نداد تا این پیشکسوت بار دیگر از دایره مدیریتی تیم محبوبش دور بماند. علاوه بر پروین، جمشیدی، اکبری، نامی و رویانیان هم در عضویت هیات مدیره سرخ‌ها قرار داشتند که در ترکیب جدید، هر چهار گزینه قبلی کنار گذاشته شدند.

اما در حکمی که به منظور انتصاب اعضای جدید هیات مدیره باشگاه پرسپولیس به امضای وزیر ورزش و جوانان رسیده، محمود گودرزی ضمن اشاره به ضرورت ارتقا و توسعه نظام باشگاهداری در کشور، هفت مورد از انتظارات مدنظر نظام ورزش کشور از هیات مدیره این باشگاه را به اختصار برشمرده که در زیر می‌آید:

1ـ ارتقای جایگاه باشگاه در سطح کشور و آسیا

2ـ بهره‌گیری از تجارب نخبگان و پیشکسوتان ورزشی در تدوین سند راهبردی باشگاه

3ـ کشف تربیت و شکوفایی استعدادهای ورزشی، معنوی و تعمیق ارزش‌های اسلامی حاکم بر فضای محیط باشگاه

4ـ به کارگیری کادر متعهد، مجرب و دلسوز در باشگاه با هدف علمی کردن صنعت ورزش

5 ـ تحقق انتظارات هواداران و علاقه‌مندان با انگیزه باشگاه

6 ـ رفع مشکلات حقوقی و قانونی باشگاه به منظور فراهم شدن شرایط واگذاری شرکت براساس حکم قانونی

7ـ جذب منابع مالی پایدار و ایجاد یک نظام هزینه ـ فایده مناسب در شرکت

هیات مدیره پرسپولیس بدون چهره سیاسی

معاون وزیر ورزش و جوانان با اشاره به انتخاب اعضای جدید هیات مدیره پرسپولیس گفت: در این دوره حتی یک چهره سیاسی هم در ترکیب هیات مدیره دیده نمی‌شود و این اعضا شامل اهالی باشگاه پرسپولیس، چهره‌های اقتصادی و افراد حقوقی هستند.

امیررضا خادم پس از معرفی اعضای هیات مدیره باشگاه پرسپولیس با اشاره به اهمیت پرسپولیس و استقلال در اذهان عمومی خاطرنشان کرد: متاسفانه به هر دلیلی تاکنون به صورت مناسب شرایط حمایتی از این باشگاه‌ها صورت نگرفته و این سوال در سطح اذهان عمومی مطرح شده بود که اگر دولت پشت سر این باشگاه‌هاست پس چرا از آنها حمایت صورت نمی‌پذیرد و اگر دولت از این باشگاه‌ها حمایت نمی‌کند پس چرا دستور به واگذاری آنها نمی‌دهد.

او با بیان این‌که خوشبختانه اتفاقی که در بیش از 30 سال گذشته نیفتاد، در حداقل زمان ممکن در حال رخ دادن است، افزود: امروز شاهد آن هستیم که در مدت زمان کمتر از سه ماه بستر لازم برای تامین بودجه مالی این باشگاه‌ها فراهم شده است و با ایجاد یک شرایط مناسب و آرام، می‌توان شاهد حمایت‌ها از این تیم‌ها بود. در گذشته چنین مطرح می‌شد که فوتبال ایران مولد نیست و مدیران ما فقط آورده دیگران را چند برابر هزینه می‌کنند و البته در این میان بسیاری نسبت به عملکرد خویش پاسخگو نیستند و در نهایت هم زمانی که هجمه‌ها به سمت آنها زیاد می‌شد، با یک استعفا به کار خود پایان می‌دادند و این حجم حاشیه‌ها و هجمه‌ها را با انداختن توپ در زمین دولت از خود دور می‌کردند و به نوعی شانه خالی می‌کردند. حتی شرایطی ایجاد کردند که گویی دولت تمایلی به سرو سامان دادن به وضع این دو باشگاه ندارد، اما واقعیت این که ما حتی تا ساعات پیش از تحویل سال هم تمام تلاش خود را کردیم تا بتوانیم بحث خصوصی‌سازی این دو باشگاه را سر و سامان دهیم و حالا در کمترین زمان ممکن توانستیم به توافقاتی برای بستن قراردادهای خوب با حامیان مالی برای یک فصل برسیم.

معاون وزیر ورزش و جوانان همچنین به انتخاب اعضای هیات مدیره باشگاه پرسپولیس اشاره کرد و گفت: این اعضا بر اساس صلاحیت و با نظر وزارت ورزش و جوانان انتخاب شده‌اند و بر خلاف نظر عده‌ای حامیان مالی این باشگاه هیچ دستی در انتخاب اعضای هیات مدیره نداشتند. بر خلاف بسیاری از دوره‌های گذشته، در این دوره در ترکیب هیات رئیسه باشگاه پرسپولیس حتی یک چهره سیاسی هم دیده نمی‌شود.

او با بیان این‌که در ترکیب اعضای هیات مدیره پرسپولیس شاهد حضور سه بخش هستیم، خاطرنشان کرد: بخشی از اعضای هیات مدیره از اهالی باشگاه پرسپولیس هستند و به نوعی بخش فنی آن محسوب می‌شوند. بخش دیگر چهره‌های اقتصادی هستند که توانمندی آنها بررسی و تضمین شده است و در نهایت بخش سوم شامل ترکیبی است که به بخش حقوقی این باشگاه با توجه به مشکلات و معضلاتی که برایش به وجود آمده مربوط می‌شود و می‌توانند به کمک سازمان خصوصی‌سازی به حل آنها بپردازند. با روندی که در پیش گرفته‌ایم امیدوارم پس از چند ماه مشکلات حقوقی، قراردادهای نامشخص و مسائل غیرقانونی را تعیین تکلیف کنیم و مسائل را برای آینده باشگاه به روشنی پیش ببریم.

خادم همچنین گفت: من پیشینه این مساله را نمی‌دانم، اما فکر می‌کنم تاکنون روال به این صورت بوده که ابتدا مدیرعامل، انتخاب می‌شده و سپس هیات مدیره، اما برای اولین بار هیات مدیره با حضور آدم‌هایی کاملا مستقل تشکیل شده که هر کدام ارزش و جایگاه اجتماعی خاصی دارند و حرف‌شنوی قطعی از وزارت ورزش ندارند. آنها خودشان در انتخاب مدیرعامل و انتخاب کادر فنی و هزینه‌ تیم و دیگر موارد در چارچوب قانون گام برمی‌دارند. در این میان انتظار ما از هیات مدیره این است که از ایــــن پس هر دعوا و حاشیه‌ای در پرسپولیس، فقط و فقط برای برد و باخت باشد که آن هم طبیعت فوتبال است که اگر جز این بود، هیجانی نداشت.

امروز؛ معرفی مدیرعامل

اعضای جدید هیات مدیره باشگاه پرسپولیس امروز (دوشنبه) نخستین جلسه رسمی خود را برگزار خواهند کرد. امیررضا خادم با تائید این خبر عنوان کرد که قرار است در این جلسه مدیرعامل سرخپوشان انتخاب و معرفی شود تا وی از روز سه‌شنبه کارش را به طور رسمی در باشگاه شروع کند.

خادم در ادامه درباره گزینه‌های مدیرعاملی باشگاه پرسپولیس نیز گفت: این مطلب را نمی‌توانم بیان کنم، اما پیشنهادهایی به هیات مدیره داده‌ایم که بر اساس آن مدیرعامل جدید را انتخاب می‌کنند. حال ممکن است مدیرعامل از اعضای هیات مدیره یا خارج از آن باشد. اما بر عکس گذشته که گفته می‌شد وزارت ورزش دخالتی در انتخاب مدیرعامل باشگاه ندارد ولی در واقع داشت، به‌صراحت می‌گویم گزینه‌های مورد نظرمان را به هیات مدیره اعلام کرده‌ایم.

شنبده‌ها حکایت از آن دارد که علی‌اصغر مونسان مدیرعامل منطقه آزاد کیش به عنوان رئیس هیات مدیره پرسپولیسی‌ها انتخاب می‌شود و رحیمی که مدیری اقتصادی است، از سوی هیات مدیره به عنوان مدیرعامل باشگاه معرفی خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها