تشریح جزئیات امداد رسانی هلال احمر در جاده ها

نجات 540 در راه مانده

برف قشنگی می‌بارد

صبح که از خواب بیدار شدید حتماً با شگفتی پرده اتاق را که کنار زدید دیدید که برف می‌بارد، کمی هم روی درختها و خودروها نشسته است، و با خود خدا را سپاس گفته‌اید که این برف و باد باز هم به دادمان رسید و کمی از این آلودگی هوای شهرمان را برد.
کد خبر: ۶۳۱۳۶۳
برف قشنگی می‌بارد

به گزارش جام جم آنلاین هر چند بارش برف و باران در دیگر شهرهای میهنمان آغاز شده و ادامه دارد اما این برف و باران در شهرهای آلوده نعمتی است بزرگ.

جدای از آن کشاورزان هم شادمان می‌شوند که بارش برف برای سال زراعی آینده ذخیره‌ای است برای رساندن آب پای کشتزارهایشان، زیبایی بارش برف هم برای خودش حال و هوایی دارد.

دی ماه یازدهمین روز خود را سپری می‌کند و پس از این یازده روز کشور چهره زمستانی به خود گرفته است. سازمان هواشناسی هم برای نیمه‌غربی کشور و دامنه‌های جنوبی البرز بارش باران و برف همراه با وزش باد پیش‌بینی کرده است.

اما از زیبایی‌ها و بارش نعمت الهی که بگذریم خطراتی هم دارد که باید مراقب بود. بارش برف زمستانی لغزندگی جاده‌ها و کندی رفت و آمد خودروها در جاده‌ها را در پی دارد که غرب و شمال غرب کشور بیشتر درگیر ان است.

جاده شمشک به دیزین که در بیشتر زمان‌ها به ویژه هنگام زمستان بسته است این بار هم همینگونه است.جاده پونل به خلخال هم به علت خاطر سقوط بهمن بسته شده است.

بیشتر جاده‌های استان‌های لرستان ، ایلام ، آذربایجان شرقی و غربی، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، کردستان، زنجان ، اصفهان و فارس به علت بارش باران و یا برف لغزنده گزارش شده است.

گرچه بارش برف در تهران مدرسه‌ها را تعطیل نکرد اما بارش سنگین برف، ‌کولاک و یخبندان در استان اصفهان، مدارس برخی از مناطق این استان را امروز به تعطیلی کشاند.

همچنین بارش نخستین برف زمستانی مدارس مقاطع مختلف تحصیلی در شهرهای ایلام ، ملکشاهی و بخش چوار را امروز تعطیل کرد.

آموزش و پرورش استان مرکزی اعلام کرد درپی بارش برف و لغزندگی خیابان ها  مدارس ابتدایی نوبت صبح زرندیه تعطیل هستند.

توصیه‌های پلیس راه کشور را هم گوش کنید که از رانندگانی که می‌خواهند از جاده‌های کوهستانی و برفگیر کشور را رفت و آمد کنند خواست تجهیزات زمستانی به خصوص زنجیر چرخ به همراه داشته باشند.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۱
۰
۰
خداوند متعال وبخشنده را سپاس گذاریم شكرأ

نیازمندی ها