نادری: مشکلات و مساله ایمنی تئاترشهر بحرانی شده است

زنگ خطر تئاترشهر به صدا درآمد

تئاتر شهر و شورای شهر

چند سالی می‌شود که از این حرف‌ها زیاد شنیده و از این نامه‌ها بسیار دیده است. اما چه فایده وقتی همه در حد حرف است و هیچ‌وقت فراتر از این نمی‌رود. همه به هم نامه نوشته‌اند.
کد خبر: ۶۲۱۸۹۴
تئاتر شهر و شورای شهر

همه به هم گفته‌اند حریم تئاتر شهر نباید این‌قدر بی‌نظم و شلوغ و درهم و برهم شود. همه به هم تذکر داده‌اند که نباید تا این حد در حریم تئاتر شهر ساخت و ساز انجام شود، اما از میان این همه فقط نامه‌های اداری مانده که در پوشه مدیران خاک می‌خورد.

این ساخت و سازها تا آنجا ادامه پیدا کرده که وقتی به چهارراه ولیعصر برویم بسختی و با دقت فراوان شاید اثری از ساختمان تئاتر شهر پیدا کنیم و بیشتر مترو می‌بینیم و بی.آر.تی و تاکسی‌ هایی که می‌خواهند چراغ قرمز را دور بزنند تا مسافران را سوار کنند و انبوه آدم‌هایی که خیلی عجله دارند و با سرعت از کنار هم می‌گذرند تا به مقصدشان برسند البته این داستان دیگر قدیمی شده و چند سالی است که چهره تئاتر شهر دیگر در این همه همهمه و شلوغی اصلا به چشم نمی‌آید.

امروز دیگر کسی نمی‌داند تئاتر شهر کجاست و پشت آن همه جمعیت و ایستگاه مترو ساختمانی ایستاده است که خاطره سال‌ها هنر نمایشی و عشق‌ورزی‌های بی‌دریغ هنرمندان به مردم را مرور می‌کند و امروز تنها می‌شود گفت به قول شاعر «چهره آبی‌اش پیدا نیست.»

یک روز خبر دزدیده شدن کاشی‌های این بنا که در فهرست میراث فرهنگی هم ثبت شده است منتشر می‌شود، یک روز دیگر خبر آسیب دیدن پی این ساختمان و نشتی آب و... بی‌آن‌که به هیچ‌یک از این مشکلات به صورت جدی رسیدگی شود.

دقیقا سه ماه پیش علی مرادخانی، معاون هنری برای پیگیری مشکلات حریم تئاتر شهر قول مساعد داد و گفت با همکاری شهرداری این مشکل را برطرف می‌کند.

او گفته بود: «انفصالی که بین وزارت ارشاد و شهرداری تهران به‌وجود آمده بود را باید تبدیل به یک ارتباط خوب و صمیمانه کنیم، بزودی مذاکرات خود را با مسئولان شهرداری برای رفع مشکل حریم تئاتر شهر آغاز خواهم کرد.» اما با گذشت سه ماه هنوز هیچ اتفاقی نیفتاده و حتی وضع بحرانی‌تر هم شده است.

دیروز عبدالحسین مختاباد، هنرمند و عضو شورای شهر هم وارد این ماجرا شد و در مصاحبه‌ای اعلام کرد: «با توجه به ساخت و سازهایی که اطراف مجموعه تئاترشهر طی سال‌های اخیر انجام گرفته، این مجموعه در خطر آسیب‌های بسیار فراوانی است که لازم است هر چه زودتر برای برطرف کردن این مشکلات از سوی نهادهای شهری اقداماتی انجام گیرد.»

او همچنین گفته است بزودی و طی هفته‌های آینده این موضوع تئاتر شهر در جلسه شورای شهر مطرح خواهد شد.

حالا باید نشست و ادامه نامه‌نگاری‌ها را مشاهده کرد. این موضوع اگر در شورای شهر به نتیجه هم برسد و مصوبه‌ای هم ضمیمه‌اش شود باز هم معلوم نیست در شهرداری و دیگر نهادها چه اتفاقی برایش رخ می‌دهد.

زینب مرتضایی‌فر - گروه فرهنگ و هنر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها