تدوین طرح جیره‌بندی آب مشهد

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت: طرح جیره‌بندی آب شهر مشهد توسط آب و فاضلاب مشهد تدوین شده که در صورت استمرار وضع کنونی بارش نزولات جوی و تحقق نیافتن صرفه‌جویی عملیاتی می‌شود.
کد خبر: ۶۳۷۵۲۲
تدوین طرح جیره‌بندی آب مشهد

محمدحسن واحدی افزود: با توجه به این‌که از سال 85 تاکنون حق انشعاب‌ها با وجود افزایش نرخ تورم تغییر نکرده این تعرفه‌ها نیز به روز رسانی و به عنوان یک پیشنهاد به آب و فاضلاب کشور ارائه می‌شود.

وی با اشاره به این‌که مشهد به دلیل کاهش بارندگی و افت سطح ذخایر آب زیرزمینی با مشکل کمبود آب مواجهه است، افزود: در همین راستا و با هدف صرفه‌جویی در مصرف، تعرفه آب شرب نیز بررسی می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان رضوی به بررسی طرح بهینه‌سازی مصرف آب کشاورزی پرداخت و خاطرنشان کرد: از آنجا که  19 درصد محصولات و  61 درصد از سهم آب کشاورزی خراسان رضوی مربوط به دشت مشهد و چناران است، تدوین این طرح ضروری به نظر می‌رسد.

واحدی ارائه طرح یاد شده در جلسه ستاد مدیریت توزیع و تامین آب کشاورزی استان به ریاست معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استانداری خراسان رضوی را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: همچنین باید قبل از ارائه آن، برنامه‌های کوتاه، میان و بلندمدت برای صرفه‌جویی مصرف آب کشاورزی بازنگری شود.

وی با بیان این‌که در راستای صرفه جویی در مصرف آب کشاورزی انسداد چاه‌های غیرمجاز در دستور کار قرار دارد گفت: نصب کنتورهای حجمی، مقابله با اضافه برداشت آب کشاورزی و خرید چاه‌های جدید توسط آب منطقه‌ای از دیگر اقدامات قابل اجرا در این زمینه است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان رضوی اظهار کرد: استفاده از پساب‌های تصفیه شده در دشت چناران از دیگر اقدامات اجرایی در راستای صرفه جویی آب کشاورزی است.

واحدی از انعقاد تفاهم‌نامه طرح اضطراری آب شهر مشهد میان استانداری خراسان رضوی، وزارت کشور و وزارت نیرو در آینده نزدیک خبر داد و خاطرنشان کرد: همچنین طرح جیره‌بندی آب شهر مشهد توسط آب و فاضلاب مشهد تدوین شده که در صورت استمرار وضع کنونی بارش نزولات جوی و تحقق نیافتن صرفه‌جویی عملیاتی می‌شود.

وی از شرکت آب منطقه‌ای خواست تا طرح‌های نصب کنتور کارتی و تبدیل آب شهر مشهد به آب بهداشتی را مورد مطالعه قرار دهد.‌(تسنیم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها