شبکه‌های رادیویی با پخش برنامه‌های متنوع از جمله سرای سخن، نغمه‌های آسمانی، اندیشه مطهر، زمزمه محبت، خیابان بهبودی، با ستاره‌ها و تفسیر مطهر به پاسداشت جایگاه علمی و شخصیتی استاد شهید مرتضی مطهری و روز معلم می‌پردازد.
کد خبر: ۶۶۷۴۱۷
تدارک رادیو برای روز معلم

به گزارش جام‌جم، شبکه‌های رادیویی در سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری(دوازدهم اردیبهشت) و هفته معلم، به فراخور موضوع به بررسی آرا و اندیشه‌های استاد شهید، انعکاس اخبار و مراسم‌ گرامیداشت استاد شهید، فعالیت‌ها و همایش‌های مربوط به هفته معلم و بررسی عملکرد آموزش و پرورش توجه می‌کند.

رادیو ایران در روز معلم ساعت 17 برنامه کوچه باغ موسیقی شامل سرودها و ترانه‌های مختلف درباره این روز، برنامه سرای سخن را ساعت 13 و 30 دقیقه با محوریت سخنرانی بزرگان و علما درباره مقام معلم و برنامه نغمه‌های آسمانی را ساعت 12 و 35 دقیقه پخش می‌کند. این برنامه به اندیشه‌های راهگشای شهید مطهری برای زندگی امروز اختصاص دارد.

رادیو تهران هم برنامه «عصر بخیر تهران» را یازدهم اردیبهشت ساعت 16 در قالب گفت‌وگو با چند نفر از آموزگاران درباره بزرگداشت مقام معلم پخش می‌کند. همچنین برنامه‌های اندیشه مطهر و آوای امواج را دوازدهم اردیبهشت به ترتیب ساعت‌های 9 و 16 با نگاهی به زندگی شهید مطهری پخش می‌کند.

رادیو فرهنگ هم برای دوازدهم اردیبهشت برنامه‌های زمزمه محبت را ساعت 14 و 30 دقیقه با موضوع تکریم معلمان و خصوصیات یک معلم نمونه، بر بال‌های کتاب با معرفی کتاب‌های استاد مطهری ساعت 17 و 30 دقیقه و برنامه بامداد فرهنگی را با محوریت نقش فرهنگی معلمان در جوامع برای ساعت 6 و 30 دقیقه صبح درنظر گرفته است.

رادیو جوان هم ویژه‌برنامه روز معلم را با بررسی شخصیت شهید مطهری، معرفی آثار و ابعاد اجتماعی دوازدهم اردیبهشت ساعت 10 صبح پخش می‌کند و برنامه پاتوق شبانه هم با موضوع نقش معلم در زندگی آینده ساعت 20 از این شبکه پخش خواهد شد.

رادیو سلامت هم برنامه «پشت پلک صبح» را با موضوع بررسی میزان توانایی معلمان و دبیران در جهت افزایش آگاهی دانش‌آموزان ساعت 12 و 30 دقیقه و برنامه «خیابان بهبودی» را با محوریت تعامل والدین با معلمان و تاثیر آن بر پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان، نقش معلم و محیط آموزشی در حفظ بهداشت روان دانش‌آموزان ساعت 19 پخش خواهد کرد.

رادیو معارف هم برنامه‌های اندیشه‌ها، اندیشه‌های ماندگار و برگی از تاریخ را با معرفی ابعاد شخصیتی شهید مطهری و دیدگاه‌های او در روز معلم پخش می‌کند.

رادیو ورزش هم برنامه با ستاره‌ها را ساعت 16 و 30 دقیقه با محوریت آشنایی با زندگی معلمان ورزش، برنامه مسابقه شبانه را ساعت 20، برنامه یک فنجان چای داغ را ساعت 21 و برنامه رودررو را ساعت 10 به مخاطبان این شبکه ارائه می‌کند.

رادیو قرآن هم برنامه‌های تفسیر مطهر، با فرزانگان و سخنرانی مناسبتی را به ترتیب ساعت 13 و 30 دقیقه، 6 و 55 دقیقه و 7 و 30 دقیقه پخش می‌کند. برنامه‌های بهارستان ساعت 6 و 30 دقیقه و دو شاخه گل سرخ برای آموزگار من ساعت 13 و 30 دقیقه از رادیو فصلی پخش می‌شود.

رادیو دانش هم برنامه‌های پویش را ساعت 11، صبح امید را ساعت 7 و صدای دانشجو را ساعت 13 و 30 دقیقه با موضوع تبیین ضرورت تحقق ارتباط نزدیک مدارس کشور با مراکز علمی و بررسی ابعاد شخصیت شهید مطهری پخش می‌کند.

رادیو پیام هم در برنامه سحرگاهی، صبحگاهی، نیمروزی، عصرگاهی و شامگاهی ترانه‌هایی با محوریت معلم پخش خواهد کرد.

رادیو کتاب هم برنامه دیباچه، پیک دانایی، کتاب مطهر و بهار کتاب را با موضوع انعکاس و معرفی آثار شهید مطهری پخش می‌کند.

رادیو اقتصاد هم برنامه‌های بامداد اقتصادی را ساعت 6 و 30 دقیقه و به سوی روشنایی را ساعت 12 و 45 دقیقه آماده پخش کرده است. رادیو نمایش هم نمایش یادداشت‌های یک دوست را با محوریت زندگینامه شهید مطهری آماده کرده است که ساعت 20 و 30 دقیقه پخش می‌کند.

رادیو گفت‌وگو هم برنامه رویداد را ساعت 12 و 10 دقیقه، گفت‌وگوی روز را ساعت 20 و پویش را ساعت 14 و 30 دقیقه با موضوع معلم و شهید مطهری پخش می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها