در جام جهانی 2014 برزیل

شانس ایران برای قهرمانی یک به 750 است

خبرگزاری رویترز شانس قهرمانی تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی 2014 را حدود یک به 750 تخمین زد.
کد خبر: ۶۲۲۸۵۸
شانس ایران برای قهرمانی یک به 750 است

سایت جام جم ورزشی- خبرگزاری رویترز در گزارشی به معرفی تیم ملی ایران به عنوان یکی از تیم های راه یافته به مسابقات جام جهانی 2014 برزیل پرداخت و شانس تیم کشورمان در این رقابت ها را یک به 750 دانست.

به گزارش ایرنا رویترز در معرفی تیم ایران آورده است که تیم تحت هدایت کارلوس کروش در آستانه چهارمین تجربه حضورش در جام جهانی باید مسابقات تدارکاتی خوبی را تا پیش از رقابت های سال آینده ترتیب بدهد.

** گذشته و آینده

تیم ایران با تعداد گل های اندکی راهی دور چهارم رقابت های مقدماتی جام جهانی در قاره آسیا شد اما در مرحله آخر با کسب سه پیروزی از جمله برد یک بر صفر مقابل کره جنوبی، به عنوان سرگروه جواز حضور در مسابقات 2014 را به دست آورد.
این پیروزی ها و همچنین عملکرد خوب رضا قوچان ن‍ژاد که در هر سه بازی پایانی تیم ملی گل زد، اعتماد به نفس بازیکنان تیم ایران را تا حد زیادی بالا برد.
قهرمان سه دوره آسیا هم اکنون یکی از سازمان یافته و قوی ترین تیم های این قاره به شمار می رود ولی برای حضوری موفق در جام جهانی، باید دیدارهای تدارکاتی خوبی را تا پیش از آغاز مسابقات سال آینده ترتیب بدهد.
پیروزی برابر تایلند و لبنان یک چیز است اما ایران برای صعود به مرحله حذفی جام جهانی برای اولین بار باید احتمالا تیم های مطرح اروپایی و آمریکای جنوبی را شکست بدهد.

** کارلوس کروش

این مربی 60 ساله پرتغالی در مدت دو سال و نیم حضورش در تیم ملی ایران هنوز نتوانسته است دل علاقمندان به این تیم را به دست بیاورد.

قرارداد او تا بعد از جام جهانی 2014 است ولی اگر ایران در برزیل عملکرد خوبی به نمایش نگذارد هیچ تضمینی وجود ندارد که این مربی تا مسابقات جام ملت های 2015 آسیا سکاندار تیم بماند.

سرمربی سابق تیم های ملی پرتغال و رئال مادرید که در دو دوره نیز دستیار الکس فرگوسن در منچستریونایتد بوده است با تقویت قدرت دفاعی، حفظ توپ تیم را هم با معرفی قوچان نژاد و بازی خوب جواد نکونام تقویت کرده است تا ایران در حمله، تیم قوی تری نسبت به گذشته شود.

کروش بعد از دیدار با کره ای ها به دلیل بد رفتاری، یک جلسه از همراهی تیم ایران محروم شد به همین دلیل اگر می خواهد ایران در برزیل به دور بعد برسد باید خونسردی خود را حفظ کند.

از سوی دیگر عملکرد موفق او در جام جهانی احتمالا وی را دوباره مورد توجه تیم های مطرح اروپایی قرار خواهد داد.

** جواد نکونام: بازیکن کلیدی تیم ایران

این هافبک میانی در 130 بازی ملی خود در بیش از یک دهه گذشته، نبض خط میانی تیم ملی ایران را در اختیار داشته است.
بازیکن شماره 6 ایران، با پاسکاری های قدرتمند خود، تکیه گاه تیم ملی است که ضد حملات سریعی را از میانه زمین هدایت می کند.
او علاوه بر این یک متخصص در نواختن ضربات ایستگاهی است و در مسابقات مقدماتی با گل هایی که از روی نقاط پنالتی و ضربات ایستاگی به ثمر رساند، در صدر گلزنان تیم ایران ایستاد.
کاپیتان 33 ساله تیم ملی ایران قبل بازگشت به استقلال تهران در سال گذشته، شش سالی را به همراه تیم اوساسونا در لالیگای اسپانیا بازی کرده بود. او در استقلال نیز به قهرمانی این تیم در رقابت های امسال لیگ برتر و همچنین راهیابی به نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا کمک کرد.

** تیم ملی فوتبال ایران چگونه به جام جهانی صعود کرد؟
به عنوان سرگروه گروه A قاره آسیا

** رکورد جام جهانی

تیم ایران سابقه سه دوره حضور در رقابت های جام جهانی در سال 1978، 1998 و 2006 را دارد.


** بهترین عملکرد:

تیم ایران تا کنون موفق به صعود از مرحله گروهی جام جهانی نشده است.


** شانس موفقیت
رویترز شانس موفقیت تیم ملی ایران در مسابقات جام جهانی 2014 برزیل را یک به 750 دانسته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها