عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس از تدوین پیش‌نویس طرح تشکیل وزارت ازدواج و طلاق خبر داد و گفت: ‌ با توجه به این‌که ادغام وزارت ورزش و جوانان به بی‌توجهی به حوزه جوانان منجر شد، تشکیل این وزارتخانه کمک بزرگی به حل معضلات جامعه جوان خواهد کرد؛ به طوری که با تشکیل وزارت ازدواج و طلاق علاوه بر تسهیل در ازدواج جوانان، راهکارهای کاهش تمایل جوانان به طلاق و جدایی نیز بررسی خواهد شد.
کد خبر: ۶۴۵۵۹۲

ابراهیم نکو در گفت‌وگو با ایسنا، با انتقاد از منفعل بودن وزارت ورزش و جوانان در رفع مشکلات حوزه جوان کشور افزود: طرح تشکیل وزارت ازدواج و طلاق با هدف کمک به جوانان و تسهیل ازدواج آنان به امضای حدود 15 نماینده مجلس رسیده است و پس از بررسی ایرادهای شورای نگهبان نسبت به بودجه 93 این طرح تقدیم هیات رئیسه مجلس خواهد شد.

وی با بیان این نکته که این طرح در ادامه راه از نظرات دیگر نمایندگان برای کارشناسی‌تر شدن بهره خواهد جست، افزود: باید بپذیریم که ورزش مقوله‌ای بسیار گسترده است و وزارت ورزش و جوانان، امکان کار تخصصی در حوزه جوانان را نیافته است.

به گفته وی، حتی کسانی که ممکن است با این طرح مخالف باشند هم بر لزوم تقویت کار در حوزه جوانان تاکید دارند و این امر به معنای انجام نشدن کار تخصصی و مثمرثمر در حوزه جوانان است. نکو، ازدواج، اشتغال و مسکن را از مسائل مبتلابه جوانان دانست و با بیان این‌که پرداختن به این امور و فراهم کردن تسهیلات لازم موجب رغبت جوانان به ازدواج و در نتیجه افزایش جمعیت خواهد شد، تصریح کرد: شاید در کشوری که به سمت پیری می‌رود، نتوان افرادی را که تشکیل خانواده داده‌اند، به افزایش جمعیت ترغیب کرد، اما با فراهم کردن مقدمات ازدواج جوانان می‌توان به افزایش جمعیت نیز کمک کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها