مردی که با جعل عنوان کارمند سازمان‌ها و نهاد‌های دولتی، مردم سه شهر را به بهانه دریافت وام فریب داده و از آنها کلاهبرداری کرده بود، در شهرستان شهریار در غرب استان تهران دستگیر شد.
کد خبر: ۶۶۳۰۶۹

بازپرس شعبه پنجم دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان شهریار در این باره به جام‌جم گفت: چندی پیش مردی با حضور در دادسرا از فردی به اتهام کلاهبرداری شکایت کرد.

در تحقیق از شاکی معلوم شد، او قصد دریافت وام از بانک را داشته و با مردی آشنا شده که ادعا می‌کرده کارمند یکی از نهاد‌های دولتی است و به دلیل آشنایی با مدیران بانک‌های دولتی، می‌تواند سهمیه وام خود را با سود کمی که به آن تعلق می‌گیرد، به وی بفروشد که با این ترفند شاکی را فریب داده و ده میلیون تومان از او دریافت و فرار می‌کند.

جمال اوغلی افزود: در مرحله بعدی تحقیقات مشخص شد وقتی شاکی به محل کار متهم رفته، متوجه شده او کارمند آنجا نیست و کسی وی را نمی‌شناسد.

با تشکیل پرونده و با دستور قضایی، تحقیقات اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی غرب استان تهران آغاز شد تا این‌که چند زن و مرد دیگر نیز با حضور در پلیس آگاهی، شکایت‌هایی را در این زمینه مطرح کردند.

وی گفت: در تحقیق از شاکیان معلوم شد، آنها نیز برای دریافت وام‌های کلان با سود کم در دام یک مرد کلاهبردار گرفتار شده‌اند و تصاویر رایانه‌ای از متهم نشان می‌داد او همان فردی بوده که پلیس در تعقیبش است.

بازپرس پرونده یادآور شد: جستجو‌ها برای دستگیری متهم فراری ادامه داشت تا این‌که دو روز پیش وی در خانه‌ای در شهرستان شهریار دستگیر شد و با انتقال به پلیس آگاهی، به کلاهبرداری از متقاضیان وام اعتراف کرد و گفت از یک سال پیش فعالیت‌های مجرمانه‌اش را شروع کرده و با جعل عنوان کارمند سازمان‌ها و نهاد‌های دولتی، مردم را فریب داده و از 700 هزار تومان تا یکصد میلیون تومان از آنها کلاهبرداری کرده است.

وی خاطرنشان کرد: در مرحله بعدی تحقیقات مشخص شد متهم علاوه بر کلاهبرداری از شهروندان شهریاری به شیوه‌ای مشابه، مردم شهر‌های کرج و تهران، تعدادی از مالباختگان را نیز به بهانه فراهم کردن مقدمات آزادی زندانیان آن خانواده‌ها یا اعطای نمایندگی شرکت‌های دولتی به آنها به دام انداخته است.

با صدور قرار قانونی برای متهم، تحقیقات پلیس از وی برای مشخص شدن کلاهبرداری‌های وی در دیگر شهر‌های کشور در حالی ادامه دارد که بازپرس پرونده دستور چاپ تصویر متهم بدون پوشش را در روزنامه صادر کرده و از مردم خواسته است چنانچه در دام وی گرفتار شده‌اند در دادسرای استان شهریار حضور یابند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها