کد خبر: ۶۰۱۶۱۶

شبکه مستند برای پاییز جدیدترین مستندهای جهان را آماده پخش کرده، مستند «شکست‌ نخوردگان» که یکی از برگزیدگان اسکار 2011 بود نیز جزو این آثار است.

«شکست نخوردگان» را دانیل لیندسی ساخته و داستان آن درباره یک تیم فوتبال دبیرستانی به نام ببرهای ماناساس ممفیس است که با وجود مشکلات بسیار به کمک مربی خود بیل کورتنی به افتخارات جالبی می‌رسد.

مستند سه بعدی «پاپوآ» محصول 2012 نیز از دیگر آثاری است که برای فصل پاییز تدارک دیده شده است. پاپوآ بزرگ‌ترین استان اندونزی است و بخش‌های بزرگی از نیمه‌غربی جزیره گینه‌‌نو و جزیره‌های پیرامون آن را شامل می‌شود. در این جزیره نشانه‌هایی از وجود آدمخواران دیده می‌شود. موجودات آبزی زیبا این جزیره را دیدنی‌تر کرده‌اند.

مجموعه مستند «طبیعت کلاغ‌های قاتل» هم در فصل پاییز از شبکه مستند پخش می‌شود. در این مستند نشان داده می‌شود برخلاف شایعات و خرافاتی که در فرهنگ‌های مختلف از کلاغ یک موجود بدیمن و مزاحم ساخته، این پرنده یکی از باهوش‌ترین جانداران جهان است.

مستند «حیات وحش گالاپاگوس» محصول 2012 درباره جزیره‌ای است که به خاطر لاک‌پشت‌های غول پیکرش به شهرت رسیده است. این برنامه بزودی از شبکه مستند پخش می‌شود. مجموعه سه قسمتی «نسل زمین» محصول 2013 در سه قسمت 180 دقیقه‌ای آماده پخش شده است. این مستند درباره عملکرد باورنکردنی انسان در قبال جمعیت عظیم و رو‌به‌گسترش زمین است.

«خرس بزرگ خطرناک» مستندی است که بیلی کانلی راوی آن است و درباره خرس‌های خاکستری در بیابان آلاسکا اطلاعات مفیدی به مخاطبان شبکه مستند می‌دهد. از دیگر برنامه‌های شبکه مستند برای فصل پاییز می‌توان به برنامه «حشرات بزرگ» محصول 2012 اشاره کرد که به غول آساترین حشرات جهان می‌پردازد. «دایناسورهای عجیب و غریب» نیز درباره دایناسورهای شگفت‌انگیز دوره کرتاسه است که از آن جمله می‌توان به خوشه‌ها، بادبان شاخ، قله‌ها و سلاح‌های کوچک اشاره کرد. این برنامه به بررسی ویژگی‌های غیرمعمول و ظاهر فوق تصور آنها می‌پردازد.

«مصر 2012» به تمدن پنچ‌هزار ساله مصر باستان تاکنون می‌پردازد و «بزرگراه جهنمی» نیز درباره بزرگراه مخوفی است که هر بار عبور از آن برای راننده‌های کامیون حکم بازی مرگ و زندگی را دارد. «در سایه ماه‌« به خاطرات خدمه باقی مانده از ماموریت‌های آپولوی ناسا می‌پردازد و «طبیعت اردک‌ها» محصول 2012 درباره طیف گسترده‌ای از اشکال، اندازه‌ها و رفتارهای این موجود خجالتی است که در ایام پاییز از شبکه مستند پخش می‌شود.

علاقه‌مندان به مستندهای طبیعت و محیط زیست نیز می‌توانند مجموعه «طبیعت میکرو ذره‌ها» را در 13 قسمت 30 دقیقه‌ای تماشا کنند. این مستند درباره اکوسیستم‌های برجسته جهان مانند مجمع الجزایر از جزایر آتشفشانی شناخته شده گالاپاگوس، جنگل‌های بارانی آمازون، جنگل‌های کلپ در خلیج مانتری کالیفرنیا، دلتای اوکاوانگو و... است.

سری جدید مجموعه «استارت‌» نیز برای پخش از شبکه مستند آماده شده است. استارت برنامه مستند امتحان و مقایسه خودرو‌های برتر دنیاست که تاکنون بیش از 350 میلیون بیننده در جهان داشته و سه مجری این برنامه در این مجموعه تمام خودرو‌های تولید شده در جهان را رانده‌اند.

مستند سینمایی «جنگی که نمی‌بینی» اثر جان پیچلر، محصول سال 2010، درباره نقش رسانه‌ها در جنگ‌های امپریالیستی است و از زاویه‌ای جدید به روش‌های نوین تشویش اذهان و سیاست‌های جنگ‌افروزانه آمریکا و برخی دولت‌های غربی در ویتنام، افغانستان و عراق می‌پردازد.

« اسرار حیات وحش هندوستان» در سه قسمت روایت سفر مستندساز شناخته شده جهان دیوید آتن بروگ به هندوستان است. در این مستند از جنگل‌های آسام تا بیابان‌های گجرات به تصویر کشیده می‌شود.

مجموعه مستند «نگهبانان طبیعت» در 24 قسمت 50‌دقیقه‌ای با هدف به نمایش کشیدن تلاش افرادی که برای حفظ محیط زیست جان خود را به خطر می‌اندازند از شبکه مستند پخش خواهد شد. «به‌درد بخور و به درد نخور» عنوان مستندی است که در دو قسمت 58 دقیقه‌ای آماده شده و در آن پروفسور جیم آل خلیلی قدرت نمادها را که از مهم‌ترین مفاهیم در جهان امروز است، بررسی می‌کند.

«عجایب هفتگانه صنعتی جهان» عنوان مجموعه‌ای است که در هفت قسمت 50 دقیقه‌ای در ایام پاییز از شبکه مستند پخش می‌شود. این برنامه به بررسی هفت شاهکار مهندسی جهان مانند پل بروکلین، فانوس دریایی بل راک، سیستم فاضلاب لندن، کانال پاناما و راه‌آهن اقیانوس آرام می‌پردازد.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها