معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: شاخص کلی کیفیت هوا در کلانشهر مشهد امروز به بی سابقه ترین میزان طی 133 روز گذشته از فصل پاییز و زمستان کاهش یافت.
کد خبر: ۶۴۲۰۹۶
مشهدی‌ها پس از 133 روز هوای پاک تنفس کردند

حسین قادری روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: شاخص کلی کیفی هوا امروز در مشهد به 42 پی.اس.آی کاهش یافت که نمایانگر هوای پاک در این کلانشهر است.

وی گفت: در صورتی که شاخص کلی کیفی هوا عدد زیر 50 را نشان دهد هوا در وضعیت پاک، بین 50 تا 100 عادی، 100 تا 200 هشدار و عدد 200 به بالا نمایانگر وضعیت اضطراری است.

معاون اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی افزود: طی 133 روز گذشته کلانشهر مشهد 70 روز هوای ناسالم(وضعیت هشدار) و 63 روز هوای سالم(شاخص کلی کیفی بالای 60) داشت.

وی آلوده ترین روز مشهد را در این 133 روز در 13 آذر ماه با 205 پی.اس.آی دانست که موجب تعطیلی دانشگاهها و مراکز آموزشی شد.

او با بیان اینکه بیشترین حجم آلودگی هوا در مشهد مربوط به ذرات معلق است گفت: با بارش برف و افزایش رطوبت هوا به میزان چشمگیری از آلودگی ذرات معلق کاسته شد و همین امر موجب بهبود کیفیت هوای مشهد پس از دو روز بارش برف شده است.

شهر مشهد با سه و نیم میلیون جمعیت و رفت و آمد روزانه بیش از 800 هزار دستگاه خودرو دومین کلانشهر کشور پس از تهران به لحاظ جمعیت است.

newsQrCode
برچسب ها: آلودگی محیط زیست
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها