۵۰۰۰ محیط‌‌بان مسئولیت حفاظت از حیات وحش را بر عهده دارند

معاون سازمان محیط زیست با بیان اینکه هم‌‌اکنون نزدیک به ۵۰۰۰ محیط‌‌بان از حیات وحش و زیستگاه‌ها محافظت می‌کنند، گفت: آموزش محیط بانان و آشنایی آنها با علوم و دانش روز از جمله برنامه‌های سازمان محیط زیست است.
کد خبر: ۶۰۹۱۸۲
۵۰۰۰ محیط‌‌بان مسئولیت حفاظت از حیات وحش را بر عهده دارند

به گزارش روابط عمومی سازمان محیط زیست،‌ یک هیات اتریشی به سرپرستی، «برنر فاسل آبند» رئیس انجمن دوستی اتریش و ایران با سید محمد مجابی، معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست دیدار و گفت‌وگو کردند.

در این دیدار مجابی با ابراز خرسندی از برگزاری این نشست اظهار داشت: ایران علاقه‌مند است تا با کشور اتریش به عنوان کشوری موفق در زمینه حفاظت از محیط زیست در زمینه‌های مسائل منطقه‌ای زیست محیطی همکاری بیشتری داشته باشد.

برنر فاسل آبند، رئیس انجمن دوستی ایران و اتریش با تشکر از مسئولان سازمان حفاظت محیط زیست برای برگزاری این نشست گفت: کشور اتریش جزء کشورهای پیشرفته در زمینه مسائل زیست محیطی است و این کشور آماده است تا تجارب خود در زمینه‌های مختلف را در اختیار ایران قرار دهد.

در ادامه معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه حل معضل آلودگی کلانشهرهای کشور، یکی از مشکلات پیش روی سازمان حفاظت محیط زیست است اظهار داشت: شهرهای بسیاری از جمله مکزیکوسیتی توانستند که بر آلودگی هوای خود غلبه و آن را مدیریت کنند و ایران تمایل دارد که از تجارب اتریش در این زمینه استفاده کند.

وی همچنین خاطر نشان کرد: در میان اقداماتی که برای مسئولان سازمان حفاظت محیط زیست از اولویت بسیاری قرار دارد، راه اندازی صندوق ملی محیط زیست است که اثر بخشی این اقدام بسیار سریع می‌تواند خود را نشان دهد.

مجابی ادامه داد: ما تمایل داریم از تجارب و همکاری اتریش در زمینه استفاده از امکانات فاینانسرهای اروپایی و حمایت‌های مالی آنها در صندوق ملی محیط زیست استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه سازمان حفاظت محیط زیست نزدیک به 5000 محیط بان دارد، خاطر نشان کرد: یکی از اقدامات مورد نظر ما آموزش محیط بانان و آشنایی آنها با علوم و دانش روز در زمینه حفاظت از زیستگاه‌ها و حیات وحش است و تمایل داریم در این مسائل آموزشی از امکانات و تجارب کشورهای موفقی همچون اتریش استفاده کنیم.

در ادامه این جلسه دو طرف در مورد انتقال تجارب در زمینه‌های مختلف علمی، پژوهشی، فنی، آموزشی مسائل زیست محیطی و مبارزه با آلودگی هوا، بازیافت زباله و تصفیه پساب‌ها به بحث و گفت‌وگو پرداختند. (فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها