پیش بینی برداشت 450 تن زیتون در کهگیلویه و بویراحمد

کارشناس مسئول باغبانی جهاد کشاورزی کهگیلویه وبویراحمد گفت: پیش بینی می‌شود در سال جاری 450 تن زیتون از اراضی زیر کشت زیتون در این استان برداشت شود.
کد خبر: ۵۸۶۲۳۱
پیش بینی برداشت 450 تن زیتون در کهگیلویه و بویراحمد

رحمان عوض پور در گفت و گو با ایسنا افزود: در سال گذشته 350 تن زیتون از ارضی زیر کشت زیتون در مناطق گرمسیری استان برداشت شد که 70درصد زیتون تولید شده برای تهیه روغن ، فرآوری و تهیه کنسرو استفاده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بیش از 2000 هکتار از ارضی استان زیر کشت زیتون هستند، اظهار کرد: باشت، چرام، گچساران، کهگیلویه و بهمئی شهرستان‌های تولید کننده زیتون در استان کهگیلویه و بویراحمد هستند.

کارشناس مسئول باغبانی جهاد کشاورزی کهگیلویه وبویراحمد عنوان کرد: زیتون استان به استان‌های کشور از جمله گیلان، فارس و مازندران ارسال می‌شود.

عوض زاده بیان کرد: استقبال خوبی توسط مردم برای گسترش باغات زیتون انجام شده و این سازمان این آمادگی را دارد به متقاضیان کاشت زیتون در استان کمک‌های بلاعوض و نهال یارانه دار پرداخت کند.

وی در پایان نداشتن دسترسی آسان به بازار خرید و فروش زیتون، نبود دستگاه‌های استحصال روغن در استان، وجود واسطه‌ها و خرید ارزان زیتون را از مهم‌ترین مشکلات زیتون داران در استان عنوان کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها