امشب، شب یلداست و اقوام و نزدیکان در کنار هم. برای شما پیشنهادهایی برای گذر بهتر زمان در این شب داریم که شاید بعضی از آنها متفاوت باشد و بتواند به زیباتر شدن هرچه بیشتر این شب دوست داشتنی کمک کند.
کد خبر: ۶۲۷۸۲۸

۱- سفره یلدا را از خیریه بخرید

ظرف هایی که می خواهید در سفره یلدا بگذارید و حتی خوراکی های شب چله را از خیریه بخرید. کافی است گشتی در فضای مجازی بزنید تا از نمایشگاه های خیریه ای که قرار است برگزار شود باخبر شوید. شما با خرید مایحتاج تان از این بازارچه ها، تنها به دیگران کمک نمی کنید، بلکه حال خودتان را هم بهتر می کنید.

۲- موسیقی یلدایی را فراموش نکنید

شادی شب یلدایتان را با موسیقی هایی که می دانید با سلیقه مهمان هایتان جوردرمی آید کامل کنید. در فهرستی که از این قبل آماده کرده اید، چند موسیقی شاد و آشنا برای همخوانی را انتخاب کنید و چند موسیقی بی کلام و آرام برای لحظات حافظ خوانی. البته بچه ها را هم از این فهرست بیرون نگذارید.

۳- بگویید متشکرم

قدردانی را از همین شب شروع کنید. از همسرتان که در چیدن سفره کمک کرده، از یکی از مهمان ها که برایتان هدیه آورده و از کسانی که در آوردن غذا به شما کمک کرده اند یکی یکی تشکر کنید. به رفتارهای همه دقت کنید و ببینید دیگران برای شادی و رضایت شما چه می کنند. روانشناسان می گویند قدردانی فقط در دیگران احساس خوبی ایجاد نمی کند، بلکه شما را هم شادتر می کند.

۴- هوشیار باشید

تکنیک های هوشیاری را به خدمت بگیرید. وقتی در خانه ای که برای تمیز کردنش زحمت کشیده اید قدم برمی دارید، تمیزی را هوشیارانه احساس کنید. وقتی غذا را می چشید، هوشیارانه طعم و عطرش را حس کنید. وقتی در جمع نشسته اید، به آنچه در اطرافتان می گذرد هوشیار باشید و از خاطره ها گرفته تا خنده ها، همه را در ذهن تان ثبت کنید. از کنار هیچ لحظه ای آسان نگذرید.

۵- به همدیگر ببازید

یک بازی جذاب اما راحت را انتخاب کنید که همه افراد حاضر بتوانند در آن حضور داشته باشند. بچه ها را جا نگذارید و پیرها را فراموش نکنید. پانتومیم یا بازی با کارت های «دبرنا» پیشنهاد ماست اما قطعا بازی های آسانی که یلدای شما را لذتبخش تر کنند، کم نیستند.

۶- یک آرزو را برآورده کنید

نیازی نیست خودتان را ورشکسته کنید. کافی است کمی خلاقیت به خرج دهید و با برآورده کردن یک آرزوی کوچک، همه حاضران جمع را شگفت زده کنید. مادرتان دلتنگ یک دوست است؟ فرزندتان چند روز پیش به یک کلاه پشت ویترین مغازه خیره شده بود؟ همسرتان به کارت حافظه برای تلفن همراهش نیاز دارد یا دوست تان در گوشه دیگری از دنیا یلدا را تنها می گذراند و با یک تلفن حالش زیر و رو می شود؟ کمی به آدم های اطرافتان فکر کنید و یک راه تازه را برای آوردن هیجان به این شب بلند پیدا کنید. قرار نیست آرزوی همه اهالی جمع را برآورده کنید. مطمئن باشید ذوق زده شدن یک نفر می تواند حال همه را خوب کند.

۷- همه را در این سفره سهیم کنید

برای چیدن سفره شام، خودتان را خسته نکنید. شما بیشتر از آنکه در این شب به یک سفره رنگارنگ نیاز داشته باشید، به آرامش و لب خندان نیاز دارید. شما بیشتر از آنکه در این شب به یک سفره رنگارنگ نیاز داشته باشید، به آرامش و لب خندان نیاز دارید. پس به جای بی وقفه در آشپزخانه بودن، از همه اعضای خانواده بخواهید در دیدن تدارکات این شب سهیم باشند. بچه ها می توانند اتاقشان را مرتب کنند و میوه ها را برق بیندازند و همسرتان می تواند دسر را از دستور ساده ای که در یک سایت اینترنتی پیدا کرده اید درست کند. مشارکت همه تنها خستگی شما را کمتر نمی کند، بلکه مهمانی این شب را به اتفاقی لذتبخش تر تبدیل می کند. اگر هم در این میان یکی از اعضای خانواده خرابکاری به بار آورد عبوس نشوید. بگذارید به جای بی عیب و نقص بودن سفره شما، خنده ها و خاطرات خوشایندو ناخوشایند حاصل این شب باشد.

۸- دوربین بان شوید

به جای عکس یادگاری، یک دوربین به گردنتان بیندازید و لحظه های ناب این شب را ثبت کنید. از شیطنت بچه ها گرفته تا ناخنک زدن های سر میز و خنده های لحظه بازی، همه را ثبت کنید و قبل از رفتن مهمان ها، عکس های این شب را روی سی دی کپی کنید و به آنها هدیه دهید. ماندگار کردن خاطره ها می تواند به اندازه اتفاق افتادنشان خوشایند باشد.
>> توصیه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها