پس از گذشت نزدیک به دو ماه از ربوده شدن یک پسربچه هشت ماهه در شرق تهران، شامگاه شنبه آدم‌ربا‌ها این کودک را در شبستان یک مسجد رها کردند. این کودک خردسال پس از بیش از دو ماه دوری دوباره به آغوش مادرش بازگشت.
کد خبر: ۵۸۹۱۶۸
یوسف گم گشته به آغوش مادر برگشت

به گزارش جام جم آنلاین، محمد طه کوچولو، که خرداد امسال توسط زنی ناشناس از مقابل مغازه‌ای ربوده شده بود سرانجام، پیدا شد.

به گزارش پلیس آگاهی تهران، در آخرین روز خرداد امسال گزارش یک کودک ربایی در شرق تهران به کلانتری 127 نارمک اعلام شد.

با عزیمت ماموران به محل، زن جوانی با حالتی بسیار پریشان به مأموران گفت پسربچه هشت ماهه اش به نام محمدطه در حالی که او را برای مدت بسیار کوتاهی داخل کالسکه و مقابل در مغازه تنها گذاشته، ربوده شده است.

پرونده در اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران

ابتدا در این زمینه پرونده ای تشکیل و به دستور بازپرس شعبه یازدهم دادسرای ناحیه 27، به اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ ارجاع شد.

اظهارات مادر نگران

مادر محمدطه در تحقیقات گفت: پسربچه هشت ماهه ام را ـ در حالی که خوابیده بود ـ داخل کالسکه مقابل در مغازه گذاشته و برای لحظه ای به قصد خرید وارد مغازه عروسک فروشی شدم، اما هنگام بازگشت از مغازه با کالسکه خالی محمدطه روبه رو شدم.

تحقیقات میدانی

در پی این تحقیقات، کارآگاهان اداره یازدهم با مراجعه به محل ربوده شدن کودک و در تحقیق از کسبه اطلاع یافتند محمدطه توسط زنی حدود سی و پنج ساله با روسری قرمز و مانتوی بنفش ربوده شده است.

بازگشت محمدطه به آغوش خانواده

همزمان با انتشار تصاویر کودک ربوده شده در روزنامه های کثیرالانتشار و همچنین برنامه های تلویزیونی در ماه مبارک رمضان، پدر و مادر محمدطه نیز در بسیاری از مساجد محل سکونت خود در شرق تهران تصاویر محمدطه را پخش کرده بودند تا این که شامگاه شنبه یکی از شهروندان مراجعه کننده به مسجد امام رضا (ع) در انتهای اتوبان شهید باقری با شماره تلفن درج شده در آگهی گم شدن محمدطه تماس گرفته و عنوان می کند پسربچه ای را که شباهت زیادی به محمدطه دارد، در شبستان مسجد پیدا کرده است.

در پی این تماس، پدر و مادر محمدطه با کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی تماس گرفته و با مراجعه به مسجد امام رضا، کودک ربوده شده را می یابند.

پدر و مادر محمدطه و کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ، پس از پیدا شدن محمدطه و اطمینان از سلامت وی، او را به خانه منتقل کردند.

پدر و مادر محمدطه گفتند: از تمام مردم تشکر می کنیم؛ در 59 روزی که محمدطه گم شده بود، بسیاری از شهروندان که تاکنون آنها را ندیده و نمی شناسیم، با ارسال پیامک های متعدد عنوان می کردند هر روز هنگام نماز دعا می کنند تا خداوند محمدطه را به ما باز گرداند. خیلی از مردم نیز در پیامک های خود عنوان کرده بودند برای پیدا شدن محمدطه نذر کرده اند. ما نیز تصمیم گرفتیم اگر خداوند پسرمان را به ما باز گرداند، محمدطه را به زیارت امام رضا (ع) ببریم و حالا که پسرمان در مسجدی به نام امام رضا (ع) پیدا شده، واقعا نمی دانیم چگونه احساس خود را بازگو کنیم.

آنها گفتند، ما اطمینان داشتیم در سایه این دعاها، سرانجام روزی پسرمان را پیدا می کنیم.

سرهنگ عباسعلی محمدیان، رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ نیز با قدردانی از همدلی مردم برای کمک به یافتن کودک ربوده شده، گفت: تحقیقات برای شناسایی ربایندگان همچنان در دستور کار ماموران اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دارد.

در ماجرای گم شدن و پیدا شدن محمد طاها، یک حاشیه جالب هم وجود دارد. درست در زمانی که ما در حال تنظیم خبر پیدا شدن این کوچولو بودیم شما هم بارها و بارها در سایت جام جم آنلاین پیغام گذاشتید و اعلام کردید که زودتر خبر پیدا شدن او را اعلام کنیم که این واکنش آگاهی و حساسیت شما را نسبت به اخبار آسیب های اجتماعی، نشان می دهد و داشتن چنین مخاطبانی برای هر رسانه ای ، باعث افتخار است. 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲۹
سعید
United States
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۷
۰
۰
خدارو شكر
محبوبه
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۷
۰
۰
بیصبرانه منتظر خبرهای بعدی شما هستیم بالاخره دعاهای مردم اثر كرد خدایا هزار مرتبه شكرت .امروز زندگی برام بسیار زیباست زیرا بهترین خبر را شنیدم انه علی رجعه لقادر .خدا متشكرم متشكرم متشكرم مهربانم .ارزو میكنم دل همه مردم ایران شاد باشه .ارزو میكنم اینقدر نا اهلی نباشه تا دیگه زندانی هم نباشه
رزاقی
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۷
۰
۰
خدایا شكرت. آرزو می كنم دیگه هیچ وقت اینچنین موردی وجود نداشته باشد.
امید
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۷
۰
۰
ممنون منو خیلی خوشحال كردید من وخانمم خیلی نگران مادر و پدر این كوچولو بودیم ممنون خدا خوشحالتون كنه
هانی فراهانی
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۷
۰
۰
سلام الحمد الله خدا را هزاران مرتبه شكر به مادرش بگویید یك ملت برای پسرت دعا كرد.
اسم پسر من هم طه است .خدایا شكرت از خوشحالی در پوست خودم نمیگنجم .اونهایی كه از خداوند ثروت میخواهید امروز مادر طاها میداند چه ثروتی دارد.خدا به شما ببخشد.
سولماز
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۷
۰
۰
خدایا هزاران مرتبه شكرت.
مصطفی
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۷
۰
۰
بچه منم همسن محمد طاها س و یه بار ازم دزدیدنش ولی من ده دقیقه بعد پیداش كردم میدونم مامان باباش چه حالی داشتن و از اینكه پیدا شده واقعا خوشحالم چون درك میكنم كه چه حالی داشتن تو اون لحظات
یك مادر
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۷
۰
۰
هرروز سر نمازبرای پیداشدن این كوچولو دعامیكردم.خدایا شكرت.اشك شوق ازچشمانم جاری شد.خیلی خوشحال شدم.
تشكر
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۷
۰
۰
سلام خسته نباشید هم به شما و هم به تمامی افرادی كه در پیدا كردن محمدطاها تلاش كردن مخصوصا نیروی انتظامی دستتون درد نكنه .
بابك
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۷
۰
۰
سلام و خسته نباشید به تمام كسانیكه در پیداكردن این كوچكوی زیبا زحمت كشیدن و خوابو زندگی به دزدان بی وجدان تباه كردن تشكر میكنم
زهره
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۷
۰
۰
خدا را شكر . لطفا روز تولدش را اعلام كنید تا همگی جشن تولد یكسالگی را برایش برگزار كنیم. لطفا به آقای علیخانی بگویید یك برنامه ویژه تهیه كند تا ماه رمضان آینده نمی توانیم صبر كنیم.
بابك
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۷
۰
۰
خدیا شكرت الهی هیچ فرزندی از خانوادش جدا نشه
نوری
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۷
۰
۰
خدارو شكر خیلی خیلی خوشحال
فرزانه
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۷
۰
۰
خدارو هزاران مرتبه شكر.
دایی قمی
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۷
۰
۰
پس ببینید مردم چی خدای خوبی داریم هر چه از او بخواهیم بر اورده میشه پس به خدا بیشتر رو بیاورید
مهناز
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۷
۰
۰
سلام چند سال پیش رفته بودیم مشهد توی حرم زنی جوان بطرفم اومد كه بچه ات رو بده بغل من و تو دعا كن اون زن بچه دزد بود و ضامن آهو ضامن من و بچه كوچكم بود. خدا بزرگترین رحمتشو نشونم داد.
راحله
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۸
۰
۰
من دختر خاله محمد طه هستم دیشب قشنگ ترین و خوشحال كننده ترین خبر عمرم رو شنیدم از ته دل خوشحالم از همه مردم ایران ممنونیم كه از صمیم قلب برای محمدطه دعا كردن امیدوارم هیچ كودكی حتی برای یك لحظه از مادرش جدا نشه
hamed
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۸
۰
۰
سلام- خیلی خیلی خدا رو شكر
باید قدر این مردم را دانست.
باز هم خدا رو شكر
پویان
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۸
۰
۰
خدایا بازم بزرگیت و به رخ كشیدی چه چیزی میشه گفت در قبال بزرگیت شكرت همیننننننننننن
مائده
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۸
۰
۰
خدایا شكرت
یه مامان
Iran, Islamic Republic of
۰۶:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۸
۰
۰
خداجون فقط میخوام بگم دیوونتم این خبر همه مون رو تكون داد به امید ظهور منجی عدل و عدالت
یك مادر
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۸
۰
۰
بهترین خبری بود كه شنیدم، ممنون كه اطلاع رسانی كردید
شهلا
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۸
۰
۰
فقط از خوشحالی اشك می ریزم خدا رو هزاران هزار مرتبه شكر به خاطر محمدطاها میدونم مادرش چه حال پریشونی داشته ازمادر محمدطاها میخوام بیشتر از این مراقب محمدطاها باشه بچه ها مثل فرشته ها پاك و معصومند امیدوارم همیشه خوشحال باشین. بازم خدارو هزاران هزار بار شكر گزارم همیشه غصه محمدطاها رو می خوردم منم یه دختر سه ساله دارم كه مشكل قلبی داره از شما می خوام واسه دختر منم دعا كنین خیلی سخته.
مادر
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۸
۰
۰
خدارو هزاران مرتبه شكر به خانواده ی این كوچولو تبریك میگم .
مهتا
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۸
۰
۰
خیلی خوشحال و اشك شوق می ریریزم دوستت دارو محمد طه
دایی قمی
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۸
۰
۰
یا امام رضا یا ضامن اهو با این معجزه ات منو به گریه انداختی
بهاره
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۸
۰
۰
خدارو شكر . همه دعا كردیم. باید از برنامه ماه عسل و احسان علیخانی تشكر كرد.
سودی
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
۰
۰
خدارو شكر .اون روز تو برنامه آقای علیخانی وقتی این خبر رو شنیدم خیلی گریه كردم.خودم بچه 16 ماهه ای دارم كه تصور این اتفاق برام مرگه.نمیدونید وقتی همكارم گفت یه خبر خیلی خوب بدم .محمد طه پیدا شده چه حالی داشتم. خدایا شكرخیلی مهربونی خیلی به پدر ومادر ش رحم كردی .چون اونا دیگه زندگی نداشتن اگه خدای نكرده بچه شون پیدا نمی شد.خدا یا شكرت شكر
ن
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۱
۰
۰
خوب بود ممنون

نیازمندی ها