معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو گفت: فهرست سوم داروهای بیماران خاص قبل از پایان آبان به بیمه‌ها ابلاغ می‌شود که البته تا زمانی که نهایی نشده، نمی‌توان درباره تعداد و جزئیات کاهش قیمت آنها اظهارنظر کرد.
کد خبر: ۶۱۳۰۶۵
کاهش قیمت سری جدید داروهای بیماران خاص تا پایان آبان

به گزارش ‌ایسنا، رسول دیناروند افزود: تاکنون حدود 170 قلم دارو مشمول تفاهم‌نامه وزارت بهداشت و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای پرداخت مابه‌التفاوت ناشی از تغییر قیمت نرخ ارز شده است.

وی اظهار کرد: هم‌اکنون موجودی انبارهای دارویی و داروخانه‌ها بهبود یافته و نگرانی مردم کمتر شده و از تعداد شکایت‌های دارویی بیماران خاص نیز کاسته شده است.

رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به برقراری تفاهم‌ها در زمینه میزان و نحوه تخصیص ارز دارو با بانک مرکزی، اظهار کرد: در آخرین مراحل اجرایی این تفاهم‌نامه‌ها هستیم که قطعا نتایج خوبی در پی خواهد داشت.

 دیناروند هشدار داد: حضور قاچاقچیان در اطراف داروخانه‌های منتخب همچون 13 آبان برای سوءاستفاده از دفترچه‌های بیمه است. برخی قاچاقچیان سعی می‌کنند از داروهای گرانقیمتی که بیمه تا 90 درصد آنها را پوشش می‌دهد، سوء‌استفاده کرده و حتی متاسفانه شاهد هستیم که برخی داروهای ما به کشورهای همسایه قاچاق می‌شود.

این مقام مسئول تاکید کرد: اقدام‌هایی در این زمینه در حال انجام است، البته اگر دفترچه‌های بیمه الکترونیک شوند، بسیاری از این مشکلات حل خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها