چاقی و لاغری اجباری رضا کیانیان و حامد بهداد و ...

بازیگران ایرانی که مجبور به اضافه یا کاهش وزن شدند/ تصاویر

کد خبر: ۵۸۵۰۲۲
امیرحسین رستمی:برای دودکش 15 کیلو وزن کم کردم

بازیگر دودکش در خصوص نقش بهروز و فیروز در این سریال دست به افشاگری زد.

امیرحسین رستمی، متولد 12 بهمن 1354 در تهران است، بیشتر مخاطبان او را با نام شکور در مجموعه شمس العماره به کارگردانی سامان مقدم می شناسند.
رستمیدر طی این سال ها به جای شخصیت های طنز و جدی در سریال های متفاوت به ایفای نقش پرداخت و این روزها به بهانه بازی متفاوت او در مجموعه دودکشکه از شبکه یک سیما روی آنتن می رود، پای گپ و گفتی با او نشستیم که بخشی از آن را در مصاحبه زیر می خوانید:
-
آقای امیرحسین رستمی شما 15 کیلو وزن کم کردید و فکر می کنم به دلیل کاراکتر متفاوت خود در دودکش این کار را انجام دادید، درست است؟ 
- قبل از دودکش سرکاری بودم که اضافه وزن پیدا کردم و به دلیل حضورم در سریال مناسبتی دودکش 15 کیلو از وزن خود را کم کردم.

-
شما کاراکتر متفاوتی را در مجموعه دودکش بازی کردید، آیا خلق شخصیت بهروز کار شما بود یا در متن طراحی کاراکتر شما اینگونه بود؟
- دودکش طنز موقعیت بود و همه این طراحی ها در متن انجام گرفته بود و زمانی که فیلمنامه را خواندم همه اتفاقها در آن ها طراحی شده بود و معتقدم این سریال از نظر گریم، فیلمناه و کارگردانی بسیار درخشید.

**
با فقر فیلمنامه مواجه ایم

- چه چیز باعث درخشش و برقراری خوب دودکش با مخاطبان و نیز خود بازیگران این سریال شد؟
- ماجرا این است که ما مشکل بزرگی را در سریال سازی داریم و آن هم فقر فیلمنامه و دم دستی بودن متن ها است، شخصیت پردازی ها درست انجام نمی شود و بازیگران باید از توانایی خود به کار اضافه کنند تا شخصیتی خلق شود که این مسئله هم بازیگر را به تکرار می اندازد و یا به اصطلاحی دیگر بازیگر تمام می شود، در دودکش شخصیت پردازی ها خوب بوده و این اتفاق خوب را برزو نیک نژاد رقم زد و میرحسین لطیفی هم به عنوان کارگردان بازی درست را از بازیگران این کار گرفت و باعث شد که کار به سوی لودگی و لمپن بازی نرود و خوشبختانه همه بازیگران کار خودشان را به خوبی انجام دادند تا داستان برای مخاطب ملموس و باورپذیر شود و امروزه همه ما شاهد هزاران نفر چون عفت، فیروز، بهروز، نصرت و ... در جامعه هستند و قرار نیست که اتفاق خاصی در دودکش رخ دهد.

**
برقراری ارتباط با بهروز دشوار بود

- بهروز به عقیده من متفاوت ترین کار کارنامه هنری شما بود، چگونه با این کاراکتر ارتباط برقرار کردید؟
- من قبل از قرارداد، فیلمنامه را خواندم و با این قصه سخت ارتباط برقرار کردم و در ابتدا تلاش کردم نقش کوچکتری را بردارم.

**
دودکش بدون فیروز ساخته نمی شد

- چرا؟ ایراد کار کجا بود؟
به جز نقش فیروز که معتقدم جز هومن برق نورد کسی در کره زمین پیدا نمی شود که بتواند آن را بازی کند، بقیه نقش ها برای امیرحسین رستمی جذاب نبود و برای من جای کار نداشت من از اول عادت داشتم که کار با من شروع شود و بار سریال بر دوشم باشد و از سوی دیگر این فضای طنز و شخصیت بهروز برایم عجیب و غریب بود چون همه کمدی هایی که تا الآن بازی کرده بودم، در نقش یک پسر شیک به عنوان مثال (شکور) در شمس العماره و دیگر کارهایم را در طی این سال ها داشته ام ولی بهروز دودکش جوانی خنگ و پر دردسر است و این تفاوت خیلی برایم قابل درک نبود.

**
قبل از قرارداد عاشق قصه شدم

- بعضی از نقش ها آدم را صدا می کنند ولی نقش بهروز مرا صدا نکرد اما محمدحسین لطیفی کارگردان و برزو نیک نژاد نویسنده به من گفتند به ما اعتماد کن و این ترس در من چالش بزرگی را به وجود آورد.

-
یعنی شما می گویید نقش اصلاً برای شما وسوسه انگیز نبود؟ 
- بله. دلایل آن را هم گفتم ولی الآن خوشحالم که مردم راضی اند و خارج از کشور هم که بودم، دیدم که مردم به سایت ها مراجعه می کنند و قسمت هایی را که ندیده اند را دانلود می کنند و خوشحالم که بهروز کاراکتری متفاوت و جذاب شد.

**
در دودکش پاسکاری تیم بی نظیر بود

- دودکش اثری ماندگار شد و بهروز کاراکتری متفاوت در کارنامه کاری شما، این اتفاق را مدیون چه کسانی هستید؟
از برزو نیک نژاد نویسنده به دلیل شخصیت پردازی درست و همچنین از محمدحسین لطیفی که کارگردانی صاحب نام و با تجربه هستند تشکر می کنم و در کنار آن از دیگر اعضای تیم به خصوص ایمان امیدواری طراح گریم، امیر حاتمی صدا بردار، و ابراهیم غفوری تشکر ویژه ای دارم.

-
شما اشاره به گریم خود کردید، کمی از این جنسی گریم برایمان بگویید؟
- قطعاتی با دقت روی بینی و سیبیل گذاشته شد تا امیرحسین رستمی از خوش تیپی کارهایش درآید تا به بهروز دودکش تبدیل شود و این جنس گریم هم برای من خیلی غریب بود.

**
هوشمندی یک بازیگر نقش مهمی در ماندگاری او دارد

-شما برای بازی در دو کار دیگر ماه رمضان انتخاب شدید، چی شد دودکش را برگزیدید؟
- خوب اینجا باید یک بازیگر هوشمندی خود را به کار گیرد و نقش را درست انتخاب کند و خوشحالم که انتخاب درستی را انجام دادم و از حمایت های سازمان صدا و سیما تشکر می کنم و در کنار آن از مهدی فرجی مدیر شبکه یک سیما به دلیل حمایت هایشان نیز سپاسگزارم.


الهه علیزاده، باشگاه خبرنگاران

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۲ انتشار یافته: ۱
شیرین
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
۰
۱
عالی بود اقای رستمی عاشقتم
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها