وزیرامورخارجه کشورمان در دیدار هیات پارلمانی انگلیس با اشاره به حرام بودن سلاح هسته‌ای از دیدگاه مقام معظم رهبری،دیدگاه ایشان را مذهبی و استراتژیک خواند، به این معناکه سلاح هسته‌ای در دکترین دفاعی جمهوری اسلامی ایران هیچ جایی‌ ندارد.
کد خبر: ۶۳۳۴۹۲
ایران در مقابل فشارها کوتاه نمی‌آید

جک استراو رئیس و اعضای گروه فراحزبی روابط پارلمانی انگلیس و ایران در پارلمان انگلستان روز گذشته با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفتگو کردند.

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار نقش هیأ"ت‌های پارلمانی در گسترش مناسبات بین کشورها را مهم خواند و ابراز امیدواری کرد، سفر هیأت پارلمانی انگلیس به جمهوری اسلامی ایران به گسترش تعامل بین دو کشور در چارچوب منافع فیمابین منجر شود.

محمد جواد ظریف تلقی برخی طرف های خارجی در مورد اثر بخشی تحریم ها  را اشتباه خواند و تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران ثابت کرده است در مقابل فشار کوتاه نمی آید.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به وجود دیوار بی اعتمادی بین ایران و غرب تصریح کرد: لازمه رسیدن به تفاهم ایجاد اعتماد متقابل است.

وی راه رسیدن به تفاهم در موضوع هسته‌ای ایران را بسیار آسان دانست و افزود: با توجه به اینکه مقام معظم رهبری بطور جدی دیدگاهشان را درباره حرام بودن سلاح هسته ای اعلام نموده‌اند، دیدگاه ایشان از یکسو به لحاظ مذهبی اهمیت دارد و از سوی دیگر جنبه استراتژیک دارد بدین معنی که سلاح هسته‌ای در دکترین دفاعی جمهوری اسلامی ایران جایگاهی ندارد.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به تحولات سوریه نیز خاطر نشان ساخت: جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در کنفرانس ژنو 2 هیچ پیش شرطی را نمی پذیرد ، اما اگر به این نشست دعوت شود نقشی فعال در آن ایفا خواهد نمود.

در این دیدار جک استراو و سایر اعضای گروه فراحزبی روابط پارلمانی انگلیس و ایران در پارلمان انگلستان نقطه نظرات خود را درباره مناسبات دوجانبه، موضوع هسته‌ای، تحولات منطقه و روابط جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اروپایی بیان کردند.

جک استروا در بخشی از سخنان خود با اشاره به وضعیت کنونی روابط ایران و انگلیس، بر تلاش برای بهبود مناسبات دو جانبه بین دو کشور تأکید کرد.

سایر اعضای گروه فراحزبی روابط پارلمانی انگلیس و ایران در پارلمان انگلیس، تداوم گفتگو و رایزنی بین دو کشور در زمینه های مختلف را مورد تاکید قرار دادند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها