سخنگوی وزارت امور خارجه اعلام کرد:

توافق ایران و انگلیس برای داشتن روابط در سطح کاردار

سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص توافق ایران و انگلیس برای داشتن روابط در سطح کارداراعلام کرد: با توجه به مصوبه مجلس شورای اسلامی در خصوص سطح روابط دو کشور در حد کاردار، وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران و وزارت خارجه انگلیس توافق کردند که از امروز تهران و لندن در سطح کاردار غیرمقیم با یکدیگر روابط داشته باشند.
کد خبر: ۶۰۴۸۳۶
توافق ایران و انگلیس برای داشتن روابط در سطح کاردار

مرضیه افخم گفت: پیرو مذاکرات دو وزیر امور خارجه در نیویورک مقرر شد گفت و گوها بین نمایندگان دو وزارت خارجه ادامه یابد و پیرو این گفت وگوها روز گذشته (۱۵/۷/۹۲) آقای ویلیام هیگ وزیر خارجه انگلیس طی تماس تلفنی با آقای دکتر ظریف پیشنهاد داد که دو کشور نسبت به تعیین کاردار غیرمقیم در پایتخت های دو کشور اقدام کنند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تصریح کرد: با توجه به مصوبه مجلس شورای اسلامی در خصوص سطح روابط دو کشور در حد کاردار، وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران و وزارت خارجه انگلیس توافق کردند که از امروز تهران و لندن در سطح کاردار غیرمقیم با یکدیگر روابط داشته باشند.

افخم افزود: مسائل مربوط به ذهنیت تاریخی ملت ایران در زمینه نقش انگلیس در ایران و اختلافات دو کشور در زمینه های هسته ای، خاورمیانه و حقوق بشر از جمله مسائلی است که جمهوری اسلامی ایران در گفت و گوهای آینده خود با انگلیس مورد گفت و گو قرار خواهد داد.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
علی
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
۰
۰
سلام
خواهشا با انگلیس این پیر استعمار و جاسوس خبیث كه دشمن سرسخت جمهوری اسلامی ایران می باشد رابطه حتی در این زمینه برقرار نكنید هدف از انگلیس در ایران جز جاسوسی و ضربه زدن به نظام چیز دیگری نیست. نگذارید این پیر جاسوسی دوباره در ایران رشد كند . از ما گفتن بود خواهی پند گیر خواهی نگیر جواب این سهل انگاری ها و تساهل را باید خودتان بدهید.
محمد علی
Netherlands
۲۳:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
۰
۰
رابطه با انگلیس هم باید مثل امریكا قطع شود , انگلیس خیانت های كثیفی در طول تاریخ معاصرایران انجام داده است , این گرگ های پیر جاسوس های آبدیده دارند , سفارت انگلیس سفارت ابلیس است

نیازمندی ها