فرهاد مجیدی شایسته تشکر و قدردانی است

دایی : خدا را شکر ، بازیکنانم آسیب ندیدند

کسب و کار ۱۰ فوتبالیست ثروتمند ایرانی

میلیاردرهای چمن سبز + تصاویر

فوتبال است و خاصیت های خوب و مایه آور خودش. فردی که در دوران کودکی یک زندگی متوسط و حتی پر از محرومیت داشته اکنون مولتی میلیارد شده است.
کد خبر: ۶۱۱۴۱۵
میلیاردرهای چمن سبز + تصاویر

سایت جام جم ورزشی- فوتبالیست در کشور زیاد داریم، خیلی زیاد اما تعداد کسانی که خوب می دانند چطور از ثروت خود استفاده و آن را چند برابر کنند زیاد نیست. البته در این میان نباید از شهرت و موفقیت این فوتبالیست های پولدار گذشت بدین ترتیب که هر چقدر موفق تر باشند و هر چقدر سابقه بازی کردنشان در تیم های خارجی بیشتر باشد به همان اندازه پولدارترند. بد نیست با ثروتمند ترین فوتبالیست های ایرانی بیشتر آشنا شویم:

1- علی دایی

او نفر اول ورزشکاران ثروتمند ایرانی است. او حالا به همان اندازه که در فوتبال فعالیت دارد در تجارت و واردات و صادرات نیز فعال است. در کارنامه این پرافتخار ترین فوتبالیست ایرانی همه چیز می توانید ببینید: داشتن حق امتیاز کارخانه نوشابه سازی و ساخت لوازم ورزشی تا داشتن نمایندگی نایک و آدیداس و ساخت شهرک توریستی و کارخانه تولید پوشاک و چندین فعالیت بازرگانی دیگر. حساب و کتاب ثروت علی دایی از دست خارج شده است. مغز متفکر اقتصادی فوتبال ایران ده ها باب مغازه و فروشگاه و رستوران در تهران و شمال کشور و اردبیل دارد. ساخت و سازهای او در دبی و مادرید اسپانیا را هم نباید نادیده بگیریم. این مهندس فارغ التحصیل شده از دانشگاه صنعتی شریف  در کنار اینها یک کمپانی تولید البسه ورزشی را هم از چند سال پیش با نام و برند خود ایجاد کرده و پوشاک ورزشی بسیاری از باشگاه ها را تولید می کند. ثروتمندترین فوتبالیست ایرانی فعالیت های تجاری متعددی دارند که در این گزارش فقط به بخشی از آنها اشاره شد. آقای گل فوتبال جهان در برلین، لاس وگاس آمریکا، دبی و ترکیه املاکی دارد. گفته می شود او در لندن هم یک ویلا خریداری کرده است.

 

2- خداداد عزیزی

شاید اگر حماسه ساز ملبورن به اندازه علی دایی تجربه و تحصیلات داشت ثروت او از چیزی که اکنون دارد بیشتر هم می شد اما همین الان هم بعد از علی دایی نفر دوم به حساب می آید. از زبر و زرنگ بودن خداداد همین بس که با وجود اینکه همانند علی کریمی و مهدوی مهدوی کیا سابقه کمتری در بازی کردن در تیم های خارجی دارد اما بیشتر از آنها پول جمع کرد که به باهوش بودن خود وی برمی گردد. او ابتدای فعالیت اقتصادی خود را با سرمایه گذاری در حوزه پوشاک ورزشی آغاز کرد و همراه با مجید ساعدی فر کمپانی تولید پوشاک «مجید» را که معروفترین برند داخلی است، راه اندازی کرد.
خداداد اما خیلی زود به این نتیجه رسید که سرمایه گذاری در حوزه پوشاک وقت تلف کردن است و سرمایه اش را در بخش های دیگری به کار گرفت. از معاملات املاک تا ساختمان سازی و این اواخر هم واردات قطعات خودروهای خارجی. او البته این روزها بخشی از سرمایه خود را به دبی برده و یک شرکت تولید قطعات یدکی خودرو هم در کشور سنگاپور احداث کرده است.

3- علی کریمی

شماره هشت معروف فوتبال ایران بخش عمده ثروت کنونی خود را از طریق بازی کردن در لیگ امارات به دست آورد. بازی درخشان او در لیگ حاشیه خلیج فارس باعث شد تا شیوخ عرب میلیارد میلیارد پول به پای او بریزند. کریمی در فردیس کرج نزدیک به 300 باب آپارتمان دارد. جوانی که زمانی در کرج با پیکان گوجه ای مسافر کشی می کرد اکنون اندوخته مالی بسیاری دارد. کریمی فعالیت خود را در فضای اقتصادی و کسب و کار از شراکت با حامد کاویانپور در بحث ساخت و ساز آغاز کرد ولی در ادامه به تیم دو نفره خداداد و مجید ساعدی فر در شرکت پوشاک «مجید» پیوست و سرمایه گذاری در این حوزه را آغاز کرد و امروز هم به تنهایی ساخت و ساز ساختمان را در دستور کار دارد. کریمی اخیرا ویلایی در منطقه خوش آب و هوای لواسان ساخته که چند میلیارد هزینه روی دستش گذاشته است. کریمی هم مثل علی دایی، اهل بذل و بخشش بین فقرا و ایتام است.

4- کریم باقری

او چهارمین فوتبالیست ثروتمند ایران است. «آقا کریم» هواداران پرسپولیس، برخلاف دایی و خداداد که بعد از پایان دوران حرفه ای فوتبالشان راه بازار کسب و کار را در پیش گرفتند، در همان دوران فوتبالی اش از آنجا که علاقه بسیاری به «ولوهای زردرنگ» سوئدی داشت، با کمک پدرش هر چه پول داشت در همین راه هزینه کرد و چند دستگاه از همین کامیون ها خرید. کریم باقری به همراه پدر همسرش هم یکی از تجار معروف فرش ایران و تبریز در دنیای فرش است.تجارتی که به نظر سود بسیاری برای مرد کم حاشیه فوتبال ایران داشته و او به منابع مالی بسیاری از این راه رسیده است.

5- مهدی مهدوی کیا

مهدی مهدوی کیا از آن دست بازیکنانی است که به واسطه حضور قریب به یک دهه ای در فوتبال آلمان، سرمایه بسیاری کسب کرده است. او که به واسطه سال ها حضور در تیم فوتبال هاغمبورگ، امروز به یکی از اسطوره های این باشگاه متمول و بزرگ آلمانی بدل شده است، در فضای اقتصاد و کسب و کار علاقه زیادی به ملک دارد و تقریبا همه داشته های مالی اش را در مسیر خرید املاک، آن هم در آلمان و تهران به کار گرفته است.او  اخیرا سرمایه گذاری در بخش صادرات و واردات را نیز آغاز کرده و حتی علاقه زیادی به زمین های کشاورزی پدرش در یکی از روستاهای اراک دارد.

 

6- امیر قلعه نویی


سرمربی کنونی آبی ها بیشترین درآمدش از محل مربیگری در لیگ برتر است. او که حالا به عنوان پرافتخارترین مربی فوتبال ایران سالانه مبالغ بسیاری از باشگاه های لیگ برتر می گیرد، در کنار فعالیت در حوزه فوتبال، بخشی از سرمایه بسیار زیاد خود را صرف خرید یک مبل فروشی در خیابان ولیعصر کرده است و البته بدش هم نمی آید در بازار ساخت و ساز سرمایه اش را به کار گیرد. در مورد ژنرال آبی ها شنیده می شود که او استخر و سونای پرطرفداری هم دارد.

 

7- غلام پیروانی


شاید باور نکنید اما شاغلام هفتمین ثروتمند فوتبال ایران است.
 ارث به جا مانده از خانواده پدری برای برادران پیروانی خوش یمن بود و در این بین فقط غلام بود که علاوه بر حضوری فعال در کار خرید و فروش زمین، شغل پدر را ادامه داد و گاوداری مدرنی را که یادگار پدرش بود، حفظ کرد و سرپا نگه داشت. البته به دلیل مشغله زیاد کاری، مدیریت این گاوداری را به عهده یکی از نزدیکانش گذاشته است و خود فقط گاهی به آنجا سر می زند تا خیالش از بابت تنها یادگار پدرش، راحت باشد.


۸- فرهاد مجیدی



کاپیتان بازنشسته استقلال همانند علی کریمی  به واسطه سال ها حضور در فوتبال کشورهای حوزه خلیج فارس، سرمایه بسیاری جمع کرده و خود را از جمله مردان موفق اقتصادی فوتبال ایران می داند. مجیدی تقریبا همه داشته های مالی خود را در بخش ساختمان های دبی سرمایه گذاری کرده و یکی از مالکان بزرگ ساختمانی در این شهر تفریحی، اقتصادی است.

9- جواد نکونام

حضور در لالیگای اسپانیا او را به یکی از ثروتمندترین مردان فوتبال ایران تبدیل کرد.  او به بازار عطر و ادکلن توجه زیادی دارد و حالا در واردات عطرهای خارجی یکی از فعالترین ها به شمار می آید. البته نکونام در کنار این تجارت شیک و البته پول ساز، با تنی چند از دوستان خودش تولیدی پوشاک و لوازم ورزشی هم تاسیس کرده است.

10-حامد کاویانپور


 شاید جمع دارایی هایش یک چندم علی دایی و دیگران نباشد ولی این هافبک سابق ملی پوش تیم پرسپولیس، یک مدرسه فوتبال تاسیس کرده که همه امکانات و سهام آن متعلق به خودش است.
او در کنار آموزش فوتبال به نونهالان علاقه مند، علاقه بسیاری هم به بازار اتومبیل و علی الخصوص خودروهای گرانقیمت خارجی دارد. کاویانپور یک نمایشگاه بزرگ اتومبیل دارد که معمولا بازیکنانی نظیر علی کریمی و دیگران، ماشین های گرانقیمت خود را معمولا از طریق این بازیکن سابق پرسپولیس خریداری می کنند.

(برخی اطلاعات این گزارش از سایت تاک بوک گرفته شده است)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۴ انتشار یافته: ۵
نیكنام
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۰
۰
۰
پروین رو از قلم انداختید........
ناصر
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۰
۰
۰
خدایا این دنیا كی تموم میشه؟ چرا اینا باید تو پول غلت بزنن اونوقت بقیه......
رهام امیریان
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۰
۱
۰
خدا براشون بیشتر كنه ولی ای كاش آدم هایی پولداری مثل اینا بیشتر به فكر بقیه بودن
مهران
United States
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
۰
۱
بنظرم هیچ ایرادی نداره كه یك ورزشكار با استفاده از شهرتش بخواد كار تجاری انجام بده این كار در سراسر دنیا هم رایج هست و بازیكنان و قرمانان ملی با شهرت خود دست به امور تجاری میزنن والبته بدلیل آزادی های بیشتر چندین برابر بچه های ما درآمد دارند ولی اگر این دوستان این سرمایه گذاری ها رو در كشور خودشون انجام بدن بهتره، بالاخره از قبل این سرمایه ها چهار نفر دیگه هم نانی می خورن . نوش جانشون
ارزو
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۱
۰
۰
أمار فقرا رو هم بنویسید!!!
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها