جک استراو، رئیس گروه دوستی تهران ـ لندن در پارلمان انگلیس با تاکید بر حق انکارناپذیر ایران در استفاده صلح‌آمیز از دانش هسته‌ای گفت: نسبت به اجرایی شدن توافق هسته‌ای اخیر در ژنو بین ایران و گروه 1+5 بسیار‌خوشبینم.
کد خبر: ۶۳۳۴۱۶

به گزارش ایرنا، استراو که در راس هیاتی پارلمانی به تهران سفر کرده است، در اولین روز سفر خود با وزیر خارجه کشورمان، رئیس اتاق ایران و رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و انگلیس در مجلس شورای اسلامی، دیدار و گفت‌وگو کرد.

وی در دیدار خود با عباسعلی منصوری‌آرانی، رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و انگلیس و اعضای این گروه درباره روابط تهران و لندن گفت: روابط انگلیس و ایران در گذشته از نوساناتی برخوردار بوده، اما آنچه مسلم است، تلاش برای بهبود مناسبات در چارچوب منافع متقابل است و پارلمان‌ها در این زمینه نقش مهمی ایفا می‌کنند.

این نماینده پارلمان انگلیس تاکید کرد: گروه دوستی پارلمانی انگلیس ـ ایران همواره خواهان ارتقای روابط دوجانبه و مخالف دیدگاه‌های افراطی برای توسعه مناسبات ایران با غرب بوده است.

به گزارش روابط عمومی اتاق ایران، جک استراو در دیدار با اعضای این اتاق گفت: دنبال آن هستیم که تحریم‌ها علیه ایران هر چه زودتر لغو شود؛ ولی این موضوع در یک فرآیند چندجانبه و انجام مذاکرات اتفاق خواهد افتاد. این گروه تلاش می‌کند که مشکل روادید و بازگشایی مجدد سفارت این کشور در ایران برطرف شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها