برداشت 100 تن زیتون از باغ های خراسان شمالی

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: پیش بینی می شود در سال زراعی جاری 100 تن زیتون از سطح باغ های این استان برداشت شود.
کد خبر: ۵۹۱۰۶۴
برداشت 100 تن زیتون از باغ های خراسان شمالی

حیدر نامور در گفت‌وگو با مهر، با بیان این که در خراسان شمالی 360 هکتار باغ زیتون وجود دارد، افزود: غالب باغ های زیتون استان به دلیل تازه کشت بودن و نیز سرمازدگی در سال های گذشته غیربارور هستند و از این سطح تنها 50 هکتار باغ بارور است.

وی اظهار داشت: بخش مانه در شهرستان مانه و سملقان با توجه به شرایط اقلیمی بیشترین سطح زیر کشت زیتون را به خود اختصاص داده به گونه ای که مساحت باغات زیتون این شهرستان بیش از 170 هکتار برآورد شده است.

نامور با بیان این که زمان برداشت زیتون برای تهیه زیتون کنسروی شهریورماه و برای روغن کشی آذرماه است، عنوان کرد: پیش بینی می شود در سال زراعی جاری بیش از 100 تن زیتون از سطح باغ های بارور استان برداشت شود.

وی اضافه کرد: غالب ارقام کشت شده زیتون در خراسان شمالی شامل ارقام زرد، روغنی، کرونیکی و آلیا است.

به گفته این مسئول در سال زراعی گذشته از سطح 60 هکتار از باغ های بارور زیتون استان 70 تن محصول برداشت شده بود.

نامور در ادامه با اعلام اینکه بر طبق اقدامات انجام شده سطح باغ‌های زیتون خراسان شمالی در صورت تامین آب و اعتبارات لازم در طی برنامه پنجم توسعه به چهار هزار هکتار افزایش می‌یابد، اظهار داشت: با توجه به شرایط اقلیمی، شهرستان مانه و سملقان پتانسیل مناسبی برای توسعه کشت این گونه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها