کاهش محسوس دما و بارش برف پاییزی ارتفاعات علم کوه و تخت سلیمان کلاردشت را سفید پوش کرد.
کد خبر: ۶۰۴۸۳۹
بارش برف پائیزی در  ارتفاعات کلاردشت

کاهش دما و سرد شدن هوا، چهره منطقه کلاردشت را زمستانی کرد و اهالی منطقه زودتر از سال های گذشته مجبور به استفاده از لباس گرم و روشن کردن بخاری شده اند.

علی دراسرایی رئیس شورای شهر کلاردشت  با ابراز نگرانی از کمبود سوخت در منطقه گفت: خوشبختانه با اتمام بخش وسیعی از پروژه گاز رسانی به کلاردشت بالای 60 درصد ازمردم مشکل سوخت ندارند.

وی اظهار داشت: با این حال، 40 درصد از شهروندان و مردم منطقه حتی علمک ندارند، بنابراین نیاز به سوخت گازوئیل و نفت دارند که امیدواریم هرچه زودتر این مشکل حل شود.   

علم کوه و تخت سلیمان دومین قله های مرتفع کشورمان هستند که با ارتفاع 4850 و4800 متر یکی از مناطق گردشگر پذیر ایران و جهان است که درجنوب شهرستان کلاردشت قرار دارد.

بارش اولین برف پاییزی در ارتفاعات بندر شرفخانه و میشو آذربایجان شرقی

همچنین کوههای میشو هریس دریان و تیل در ارتفاعات سه هزار و 155 متری شمال دریاچه ارومیه سفیدپوش شده و از سوی دیگر اولین برف زمستان امروز در ارتفاعات شهر ساحلی بندرشرفخانه استان آذربایجان شرقی به زمین نشست.

گفتنی است بندر شرفخانه یکی از شهرهای توریستی تفریحی کشورمان در 75 کیلومتری شمال غربی تبریز و کنار دریاچه زیبای ارومیه در آذربایجان شرقی واقع است.

همچنین گزارش ها حاکی است بر اثر برودت هوا برف بر ارتفاعات کوه میشو در شهرستان مرند نیز نشسته است.

تغییرات دمای هوا منجر به کاهش 20 درجه‌ای دما نسبت به چند روز گذشته شد که هوای سرد در این شهرستان مردم را به استفاده از وسایل گرمایشی زمستانی، البسه گرم و دایر کردن بخاری مجبور کرد.

بارش برف در کوه‌های میشو ، فلک و انامق تا جاده اصلی ترانزیتی مرند-  تبریز - بازرگان سرایت کرده به طوری ‌که در ارتفاعات کوه فلک ارتفاع برف به 25 سانتی متر می‌رسد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها