سری جدید برنامه شب‌های مستند که به پخش و نقد آثار مستندسازان برتر کشورمان اختصاص دارد در 180 قسمت تولید و آماده پخش شد.
کد خبر: ۶۶۶۰۷۰
«شب‌های مستند» ادامه پیدا می‌کند

به گزارش روابط عمومی شبکه مستند، مجموعه شب‌های مستند که سری قبلی آن با استقبال خوب مخاطبان و اهالی فرهنگ مواجه شده بود، از سوی بابک میزانی تهیه شده است. این تهیه‌کننده درباره سری جدید این برنامه گفت: در سری جدید سراغ مستندسازان شاخصی که در دوره‌های گذشته بنا به‌دلایل مختلف همچون سفر به خارج از کشور نتوانستند در برنامه حضور داشته باشند، رفته‌ایم.

وی ادامه داد: همچنین در این برنامه از حضور مستندسازان جوانی که در جشنواره‌های مختلف جوایزی را کسب کرده‌اند، بهره‌مند خواهیم شد.میزانی گفت: شب‌های مستند با حضور فیلمسازان و سعید قطبی‌زاده به‌عنوان مجری - کارشناس به پخش و سپس نقد آثار برگزیده مهمان هر هفته می‌پردازد، ضمن این که در سری جدید در غیاب برخی مستندسازان سراغ منتقدان حوزه سینمای مستند رفته‌ایم و منتقدان خوبی همچون سعید عقیقی به کارشناسان شب‌های مستند اضافه شده‌اند.این تهیه‌کننده اضافه کرد: از آنجا که تعداد فیلمسازان حوزه مستند زیاد بود با موافقت شبکه مستند تصمیم گرفتیم تا در برخی هفته‌ها به جای برگزاری هفته بزرگداشت دو تا سه قسمت را به یک مستندساز اختصاص دهیم.

برنامه شب‌های مستند یکی از طولانی‌ترین و گسترده‌ترین برنامه‌های شبانه تلویزیون در حوزه نقد است. تاکنون 430 قسمت از این برنامه به مخاطبان ارائه شده و آثار نزدیک به 150 کارگردان سینمای مستند ایران را پخش و نقد کرده است. شبکه مستند قسمت اول مستند تلویزیونی غرب اشراق ساخته مسعود صمدی و علی همتی را امروز ساعت 17 به مخاطبان خود ارائه می‌کند.

این مستند درباره سفر‌های اردوهای فرهنگی- زیارتی راهیان نور به مناطق عملیاتی غرب میهن است و طی آن قشرهای مختلف مردم درباره احساسات خود نسبت به این سفر صحبت می‌کنند. آزمون کویر که یک مستند سه قسمتی است، از امشب ساعت 23 از شبکه مستند پخش می‌شود.این مستند درباره مسابقات موتورسواری در دل کویر کالیفرنیای جنوبی است و مبارزه هشت موتورسوار با تپه‌های مرگبار این منطقه را به تصویر می‌کشد. در این مسابقه فقط طبیعت حرف اول را می‌زند و مسیر را تعیین می‌کند، بنابراین اتفاقاتی که برای هر هشت مبارز می‌افتد، بسیار غیرقابل پیش‌بینی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها