احساس تعلق به همراه احساس مالکیت چیزی است که برای خیلی از ما آشناست. حتی در ادبیات و داستان‌های عاشقانه، همیشه عاشق روی معشوق خود نوعی احساس تملک داشته است که اگر به اندازه و متعادل باشد، به زیبایی رابطه می‌افزاید، اما اگر بخواهیم از افسانه لیلی و مجنون فاصله بگیریم و به دنیای امروز برگردیم، حسادت عاشقانه، حس مالکیت، حساسیت و... مسائلی است که در روابط برخی همسران خلل ایجاد کرده و باعث آزار و اذیت طرف مقابل می‌شود.
کد خبر: ۶۴۲۶۴۴

جام جم سرا: هرچند کسی که گرفتار این نوع احساس است دلیل وجودش را علاقه زیاد بیان می‌کند و در اوایل ممکن است طرف مقابل او هم از این که همسرش تا این‌قدر دوستش دارد و بر روابط او حساس است احساس خوبی داشته باشد، اما در اغلب موارد بعد از گذشت مدتی، خسته‌کننده خواهد بود.
حتی برخی به دلیل حساسیت زیاد همسرشان، قید زندگی را می‌زنند و عطای زندگی مشترک را به لقای حسادت همسرشان می‌بخشند.
اگر شما گرفتار این حس هستید و خود را با گفتن این که از فرط علاقه این گونه رفتار می‌کنید، آرام کرده‌اید، بهتر است بدانید بزودی همسرتان خسته شده و زندگی‌تان در معرض نابودی قرار دارد، پس باید به فکر راه چاره‌ای باشید.
ـ انکار این که آدم حسودی هستید و همسرتان را با این حس آزار می‌دهید، مشکلی را حل نخواهد کرد، پس با خودتان صادق باشید و اگر رفتارهایی مثل چک کردن مدام همسر، ناراحت شدن در زمانی که او با جنس مخالف حرف می‌زند یا کوچک‌ترین توجهی به آنها دارد، وسوسه شدن برای دیدن پیامک‌ها یا خواندن ایمیل‌ها و... در کل رفتارهایی که همسرتان را شاکی کرده و حریم خصوصی و فردیت او را نادیده می‌گیرد را دارید، گرفتار حساسیت بیش از حد هستید. این را بپذیرید تا وارد مرحله بعد بشویم.
ـ احساس ناامنی شما را وادار به رفتارهای بیمارگونه می‌کند، پس بررسی کنید چه چیزی باعث این حس ناامنی شده است. آیا می‌ترسید که همسرتان به شما خیانت کند؟ آیا فکر می‌کنید او آن‌قدر زیباست که افراد زیادی را به خود جذب می‌کند؟ آیا نوع شغل، رفتار و گذشته او به این احساس شما دامن می‌زند؟ پرسش‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید از خود بپرسید و ریشه این ناامنی را پیدا کنید. گاهی جواب دادن به این پرسش‌های خودتان را قانع می‌کند که دلیلی برای این همه نگرانی و حساسیت وجود ندارد.
ـ در مواردی که نمی‌توانید در خلوت خود به نتیجه برسید، صحبت کردن با همسرتان و مراجعه به مشاور می‌تواند بسیار راهگشا باشد. یکی از مواردی که باعث حسادت عاشقانه می‌شود، کمبود اعتماد به نفس است. احساس این که همسرتان از شما بهتر و بالاتر است و همچنین زیر ذره‌بین گذاشتن کمبودها می‌تواند در ناخودآگاه شما ناامنی را ایجاد کند که به صورت حساسیت بیمارگونه بروز رفتاری پیدا می‌کند.
ـ یادتان باشد ​ دوست داشتن حس زیبایی است، به شرط آن که بالنده باشد، در غیر این صورت با ایجاد غل و زنجیر در پای کسی که دوستش دارید، تنها از او دورتر می‌شوید. اگر رفتار همسرتان بدون مشکل است و حساسیت شما نابجاست، سعی کنید به جای آزار او​ بر محبت و ابراز عشق‌تان اضافه کنید. هر چه شما در زندگی او پررنگ‌تر شوید، دیگران کمرنگ‌تر خواهند بود.|ضمیمه «چاردیواری» جام جم|ندا داوودی|

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها