ویلیام هیگ وزیر خارجه انگلیس در تماس تلفنی با علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه کشورمان آمادگی لندن برای بهبود روابط با تهران را اعلام کرد.
کد خبر: ۵۸۴۶۰۵
آماده بهبود روابط با ایران هستیم

خبر گفت‌و‌گوی تلفنی دو وزیر خارجه که از سوی وزارت خارجه انگلیس و در بیانیه‌ای منتشر شده،اعلام شده است هیگ روز گذشته برای بحث درباره روابط ایران و انگلیس و مسائل بین‌المللی بعد از انتخابات ریاست جمهوری ایران، با صالحی همتای ایرانی خود تماس تلفنی گرفته است.

هیگ در این تماس تلفنی بر نیاز فوری برای اقدام در جهت پایان دادن به نگرانی‌های بین المللی در زمینه برنامه هسته‌ای ایران تاکید کرده است.

بر اساس بیانیه وزارت خارجه انگلیس، هیگ تصریح کرده است که کشورش آماده بهبود روابط دوجانبه با ایران "به صورت گام به گام و دوجانبه" است.

ویلیام هیگ به صالحی گفته که در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در ماه سپتامبر با وزیر امور خارجه ایران دیدار خواهد کرد.

روباط ایران و انگلیس پس از آن که سفارت این کشور در فتنه 88 و آشوب‌های آن زمان دخالت‌های آشکار و پنهانی داشت، باعث شد تا تعدادی از دانشجویان در پی اقدامات مداخله جویانه انگلیس و تحریک عوامل داخلی خود،مقابل سفارت این کشور در هران تجمع کنند که این تجمع به ورود تعدادی از دانشجویان به داخل سفارت منجر شد و پس از آن دولت انگلیس تصمیم گرفت سفارت خود را تعطیل کند و در پی آن سفارت ایران هم در لندن تعطیل شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
۰
۰
ویلیام ، جون، بشما هم اعتماد نداریم.ازشما. از زمانهای قدیم .خاطرات تلخی داریم.
حاجی
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
۰
۰
مرگ بر انگلیس و روسیه و آمریكا .

نیازمندی ها