راه‌اندازی شبکه‌های گردشگری و کودک و نوجوان در آینده نزدیک

رئیس رسانه ملی گفت: در حال حاضر وزارت آموزش و پرورش و سازمان گردشگری و جهانگردی خواستار ایجاد شبکه‌های جدید و تخصصی در رسانه ملی هستند که این شبکه‌ها به زودی و با اضافه شدن اعتبارات راه‌اندازی می‌شود.
کد خبر: ۶۳۷۸۷۵
راه‌اندازی شبکه‌های گردشگری و کودک و نوجوان در آینده نزدیک

عزت‌الله ضرغامی رئیس سازمان صدا و سیما در حاشیه مراسم نمایشگاه خودکفایی صنعت رسانه ملی در پاسخ به خبرنگار تسنیم، در خصوص راه‌اندازی چندین شبکه‌های جدید گفت: شبکه‌های جدید با توجه به نیازهای موجود در کشور و اولویت‌بندی رسانه ملی در نوبت راه‌اندازی قرار دارند.

وی با بیان اینکه راه اندازی شبکه‌های جدید در تهران به لحاظ فنی مشکلات کمتری دارد، افزود: ما می‌توانیم چند شبکه دیگر را راه‌اندازی کنیم اما مشکل ما ارسال سیگنال‌ها به سایر استان‌ها هست.

رئیس رسانه ملی اضافه کرد: شبکه نسیم آخرین شبکه‌ای بوده که توانستیم پخش آن در سایر شهرستان‌ها را به صورت آزمایشی و در قالب شبکه‌های استانی به نتیجه برسانیم. اما پس از آن نیاز به فرستنده جدید احساس می‌شود. چرا که در استان‌ها پخش بیش از 20 شبکه امکان پذیر نیست

وی یادآور شد: شبکه‌های جدید در استان‌ها فرستنده مستقل نیاز دارد که ما سعی می‌کنیم برخی از آن‌ها را در تهران تاسیس و راه‌اندازی کنیم. از دولت و مجلس خواستاریم که با توجه به اهمیت بالای رسانه ملی این قابلیت‌ها و ظرفیت‌ها را ایجاد کنند.

ضرغامی خاطرنشان کرد: در حال حاضر با وزارت آموزش و پرورش و سازمان گردشگری و جهانگردی و سازمان‌های مختلف که می‌توانند در تولید محتوا و پذیرش بخشی از اعتبارات کمک کنند، با توجه به همکاری آن‌ها و اولویت‌بندی رسانه ملی شبکه‌های جدید راه‌اندازی می‌شود.

وی در پاسخ به انتقادهای صورت گرفته نسبت به آزادی بیان هنرمندان در سخنرانی اختتامیه جشنواره جام جم گفت: کلیه مطالبی که عنوان شد از تعامل با رئیس جمهور دریافت کردم و اما اینکه افراد چه برداشت‌هایی دارند و یا چگونه انعکاس می‌دهند به دلیل ذی‌وقت در جریان آنها نیستم.

رئیس رسانه ملی تفاوت این نمایشگاه با نمایشگاه خودکفایی سال گذشته را در روز به روز شدن عملکرد و کیفیت تجهیزات دانست و گفت:‌ تجهیزات گذشته افزایش یافته و کیفیت فنی آنها برای ضبط و ارسال تصاویر نیز ارتقا پیدا کرده است.

ضرغامی تصریح کرد: پروژه‌هایی که رونمایی شده‌اند از پروژه‌هایی است که قبلا قابل بهره‌برداری نبوده و براساس اولویت‌بندی صورت گرفته است. امروز در این حوزه‌ها به خودکفایی رسیده‌ایم

وی یادآور شد: در حوزه فرستنده‌های دیجیتال کشورهای منطقه و خلیج فارس خواستار خریداری این تجهیزات از رسانه ملی هستند که با برنامه‌ریزی خوب و صادرات و قیمت پایین‌تر و کیفیت بالاتر و نیز اداره فنی و ارایه سرویس مورد نظر می‌توانیم در رقابت با کشورهای دیگر موفق باشیم.

رئیس رسانه ملی گفت: اگر اعتبارات بیشتری برای حوزه خودکفایی صدا و سیما تامین شود هر روز شاهد قابلیت‌های جدیدی در عرصه رسانه خواهیم بود و در بسیاری از حوزه‌های مختلف افتخارات دیگری را نیز شاهد باشیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها