مصاحبه خواندنی پژمان منتظری

خاطرات یک خوره کتاب : فوتبال عشق است

مربی استقلال می‌گوید نبود تمرکز کافی بازیکنان ناشی از مصدومیت‌های گاه‌وبیگاه آبی‌پوشان است که در نهایت منجر به ارائه بازی‌های با کیفیت نه چندان مناسب می‌شود.
کد خبر: ۶۳۰۲۹۰
صالح: ساموئل از گزینه‌های دفاع وسط استقلال است

مجید صالح در گفت‌وگو با ایسنا، درباره آخرین وضعیت این تیم گفت: خدا را شکر تمرینات خوبی را پشت سر گذاشته‌ایم و با توجه به تاخیر در جدایی منتظری او در بازی با ملوان هم کنار ما خواهد بود. مجموعا تیم آماده رویارویی با ملوان است. ما بازی سختی را پیش رو داریم. خوشبختانه جمشیدیان پا به توپ شده و باید ببینیم شرایط او برای این بازی چگونه است. البته بیگ‌زاده همچنان مصدوم است و نمی‌تواند ما را همراهی کند.

او افزود: بازی‌های حذفی هر یک فینال محسوب می‌شوند. چه حریف‌تان کاسپین باشد و چه حریفتان ملوان باشد، کافی است با یک اشتباه کوچک با جام وداع کنید. فضای حذفی مثل لیگ نیست که اگر اشتباه کنید در بازی‌های بعدی توان جبران آن را داشته باشید. در جام حذفی با شش پیروزی قهرمانی را جشن می‌گیرید. شرایط ملوان هم که مشخص است. آنها روند رو به رشدی را طی می‌کنند و جز یکی دو بازی که شرایط خاصی داشته‌اند، در سایر بازی‌ها موفق عمل کرده‌اند. ما باید از امتیاز میزبانی‌مان به خوبی استفاده و با پیروزی این میدان را ترک کنیم.

مربی استقلال در پاسخ به این سوال که در صورت جدایی منتظری، تیمش می‌خواهد بازیکنی را جایگزین کند یا اینکه قرار است ساموئل جانشین این بازیکن در دفاع وسط شود، بیان کرد: الان که فرصت جایگزینی برای منتظری نداریم. از طرف دیگر همه بازیکنان فعلی استقلال وجودشان ارزشمند است و ما روی نفر به نفر تیم حساب کرده‌ایم. در نفرات فعلی استقلال برخی بازیکنان چند پسته هستند و این یکی از خوشبختی‌های ماست. ساموئل هم در مواردی پیش آمده که ما در دفاع وسط بازیکن لازم داشته‌ایم و برای چند دقیقه در آن پست به میدان رفته است. اگر قرار باشد ساموئل در پست دفاع وسط به میدان برود باید با او کار کنیم و شرح وظایف جدیدی برایش تعریف کنیم تا خصلت‌های یک دفاع وسط را پیدا کند.

او ادامه داد: همانطور که اشاره کردم ما بازیکنان چند پسته خوبی در تیم داریم. کسانی مثل خسرو حیدری، آندرانیک تیموریان، جی‌لوید ساموئل، پژمان نوری و خود منتظری از کسانی هستند که قابلیت بازی در چندین پست را دارند. با اینحال ساموئل چون قابلیت بازی در دفاع چپ، هافبک وسط و هافبک چپ را داشته، توانایی بازی در دفاع وسط را هم دارد و درصورت جدایی منتظری او یکی از گزینه های ما برای این پست خواهد بود.

صالح در پاسخ به این سوال که آیا با جدایی منتظری، آبی‌پوشان متضرر می‌شوند، گفت: منتظری بازیکن کوچکی نیست و ما به همه بازیکنانمان نیاز داریم. او بسیار تاثیرگذار بازی می‌کند و در نهایت خودش تصمیم به جدایی گرفته است وگرنه مجموعه به او نیاز دارد. با این حال مجموعه استقلال با این نگاه به شرایط فعلی نگاه می‌کند که شاید این بازیکن از جمع ما جدا می‌شود و برای همین نمی‌توانیم بایستیم. ما باید با باقی نفرات به کارمان ادامه دهیم؛ هرچند که نبود این بازیکن موثر است.

مربی استقلال در پاسخ به این سوال که آیا قبول دارد تیمش زیبا بازی نمی‌کند، عنوان کرد: به هرحال باید بیشتر کار کنیم و البته در این مطلب که کیفیت بالایی را ارائه نمی‌دهیم مسائلی دخیل است. شما نگاه کنید، هاشم بیگ‌زاده برای ما گل می‌زند و در بازی با فجر تیم ما رو به جلو کار می‌کند، به یکباره این بازیکن مصدوم می‌شود. تا این بازیکن خوب می‌شود یکی دیگر مصدوم می‌شود. حضور نداشتن تمام بازیکنان و رسیدن به یک نقطه تاکتیکی مشترک، بیشترین دلیل افت و خیزهای فنی ماست اما معتقدم ما در لیگ قهرمانان آسیا به بهترین شرایط فنی می‌رسیم. با این وجود در نتیجه گیری موفق هستیم و عامل دیگری که شاید مکمل عامل اول باشد را هم تمرکز می‌دانم.

صالح در پایان تصریح کرد: به خاطر کنار هم نبودن بازیکنان تمرکز لازم را نداریم. وقتی تمرکز از بین می‌رود سطح کیفی ما هم پایین می‌آید. در قم همه ما متمرکز به شکست یک رکورد بودیم و این اتفاق با یک بازی با کیفیت رخ داد اما در بازی با داماش ما درگیر این بودیم که حریفمان بالاخره به تهران می‌آید یا نه. با این حال باید همه تلاشمان را بکنیم که این مسائل روی تمرکزمان موثر نباشد و به همه بازی‌های لیگ مثل یک فینال نگاه کنیم. شرایط لیگ برتر به گونه‌ای است که با یک امتیاز چند رده جابه جا می‌شوید و اگر به تمرکز لازم نرسیم، در ادامه کار دچار مشکل می‌شویم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها