رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان این که هم‌اکنون 150 هزار کلاس درس با سیستم گرمایشی ناایمن در سراسر کشور وجود دارد، گفت: برای حذف همه این بخاری‌ها به بیش از هزار میلیارد تومان نیاز داریم و می‌کوشیم تا سه سال آینده همه بخاری‌ها را از مدارس جمع‌آوری کنیم.
کد خبر: ۶۲۷۴۸۲
جمع‌آوری بخاری‌ها از مدارس تا سال 95

به گزارش ایسنا، مرتضی رئیسی افزود: بر اساس استانداردهایی که آموزش و پرورش تدوین کرده، مطلوب‌ترین نوع سیستم گرمایشی، سامانه حرارت مرکزی است و به عنوان یک هدف مدنظر آموزش و پرورش است، اما باید به عنوان یک حقیقت بپذیریم تعداد زیادی از مدارسی که پس از انقلاب ساخته شده‌ همچنان سامانه حرارتی آنها غیراستاندارد است.

وی ادامه داد: در بیشتر مدارس کپسول‌های آتش‌نشانی وجود دارد و در همه مدارسی که سازمان نوسازی می‌سازد و تحویل آموزش و پرورش می‌دهد دستگاه اطفای حریق وجود دارد، اما نکته قابل توجه، شارژ بموقع آن و استفاده در زمان بروز حوادث است که به دستور صریح وزیر، آموزش اطفای حریق به مسئولان از جمله مدیران، معلمان و خدمتگزاران الزامی شده است.

معاون عمرانی وزیر گفت: برای استانداردسازی 150 هزار کلاس درسی که در آنها سامانه گرمایش غیراستاندارد وجود دارد، اعتباری بیش از هزار میلیارد تومان نیاز است و امسال از 200 میلیارد تومانی که برای این امر اختصاص یافته، یکصد میلیارد تومان پرداخت شده که برای تامین سامانه استاندارد کلاس‌های بدون سامانه گرمایشی ایمن، رقم مناسبی است.

رئیسی با بیان این که اقدام سریع آموزش و پرورش برای جمع‌آوری بخاری‌ها از سطح مدارس کشور آغاز شده، گفت: در صورت تداوم اعتبارات مناسب در بازه زمانی سه ساله، همه کلاس‌های بدون سیستم گرمایشی استاندارد، به سامانه حرارت مرکزی، موتورخانه‌ای یا پکیج تبدیل خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها