درگیری مسلحانه شکارچیان با محیط بانان پارک ملی ساریگل

رئیس اداره حفاظت محیط زیست اسفراین با بیان اینکه محیط بانان پارک ملی ساریگل به صورت نامحسوس شکارچیان غیر مجاز را تحت نظر داشتند گفت: بازهم شکارچیان با محیط بانان تن به تن و مسلحانه درگیر شدند و یکی از محیط بانان از ناحیه دست آسیب دید.
کد خبر: ۵۸۸۵۸۳
درگیری مسلحانه شکارچیان با محیط بانان پارک ملی ساریگل

حمید فخرایی در گفتگو با مهر با بیان این مطلب افزود: نیروهای یگان حفاظت محیط زیست شهرستان اسفراین متوجه حضور سه فرد مشکوک در پارک ملی ساریگل شدند که در ارتفاعات موسوم به قره گونی مشغول دوربین کشی و جستجو برای یافتن شکار بودند.

به گفته وی، محیط بانان بصورت نامحسوس شکارچیان غیرمجاز را تحت نظر قرار داده و تا حد امکان به آنها نزدیک شدند و پس از تهیه مستندات، برای دستگیری شکارچیان غیرمجاز وارد عمل شدند اما  متخلفین با مشاهده محیط بانان با آنها درگیر شدند.

 فخرایی با بیان اینکه شکارچیان غیر مجارز همگی مسلح بودند اظهار داشت: یکی از شکارچیان در جریان درگیری درصدد خلع سلاح یکی از محیط بانان بود که خوشبختانه موفق به گرفتن سلاح وی نشد و دوباره سعی در فرار داشت که در حین فرار با محیط بان دیگری گلاویز و پس از فرار از دست محیط بان دوم، در فاصله ۳۰ متری، اقدام به شلیک ۳ گلوله به سمت محیط بانان می کند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست اسفراین تصریح کرد: دو نفر از متخلفین پس از تیراندازی به سمت مامورین متواری شده و سومین نفر توسط محیط بانان دستگیر و به پاسگاه محیط بانی پارک ملی ساریگل منتقل شد.

وی افزود: در جریان این درگیری  یک نفر از محیط بانان از ناحیه دست دچار آسیب دیدگی شد که خوشبختانه آسیب خیلی جدی نبود.

فخرانی یادآور شد: از متخلفین یک دستگاه دوربین چشمی و سایر ادوات شکار کشف و ضبط و متهم دستگیر شده به همراه پرونده تخلف جهت سیر مراحل قانونی تحویل مقامات قضایی شد و با توجه به اعترافات متهم دستگیر شده در جریان بازجوئی و مستندات موجود، دو متخلف فراری نیز صبح روز بعد از حادثه خود را به قاضی پرونده معرفی کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۶
۰
۰
محیطبانان عزیز خدا قوت
امین
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۶
۰
۰
چرا دولت از محیط بانان عزیز حمایت نمی كند وقتی به محیط بان اسلحه می دهند در چنین مواقعی باید از آن استفاده نمایند و اگر استفاده كند مجرم شناخته می شود.محیط بانان جزو یكی از كارمندان خدوم و مظلوم جامعه ما هستند.

نیازمندی ها