4 مکان عجیب برای گردشگران پولدار

فانتزی مکان

بسیاری از ما برای امرار معاش تلاش می‌کنیم و سعی در پس‌انداز درآمدهایمان برای خرید منزل و خودرو، مهیا کردن مسافرت یا هزینه تحصیل داریم. برخی با برنامه زندگی می‌کنند و دیگران به قول معروف، امروزشان را به فردا می‌رسانند.
کد خبر: ۵۹۸۸۴۰

اما در هر حال زندگی جاری است و بخش جدانشدنی آن هم تجمل است. تجملگرایی باعث بسیاری از اتفاقات پیراموان ما شده و خواهد شد، بسیاری از کارهایی که اصلا لازم نیست انجام می‌دهیم و برخی کارهای مهمی که باید انجام دهیم، به همین دلیل فراموش می‌کنیم.

اما یک موضوع در زندگی ما بسیار پراهمیت است؛ چقدر کارهایی را که لازم نیست انجام می‌دهیم؟ به عنوان مثال هیچ نیازی نیست فلان ادکلن را بخریم، اما ناخواسته برای خریدن آن هزینه می‌کنیم یا این‌که وقتی مسافرت می‌رویم، اجباری نیست که به فلان هتل برویم و چند برابر برنامه خودمان هزینه کنیم، اما این کار را می‌کنیم. به این موضوع فکر کرده‌اید که در این کره خاکی چه مکان‌هایی است که اگر سری به آنها نزنید، هیچ اتفاقی برایتان نخواهد افتاد، اما سالانه میلیون‌ها نفر برای سفر به آنجا و بازدید از آن هزینه می‌کنند؟

میل به این‌گونه هزینه کردن‌ها موضوع بسیار جالب و پردرآمدی در بخش گردشگری شده است و بسیاری از سرمایه‌گذاری‌ها به آن اختصاص یافته که البته از رونق اقتصادی بسیار مناسبی هم برخوردار شده است.

جی‌جو؛ جزیره‌ای لوکس

بسیاری از ما هنوز صحنه‌های سریال‌های کره‌ای پخش شده از صداوسیمای کشورمان را به یاد داریم و علاقه‌مند به سفر به این سرزمین هستیم. بدون تردید این کشور دیدنی‌های فراوانی دارد که در اختیار گردشگران بگذارد و سفری خوش را به آنها هدیه دهد، اما برخی گردشگران هم پا را فراتر از حد معمول گذاشته و به یکی از جزایر این کشور سفر می‌کنند؛ هرچند آسمان همه جای دنیا یک رنگ است، اما ظاهرا آسمان و سواحل جزیره «جی‌جو» برای این گروه رنگ و بوی دیگری داشته و دارد که حاضرند هزینه اقامت بسیار گران در این جزیره را بدهند. این جزیره که یکی از 9 جزیره در سواحل کره جنوبی است، به عنوان بزرگ‌ترین جزیره با طبیعت زیبایش هرساله میزبان صدها هزار گردشگر از سراسر جهان بویژه عروس و دامادهای کره‌ای شده است. هتل‌های ساخته شده در این جزیره که به صورت هتل‌های زنجیره‌ای است، برای اقامت یک شبانه‌روز گردشگران دست‌کم 500 دلار مطالبه می‌کند؛ رستوران‌ها، تفریحات ساحلی، مجسمه‌های سنگی و آب و هوای این جزیره باعث شده تا بسیاری این هزینه را بپردازند و از طبیعت آن لذت ببرند؛ هرچند دولت کره برای توسعه گردشگری جی‌جو هم‌اکنون به برپایی اقامتگاه‌های ارزان‌تری هم اقدام کرده، اما باز جی‌جو یکی از مقاصد گرانقیمت گردشگری است.

150 هزار دلار برای شست‌وشوی خودرو

اتومبیل‌های تمیز و براق برای هر کسی اغوا کننده است و شاید همین مساله سبب شده کسب و کار کارواش‌ها رونق بگیرد. اما شما برای شست‌و شوی خودروی خود چقدر پول می‌دهید؟ رقمی را در ذهن دارید؟ ده هزار تومان، 20 هزار تومان یا بیشتر؟ یا حتی بسیار پایین‌تر؟ شاید این تصور ایجاد شود که خوب هرکس خودروی گران‌تری دارد، بناچار باید هزینه بیشتری برای شست‌وشوی آن بپردازد که زیاد هم بیراه نیست، اما ولخرجی تا حدی شده که یک کارواش در اسکاتلند برای شست‌وشوی هر خودرو 150 هزار دلار دریافت می‌کند؛ مبلغی که بسیاری از ما با دیدنش فکر می‌کنیم خطایی تایپی صورت گرفته! اما خیر اشتباه نشده است

این کارواش که برای خودرو‌های عادی ساخته نشده و صرفا ویژه کلکسیونرهای خودرو‌های کلاسیک و قدیمی است و ترجمه‌ای کامل از ضرب‌المثل خودمان است که می‌گوید: «هرکه بامش بیش، برفش بیشتر.» گرچه در این کارواش کار خاصی بجز آنچه امروزه برای خودروی شخصی شما انجام می‌شود، صورت نخواهد گرفت، اما به دلیل ارزش بالا و قیمت بسیار زیاد خودرو‌های لوکس و کلاسیک این کلکسیونرها همه چیز تحت نظر و با بیشترین ضریب اطمینان صورت خواهد گرفت تا مبادا شیشه تنهایی این خودرو‌ها ترک بردارد.

زندگی لوکس برای حیوانات خانگی

اگر از دنیای سفر و گردشگری ما انسان‌ها بگذریم، ظاهرا حیوانات خانگی هم برای خود دنیایی اختصاصی ترتیب داده‌اند. امروزه که بسیاری از هتل‌های چندستاره و لوکس مشغول طراحی شرایطی، برای جلب نظر مشتریان خاص خود هستند، هتلی با نام «ساشا‌» در شهر وین متفاوت از دیگران عمل کرده و زندگی لوکسی را برای حیوانات خانگی فراهم کرده است. می‌دانیم که نگهداری حیوانات خانگی در بسیاری از جوامع غربی و شرقی ‌اکنون روبه رشد است و بسیاری از افراد، حیوانی را در منزل خود نگهداری می‌کنند، اما گاهی اوقات این حیوانات که ظاهرا مونس تنهایی این افراد هستند، برایشان دردسرساز شده بناچار باید آنها را برای مدتی ترک کنند. طبق قوانین، بسیاری از هتل‌ها از پذیرفتن حیوانات همراه مسافرانشان خودداری می‌کنند که همین موضوع باعث دردسر آنهایی که در منزلشان از حیوانات خانگی نگهداری می‌کنند، شده است. ساشا با ایجاد شرایطی ویژه در اتاق‌های خود که از هرگونه آلودگی و مزاحمت برای مهمانان دیگر جلوگیری می‌کند، تمام قوانین را زیر پا گذاشته و با افزایش قیمت اتاق‌هایش به حیوانات خانگی همراه مسافرانش اجازه ورود می‌دهد و سرویسی ویژه برای این مهمان در نظر گرفته است. سیستم ضدصدای اتاق‌ها که باعث می‌شود صدای حیوانات دیگر، مهمانان را آزار ندهد و استفاده از نوعی کف پوش، اتاق اصلاح و آرایش حیوانات و ... از خدماتی است که ساشا به مهمانان خود می‌دهد و باید بدانیم که اگر قیمت هتل‌های معمولی در وین حدود 200 یورو باشد، ساشا برای مهمانان خود از شبی 500 تا 5000 هزار یورو دریافت می‌کند.

هتل‌های یخی

شاید چند دهه پیش سرما و یخبندان مانعی برای زندگی روزمره انسان می‌شد، اما همین سرما که روزگاری زندگی را منجمد می‌کرد، به عنوان مقصدی برای گردشگری تبدیل شده و توجه بسیاری از خانواده‌های ثروتمند را به خود جلب کرده است. برای تجربه سفر و اقامت در سرزمین‌های یخ زده امروزه نیازی نیست که به قطب سفر کنیم؛ بلکه در بسیاری از کشورهای سردسیر مثل سوئد، فنلاند، نروژ و کانادا هتل‌هایی از یخ ساخته شده که هر سال میزبان صدها هزار گردشگر از سراسر جهان است. این هتل‌ها که امروزه به یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگران زمستانی تبدیل شده‌، به صورت فصلی ساخته شده و از مهمانان خود به گرمی پذیرایی می‌کند؛ جالب توجه این‌که در این هتل‌ها همه لوازم از برف و یخ ساخته شده است؛ اتاق‌ها، تختخواب، لیوان، استکان، بشقاب و به طور کلی هر چیزی را که می‌شده از یخ ساخته‌اند تا زندگی در دمای منفی 5 درجه برای مهمانان ساده‌تر و جذاب‌تر باشد.

برگزاری مراسم عروسی، گذراندن ماه عسل، مهمانی‌های خانوادگی و جشن تولد از مهم‌ترین رویدادهای داخل این هتل‌های سرد است که مهمانان با شادی خود به آن گرما می‌بخشند. بد نیست بدانیم ارزان‌ترین هتل یخی در سوئد با شبی 300 یورو هر سال مهمان می‌پذیرد، اما اگر قصد تجربه زندگی در اتاقی یخی و خوابیدن روی تشک یخ‌زده دارید، باید به طور میانگین حدود 400 یورو برای هر شب اقامت خود در این هتل‌ها بپردازید؛ هرچند قیمت اقامت یک شب در سوئیت‌های اختصاصی این هتل‌ها گاه به ده هزار یورو هم می‌رسد.

عماد عزتی ‌/ جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها