یکی از عوامل مهم برای داشتن بدنی سالم، گنجاندن مواد خوراکی مغذی و سالم در وعده‌های غذایی است اما به غیر از نوع خوردنی‌ها، روش مناسب طبخ آنها نیز اهمیت دارد.
کد خبر: ۶۵۳۶۷۰
معرفی روشهای سالم طبخ غذا

روزنامه ایندین‌تایمز در مقاله‌ای جدید به پنج مورد از سالم‌ترین روش‌های طبخ غذا شامل کباب کردن، بخارپز کردن، برشته کردن، پختن در فر و تفت دادن اشاره کرده که به شرح زیر است:

کباب کردن

کباب کردن به معنای قرار دادن مستقیم موادغذایی روی حرارت است و انواع گوشت‌ها وقتی کباب می‌شوند، محتویات چربی ‌آنها هنگام پخت به شکل قطره‌های چربی خارج می‌شود. همچنین سبزیجاتی که کباب می‌شوند ویتامین‌ها و مواد معدنی آنها خیلی بیشتر از زمانی که سرخ شده‌اند حفظ می‌شود.

بخارپز کردن

این روش برای غذا پختن، فرآیندی ساده برای حفظ ارزش غذایی و مزه و طعم مواد خوراکی است. برای بخارپز کردن یک ماده غذایی، آن را داخل ظرفی ریخته و آن را روی ظرف دیگری که داخل آن، آب در حال جوشیدن است، قرار دهید. همچنین می‌توانید برای طعم‌دار کردن ماده خوراکی، طعم دهنده‌ای به آب در حال جوش اضافه کنید.

برشته کردن

در این روش ماده غذایی با قرار دادن داخل تابه‌ای بدون پوشش آماده می‌شود. همچنین در این شیوه با استفاده از درجه حرارت بسیار بالا گوشت و سیب‌زمینی پخته و آماده مصرف می‌شود.

پختن در فر

این شیوه برای طبخ مواد خوراکی، مختص دسرها و کیک‌ها نیست و می‌توان انواع گوشت‌ها و سبزیجات را به این طریق و بدون افزودن سس و تنها با آب طبیعی موجود در آنها آماده کرد.

تفت دادن

این روش سنتی در آسیا استفاده می‌شود و یکی از سریع‌ترین و راحت‌ترین شیوه‌ها برای طبخ سبزیجات است که تنها با افزودن مقدار بسیار کمی روغن، ماده خوراکی در تابه به سرعت آماده می‌شود
.|افکارنیوز

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها