کد خبر: ۶۲۰۶۳۴
برنده بزرگ بازی تاریخی


جدا از آن‌که سوت پایانی مسعود مرادی حاکی از برتری 3 بر یک ستارگان سابق باشگاه آث میلان بر پیشکسوتان پرسپولیس در زمین مسابقه بود، اما قرمزها برنده بزرگ این بازی خاطره‌انگیز بودند. دیداری که در آن یک بار دیگر رفاقت‌ها، احترام‌ها و دوستی‌ها در فوتبال معنایی دوباره یافت تا در مسابقه‌ای که برای خداحافظی مهدی مهدوی‌کیا ترتیب یافته بود، همه پیشکسوتان پرسپولیس مشارکت کنند و یک روز خوب و ماندگار را در تاریخ این باشگاه به‌ثبت‌برسانند. در حقیقت باید در این مورد خاص به محمد رویانیان و همکارانش در مجموعه باشگاه دست مریزاد گفت که جملگی دست به دست هم دادند تا «من‌ها» در باشگاه «ما» شده و یک بار دیگر این مساله ثابت شود که با همدلی و رفاقت می‌توان زیبایی‌های فوتبال را به تصویر کشید.

در این بازی که در کانون توجه تماشاگران فوتبال در ورزشگاه آزادی و میلیون‌ها ببیننده تلویزیونی قرار داشت، بزرگان پرسپولیس برای خداحافظی با شکوه مهدی مهدوی‌کیا سنگ تمام گذاشتند.

فرشاد پیوس، گلزن فراموش‌نشدنی سرخ‌ها در دهه 60 و 70، وقتی قرار شد تعویض شود پیراهن شماره 17 خود را به مهدی داد و محمد پنجعلی، کاپیتان متین و با اخلاق سرخ‌ها نیز که با 57 سال سن در این بازی، نمایشی قابل توجه از خود ارائه کرد، بلافاصله به سمت مهدی رفت و بازوبند کاپیتانی را با اصرار بر بازوی او بست و در پایان بازی نیز با بیان این جمله که افتخار کرده است در تیمی که مهدوی‌کیا کاپیتانش بوده بازی کرده است، عملا به نسل جوان فوتبال کشور درس داد. فوتبالی که بعضا بازیکنانش چنان غرق زرق و برق و ظواهر مادی آن می‌شوند که احترام به بزرگان را از یاد برده و بیش از کوفتن بر طبل دوستی‌ها، ساز اختلاف و دودستگی را کوک می‌کنند.

به هر حال امیدواریم در آینده نیز شاهد چنین دیدارهایی در سطح فوتبال کشورمان باشیم، مانند این‌که می‌توان در یک روز خوب و برای تعمیق دوستی‌ها، بزرگان تاریخ دو باشگاه پرسپولیس و استقلال را در دیداری خیرخواهانه روبه‌روی هم قرار داد.

حجت‌اله اکبرآبادی / دبیر گروه ورزش

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها