جزئیات بیمه 200 هزار کارگر ساختمانی اعلام شد

شرط بازنشستگی مشاغل سخت و زیان آور

مدیر عامل صندوق حمایت از نویسندگان، روزنامه‌نگاران و هنرمندان از به تصویب رسیدن قانون مشاغل سخت برای خبرنگاران و روزنامه نگاران خبر داد.
کد خبر: ۵۸۴۵۷۱
قانون به خبرنگاران لبخند زد

مهدی شجاعی، اظهار کرد: اجرای قانون مشاغل سخت و زیان‌آور نسبت به روزنامه‌نگاران و خبرنگاران که در دولت هشتم تصویب شده بود همچنان دچار مشکل است و علت آن این است که کمیته‌های تخصصی مربوط به این قانون که ترکیبی از نمایندگان و کارشناسان دستگاه‌های مختلف است نسبت به مصادیق خبرنگارانی و روزنامه‌نگاری ابهام داشتند و دارای وحدت رویه نبودند.

مدیرعامل صندوق حمایت از نویسندگان، هنرمندان و روزنامه‌نگاران با بیان این که هم‌اکنون خبرنگاران و روزنامه‌نگاران هنوز نتوانسته‌اند از مزایای این قانون بهره‌مند شوند، افزود: یکی از علل عمده آن را می‌توان ابهام در اجرای قانون عنوان کرد.

وی ادامه داد: سال گذشته در آستانه روز خبرنگار با ابتکار عمل وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی لایحه‌ای در دولت تصویب شد که تشخیص مصادیق خبرنگاران به جای کمیته‌تخصصی مسئول وزارت ارشاد باشد.

وی بیان داشت: همچنین خبرنگاران بیمه شده توسط صندوق حمایت از نویسندگان، روزنامه‌نگاران و هنرمندان نیز نمی‌توانستند مشمول قانون شوند که با مصوبه سال گذشته دولت این مشکل رفع شد و بیمه شدگان صندوق حمایت می‌توانند مشمول این قانون شوند.

شجاعی گفت: لازم بود که آخرین گام هم برداشته شود یعنی آئین‌نامه کار حرفه‌ای روزنامه‌نگاری که مصادیق خبرنگاری را کاملاً شفاف و تعیین می‌کرد تصویب و اجرایی شود.

رئیس صندوق حمایت از نویسندگان، روزنامه‌نگاران و هنرمندان اظهار داشت: خوشبختانه 7 مرداد این نامه در جلسه شورای معاونین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و به ریاست وزیر ارشاد تصویب شد.

به گفته وی؛ با تأیید وزیر ارشاد طی روزهای آینده انتظار می‌رود تا این امر به منظور اجرا از سوی معاونت مطبوعاتی ابلاغ شود.

وی خاطر‌نشان کرد: متعاقب ابلاغ آیین نامه صدوق حمایت از نویسندگان کارگاه‌های آموزشی برای کارشناسان ادارات کل ارشاد استان‌ها در تهران برگزار می‌کند. ( فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها