گازگرفتگی، جان 8 زن و مرد را گرفت

در پی چهار حادثه گازگرفتگی در شهرستان ارومیه و کاشان ، هشت هموطن جان باختند.
کد خبر: ۶۳۴۲۶۴

به گزارش ایرنا، علی افتخاری، مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان غربی در این باره گفت: در دو حادثه جداگانه در ارومیه یک کفاش شصت‌و‌هشت ساله در محل کارش و مهمان هفتادویک ساله او دچار گازگرفتگی شده و جان خود را از دست دادند. یک زن سی‌وسه ساله هم که در یک کارگاه خیاطی کار می‌کرد، در پی گازگرفتگی جان باخت.

وی افزود: عامل اصلی این دو حادثه، استفاده از بخاری غیراستاندارد و نصب نامناسب دودکش آن بود.

افتخاری یادآور شد: بخاری به دلیل ایجاد گازهای سمی، باید دودکش داشته باشد تا این گازها به خارج از محیط انتقال یابد و سرویس بموقع بخاری و دودکش‌های آن نیز بسیار ضروری است .

گزارش دیـــگری حاکی است، پنــــج نفر براثر استنشاق گاز منواکسیدکربن در شهرستان‌های آران و بیدگل و کاشان جان باختند.

دکتر سیدمحمدحسین مکی، سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کاشان در این باره گفت: در پی گزارشی مبنی بر گاز گرفتگی چهار کارگر یک شرکت فرش ماشینی آران و بیدگل، عوامل اورژانس به محل اعزام شدند.

دودکش‌های حادثه‌آفرین

وی یادآور شد: بررسی‌ها نشان داد، علت مرگ این چهارکارگر، استفاده از بخاری گازی بدون دودکش و استنشاق گاز منواکسیدکربن بوده است.

سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کاشان خاطرنشان کرد: در حادثه دیگری زنی سی ساله براثر گاز گرفتگی، جان خود را از دست داد. پسر هفده ساله این خانواده نیز از سوی نیروهای اورژانس کاشان به بیمارستان اعزام و در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها